بازدید 1082

اخلال در یکی از طرح‌های "مهم" پنتاگون به دلیل قانون مهاجرتی ترامپ

سیاست‌های سخت‌گیرانه مهاجرتی دولت ترامپ باعث اخلال در یکی از برنامه‌های "مهم" پنتاگون به منظور جذب هزاران فرد مسلط به زبان‌های کشورهای آسیایی و افریقایی و همچنین افراد برخوردار از مهارت‌های پزشکی به ارتش آمریکا شده است.
کد خبر: ۸۳۸۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰ 01 October 2018

سیاست‌های سخت‌گیرانه مهاجرتی دولت ترامپ باعث اخلال در یکی از برنامه‌های "مهم" پنتاگون به منظور جذب هزاران فرد مسلط به زبان‌های کشورهای آسیایی و افریقایی و همچنین افراد برخوردار از مهارت‌های پزشکی به ارتش آمریکا شده است.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که از سال 2016 و به سبب مشکلاتی که برنامه مهاجرتی جدید دولت دونالد ترامپ به بهانه‌ نگرانی از عدم بررسی کافی سوابق مهاجرات ایجاد کرد، برنامه‌ یک دهه‌ای پنتاگون که با اسم برنامه‌ی ماونی mawni شناخته شود متوقف شده است.

با این حال گفته شده که مقام‌های نظامی آمریکا اوایل ماه جاری میلادی خبر از تقویت برنامه بررسی سوابق و همچنین اجرای مجدد این برنامه خبر داده‌اند. با این حال طبق این گزارش مقام‌های امنیت ملی آمریکا اعلام کردند که قادر به حمایت از مهاجران جدیدی که در این برنامه جذب آرتش آمریکا می‌شوند نیستند چون ممکن است روادید آنها پایان یافته و این افراد به کشورشان مستقر شوند.

این موضوع مانع جدیدی را برای این افراد که قرارداد پیوستن به ارتش آمریکا امضا کرده‌اند، به وجود آورده است.

گزارش شده که برنامه اجرای مجدد این فرایند از سوی جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا مورد حمایت قرار داشت چون او معتقد بود که مهاجرانی که شهروند آمریکا نیستند می‌توانند مهارت‌هایی مهم به ویژه در زمینه قابلیت‌های روانی و دانش فرهنگ‌ها به ارتش آمریکا بیاورند.

ماتیس که خودش  کهنه‌کار  چندین جنگ بوده و در برخی از جنگ‌ها فرماندهی نیروهای خارجی را به عهده داشته معتقد است که خدمات و مهارت‌های این مهاجران استخدام شده در ارتش آمریکا می‌تواند قابلیت رزمی آمریکا را افزایش دهد.

او اواخر ماه گذشته میلادی به خبرنگاران گفت که این برنامه برای جذب مهاجرانی با مهارتهای لازم طراحی شده است. او در همان زمان گفت که وزارتخانه‌ وی در تلاش برای رسیدگی و رفع مشکلات مربوط به بررسی سوابق امنیتی است. در همین حال مقام‌های آگاه گفتند که وزارت امنیت داخلی آمریکا به پنتاگون گفته که قادر به امضای توافقی به منظور جلوگیری از استرداد نیروهای مهاجر جدید ارتش آمریکا به کشورشان نیست.

در سال‌های گذشته اداره مهاجرت و شهروندی آمریکا طی یک فرایند غیر رسمی می‌توانست تا از مهاجران طبق برنامه ماونی در زمانی که روادید موقت یا دانشجویی آنها به پایان می‌رسید حمایت کند چرا که آنها را در وضعیت ورود به خدمت نظامی قرار می‌داد.

با این حال کنگره آمریکا در لایحه بودجه نظامی سال 2019 محدودیت‌های جدیدی را گنجانده و برای هر سال تنها ظرفیت هزار نفر را برای تعیین وضعیت ورود به خدمت نظامی تعیین کرد.

یک مقام وزارت امنیت داخلی آمریکا گفت:‌ نیروهای مهاجر جدید ارتش آمریکا در صورت عدم برخورداری از وضعیت مهاجرتی قانونی در معرض استرداد قرار خواهند گرفت اما پرونده هر یک از آنها به شکل فردی بررسی خواهد شد. گفته شده که در ده سال گذشته تحت برنامه ماونی بیش از ده هزار مهاجر جذب ارتش آمریکا شده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر