بازدید 2329

هاروارد درس خواب می‌دهد

کد خبر: ۸۳۸۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹ 30 September 2018

دانشگاه هاروارد اخیراً اعلام کرده است که به دانشجویان کارشناسی جدید خود درس خوابیدن می‌دهد.

به گزارش تلگراف، تمام دانشجویان جدید کارشناسی دانشگاه هاروارد موظف هستند قبل از رسیدن به کمپ دانشگاه در یک دوره آنلاین درس خواب شرکت کنند. این واحد برای مبارزه با فرهنگ در حال گسترش شب‌زنده‌داری در میان دانشجویان است. معمولاً دانشجویان با خوردن نوشیدنی‌های انرژی‌زا و پرکافئین شب‌ها بیدار می‌مانند تا درس بخوانند و تکالیفشان را انجام دهند.

چارلز چزیلر پروفسور پزشکی خواب از دانشگاه هاروارد درس خوابیدن را طراحی کرده است. این اولین باری است که چنین درسی در ایالات متحده برگزار می‌شود.

به گفته چزیلر، دانشجویانی که در دانشگاه‌های برتر جهان درس می‌خوانند بسیار بااستعداد و باهوش هستند؛ اما آنها هیچ اطلاعاتی از اصول اولیه مراقبت‌های شخصی ندارند.

بسیاری از دانشجویان نمی‌دانند که خواب کافی می‌تواند تأثیر مثبتی بر روند یادگیری داشته باشد. بعد از سخنرانی درباره تأثیرات منفی کمبود خواب بر یادگیری، چزیلر به این فکر افتاد که درسی را در این رابطه طراحی کند.

درس خوابیدن امسال برای اولین بار در دانشگاه هاروارد به مرحله عملی می‌رسد. در این دوره به دانشجویان توضیح داده می‌شود که عادات خواب مناسب می‌تواند عملکرد تحصیلی و ورزشی آنها را بهتر کند و سلامت کلی آنها را نیز بهبود ببخشد.

با افزایش روزافزون نگرانی‌ها درباره تأثیرات منفی کمبود خواب بر روند یادگیری، دانشگاه هاروارد تصمیم گرفته است که این درس را برای دانشجویان جدید به اجرا درآورد.

چند سال قبل مطالعه‌ای در دانشگاه هاروارد صورت گرفت تا متوسط زمان خواب دانشجویان را در هفته به دست آورد. نتایج نشان داد که دانشجویان در طول هفته به‌شدت از کمبود خواب رنج می‌برند و سعی می‌کنند این کمبود را در آخر هفته جبران کنند؛ اما این رفتار صحیحی نیست.

درس خوابیدن شامل یک سری وظایف تعاملی می‌شود که حدود یک ساعت به طول می‌انجامد. در بخشی از این دوره آنلاین به دانشجویان درباره اثرات کافئین و نور بر خواب، تأثیر کمبود خواب بر عملکرد ورزشی و روند یادگیری و اهمیت زمان خواب اطلاعاتی داده می‌شود.

همچنین به دانشجویان گفته می‌شود که کمبود خواب در طولانی مدت خطر وقوع حمله قلبی، سکته مغزی، افسردگی و سرطان را افزایش می‌دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر