بازدید 2936

خود گویی ۱۷ بار موثرتر از دگر گویی است

کد خبر: ۸۳۹۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴ 02 October 2018

یک متخصص علوم رفتاری گفت: تحقیقات انجام شده نشان می دهد خودگویی ۱۷ بار موثر تر از دگر گویی است.

به گزارش مهر، مجید ابهری افزود: خودگویی یا واگویه رفتاری است که فرد با خود صحبت و یا گلایه می کند براساس پژوهش های انجام شده توسط بنیاد علوم رفتاری ، خود گویی یا واگویه هرچه قدر به سمت افکار منفی یا سرزنش خود حرکت کند باعث بروز و تقویت واکنشهای منفی رفتاری و روانی می شود.

وی گفت: یعنی اگر فردی نتوانستن یا نخواستن یا وضعیت روحی و رفتاری نامناسب را واگویه کند باید ۱۷ نفر عکس آن و یا رفتاریهای ضد آن را به فرد گوشزد کند و یا یک نفر ۱۷ بار این مطالب را تکرار کند بنابراین تاثیر واگویه های مثبت در جهت رشد و تعالی فکری و معنوی می تواند آثار بسیار مناسب و مطلوبی در زندگی تحصیلی شغلی و تخصصی افراد داشته باشد.

این متخصص علوم رفتاری و آسیب شناس اجتماعی تاکید کرد: بنابراین لازم است که همه ما بویژه نوجوانان و جوانان همراه با واگویه های مثبت و تقویت کننده همراه با مطالعه ورزش و رشد علمی و فرهنگی خود را آماده نقشهای آینده بسازند.

به گفته ابهری، والدین ومربیان دوستان و همسران باید دقت داشته باشند که گفتارهای منفی آنها چه در قالب تنبیه یا سرزنش و یا نصیحت می تواند آثار غیر قابل انکاری بر کندی و حتی توقف رشد فکری افراد داشته باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار