بازدید 3642
۱
معاون مرکز ملی فضای مجازی:

شایعه مذاکره مجدد با تلگرام صحیح نیست

کد خبر: ۸۳۸۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۶ 30 September 2018

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی شنیده ها از احتمال توافق مجدد دولت با شبکه پیام رسان تلگرام را به شدت تکذیب کرد.

امیر خوراکیان شب گذشته در گفت و گو با خراسان درباره شنیده ها از احتمال توافق مجدد دولت با شبکه پیام رسان تلگرام، افزود: این موضوع را به شدت تکذیب می کنم و به هیچ وجه چنین بنایی وجود ندارد.
وی ادامه داد: مسئله ما شکست انحصار و عبور از پیام رسان خارجی و حمایت همه جانبه از پیام رسان های داخلی است.
معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی با بیان این که در مرحله اول در ارتباط با تلگرام به چند توفیق مهم دست یافتیم، افزود: اولین موفقیت شکست انحصار پیام رسان خارجی و دومین موفقیت آگاه سازی مردم از غیرقانونی بودن پیام رسان خارجی بود. یعنی همان افرادی هم که به هر نحوی از پیام رسان خارجی استفاده می کنند، می دانند فضای غیرقانونی است و در زمینه موضوعات مالی و دیگر موضوعات مراقب هستند و می دانند هرگونه اتفاقی در این فضا قابل پیگیری نیست.
وی ادامه داد: موفقیت دیگر، حمایت از پیام رسان های داخلی و ایجاد فضا برای آن هاست. هم اکنون فضایی فراهم شده که پیام رسان های داخلی روز به روز خود را قوی تر و مجهزتر می کنند و ضمن برطرف کردن اشکالات، ظرفیت های خود را افزایش می دهند.
خوراکیان تصریح کرد: این مسیر را به طور جدی دنبال می کنیم و به هیچ وجه بنای توافق مجددی وجود ندارد.
وی یادآور شد: پس از عبور از این مرحله، مسئله حمایت از پیام رسان های داخلی را به طور جدی در دستور کار داریم و این مسئله رویکرد کشور در ایجاد خدمات پایه ملی است که یکی از این خدمات پایه ملی، پیام رسان هاست.
معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی افزود: علاوه بر این، شدت در حال پیگیری خدمات پایه ملی در دیگر حوزه ها همچون پویشگر ملی و رایانامه ملی هستیم.
وی ادامه داد: بنابراین به هیچ وجه انگیزه، بنا، سیاست و جهت گیری برای مذاکره مجدد با تلگرام و یا بنای فعالیت دوباره تلگرام را نداریم.
خوراکیان درباره این که گفته می شود پیشنهاد توافق از سوی مدیر تلگرام بوده است نیز اظهار داشت: ما در جریان این مسئله نیستیم و به هیچ وجه دنبال این بحث ها نیستیم. احساس می کنیم این موضوع یک بحث صادقانه ای نیست و در این شرایطی که حمایت از سرویس های داخلی، ضروری است؛ طرح این گونه بحث ها بیش از این که واقعیت داشته باشد، به دنبال ایجاد تزلزل در تصمیمات قبلی است.
وی تاکید کرد: تصمیمات شورای عالی و سیاست های ملی سازی خدمات پایه را به طور جدی دنبال می کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
در حال حاضر نسخه هایی از تلگرام وجود دارد که بدون فیلتر و با سرعت بالا کار می کنند و همه مردم هم استفاده می کنند. این بحث ها بیهوده است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها