بازدید 2480
۱

وضعیت عمومی دانشجویان علوم پزشکی یاسوج

کد خبر: ۸۳۸۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷ 30 September 2018

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از بهبود وضعیت عمومی دانشجویان بستری شده در بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج به علت مصرف مشروبات الکلی خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر جمشید محمدی گفت: سطح هوشیاری یکی از مسمومین از ۳ به ۷ رسیده و تحت مراقبت های ویژه(ICU) قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه دو دانشجوی دیگر در شرایط NPO (منع غذایی موقت) قرار دارند، ادامه داد: این دو نفر در بخش CCU بیمارستان امام سجاد (ع) بستری بوده و وضعیت رو به بهبودی دارند.

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ابراز داشت: برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی و هم چنین پیگیری ادارۀ مشاوره سلامت و روان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از برنامه‌های این معاونت در جهت آگاه سازی دانشجویان است.

به گزارش مفدا یاسوج ، وی عنوان کرد: بازدید و بررسی خوابگاه‌های داشجویی به صورت سرزده در جهت جلوگیری از بروز چنین مسائل و مشکلاتی انجام می‌گیرد.

گفتنی است روز گذشته دکتر جمشید محمدی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: روز جمعه ۶ مهرماه جاری ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه عصر، با تماس یکی از افراد در بیمارستان امام سجاد(ع) متاسفانه باخبر شدیم یکی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مشکوک به مرگ مغزی شده است که بلافاصله ستادی اضطراری جهت بررسی این موضوع در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تشکیل شد و تیم‌های مختلفی از دانشگاه جهت پیگیری موضوع به بیمارستان مراجعه کردند.

دکتر جمشید محمدی گفت: با معاینه‌ای که از این دانشجو به عمل آمد مشخص شد که دلیل این عارضه مصرف مواد الکلی غیر استاندارد بوده و به گفته پزشکان و کادر درمانی احتمال مرگ مغزی این دانشجو بسیار زیاداست و در حال حاضر این دانشجو در بخش آی سی یو بیمارستان امام سجاد(ع) شهر یاسوج بستری است.

وی افزود: در پی این ماجرا دو نفر دیگر از دانشجویان شاغل به تحصیل دانشگاه علوم پزشکی یاسوج که ظاهرا از همین نوع مواد استفاده کرده‌اند، به بیمارستان امام سجاد مراجعه می‌کنند و تحت مراقبت‌های پزشکی و درمانی قرار می‌گیرند و در بخش دیالیز تحت کنترل و درمان قرار می‌گیرند که خوشبختانه حال عمومی و وضعیت آنها نرمال گزارش شده است اما همچنان در بیمارستان بستری و تحت کنترل و درمان قرار دارند.

محمدی در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال می‌رود دانشجویان دیگری به همین دلیل دچار عارضه شده‌ باشند، گفت: تاکنون هیچ موردی در این خصوص به ما گزارش نشده است و بجز این سه دانشجو، افراد دیگری به بیمارستان و مراکز درمانی مراجعه نکرده‌اند اما احتمال می‌رود دانشجویان دیگری قربانی این ماجرا شده باشند که به دلیل ترس از خانواده یا مسائل انضباطی تاکنون به مراکز درمانی و بیمارستانی یاسوج مراجعه نکرده‌اند و احتمال می‌رود اگر مشکلی نیز برای این افراد پیش آید، به مراکز درمانی دیگر شهرستانها مراجعه کرده باشند که البته تاکنون این اتفاق نیفتاده است و احتمالاً این موضوع به همین سه دانشجو محدود می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص نوع مواد الکلی مصرف شده توسط این دانشجویان گفت: مواد الکلی کشف شده در سه پاکت جداگانه پیدا شده که جهت بررسی بیشتر و آزمایشات دقیق‌تر توسط تیم‌های امنیتی و حراست دانشگاه به آزمایشگاه ارسال شد تا تحقیقات لازم جهت پیگیری این حادثه تاسف انگیز، انجام شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
با درود
حضور نیروی انتظامی در اورژانس و تشکیل پرونده و انجام تست الکل برای موارد مشکوک بدون اجازه پزشک معالج باعث مراجعه دیر هنگام و ایجاد عوارض برگشت ناپذیر میشود
بازپرسی از بیماری که شاکی خصوصی نداره اخلاقا قانونا و شرعا خلاف است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر