بازدید 2813

ارائه معافیت های مالیاتی پادزهر افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلسبا بیان اینکه ارائه معافیت های مسکن برای خرید و فروش خانه گفت: این طرح می تواند تأثیر قابل قبولی در کاهش بخش اعظمی از قیمت بازار مسکن داشته باشد.
کد خبر: ۸۳۸۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴ 01 October 2018

محمدمهدی افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای ارائه معافیت های مالیاتی در بازار مسکن، گفت: در چند ماه اخیر شاهد افزایش چشمگیر قیمت مسکن در تهران و کلانشهرها بوده ایم، از این رو بسیار ضروری است که وزارت راه تمهید ویژه ای را در عرصه مدیریت بازار مسکن صورت دهد.

معافیت مالیاتی راه کار کاهش قیمت مسکن

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، ارائه معافیت های مسکن برای خرید و فروش خانه های کوچک را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این اقدام می تواند تأثیر قابل قبولی در کاهش بخش اعظمی از قیمت بازار مسکن داشته باشد.

مردم توان مالی برای خرید مسکن در کلانشهرها را ندارند/رونق بخشی به خرید و فروش مسکن با صدور معافیتهای مالیاتی

وی ادامه داد: در شرایط کنونی اعمال تخفیفات مالیاتی در بخش های مختلف مسکن بسیار راه گشا خواهد بود، زیرا قیمت مسکن در تهران افزایش چشمگیری داشته و خانواده ها عملا توان خرید خانه را ندارند، بنابر این باید از ابزارهای مختلف برای تسهیل در خرید و فروش این حوزه استفاده کرد.

تلاطمات بازار مسکن در کلانشهرها با تقویت مسکن مهر کنترل می شد

افتخاری با اشاره به افزایش 60 درصدی نرخ مسکن در پایتخت، تصریح کرد: در این عرصه برای مدیریت بازار مسکن اقدام قابل توجهی صورت نگرفته، در حالی است که به نظر من تمرکز دولت بر پروژه مسکن مهر و تقویت این استراتژی می توانست از تلاطمات بازار مسکن در کلانشهرها بکاهد.

بازار مسکن از دست مسئولان رها شده است

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: به نظر من شرایط کنونی بازار مسکن نیز حاصل بی تدبیری و سوء مدیریت مسئولان حوزه شهرسازی است و عملا بازار مسکن از دست مسئولان رها شده است.

وی گفت: متأسفانه به علت تحقق تعهدات دولت در حوزه مسکن مهر و توسعه زیر ساخت های این مناطق، عملا مردم گرایشی نسبت خرید مسکن در این مناطق و زندگی نیستند.

اشتباه استراتژیک در جایابی مسکن مهر کلانشهرها

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: البته به نظر من در جایابی برای اجرای پروژه های مسکن مهر اشتباه بسیاری صورت گرفته، زیرا این مساکن در مناطق ساخته شد که هیچ زیرساختی برای آن وجود نداشت، بنابر این بهتر بود که مسکن مهر در مناطق دارای بافت فرسوده ساخته می شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی