بازدید 19636

توصیه مشاور به دختری که عاشق رئیسش شده‌

کد خبر: ۸۳۸۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳ 29 September 2018

روزنامه خراسان با درج نامه یک دختر جوان نوشت: چرا جواب سوال من را نمی دهید؟ دختری 28 ساله ام و لیسانس فیزیک دارم . عاشق رئیس ام شده ام. او 31 ساله است و یک دختر دارد. هر بار می بینم اش، دست و پایم را گم می کنم. می دانم رفتارم اخلاقی نیست اما حاضرم برایش بمیرم. گاهی به سرم می زند که حسم را به او بگویم. چه کنم؟

مشاور خطاب به او نوشت: مخاطب گرامی، این طور که مطرح کردید شما درگیر احساسی شدید که به احتمال زیاد یک طرفه است. عشق یک طرفه، عشقی است که میل به معشوق در آن امری ذهنی است یعنی عاشق در افکار و پیش فرض هایش باور دارد که معشوقش به او علاقه مند است و او از احساسات معشوقش بی اطلاع است. شما در پیامک تان اعلام کردید که رئیس تان یک دختر دارد. اگر وی مطلقه است و یک دختر دارد، بیان کردن احساس تان به ایشان البته از مسیر صحیح و طوری که حرمت و جایگاه شما تضعیف نشود با کمک یک طرف ثالث امین، ممکن است منطقی باشد. اما اگر ایشان متاهل هستند، همان طور که خودتان مطرح کردید، شروع رابطه نه منطقی و نه اخلاقی است. به نظر می رسد که رئیس تان متاهل است چراکه از غیر اخلاقی بودن رفتارتان صحبت کردید. برای همین در ادامه مطلب راهکارهایی برای مدیریت کردن احساسات تان مطرح می کنم.

علت به وجود آمدن چنین احساس‌هایی

اولین عامل به وجود آمدن عشق های یک طرفه، نگاهی است که به طرف مقابل داریم. علت دوم، شکست ها و تجارب تلخی است که چنین افرادی در زندگی خود داشته اند و بعد وارد ارتباط ذهنی و فکری می شوند تا شاید از طریق آن فرد به خواسته های خود دست یابند. گاهی ماجرا طور دیگری است و افراد فکر می کنند اگر شخص مورد علاقه ام را به دست بیاورم، توانمندی ام را به خودم ثابت کرده ام. گاهی به خاطر محرومیت و نداشتن ارتباط با فردی که برای ادامه زندگی به وجود او نیاز دارد، شخص از روش جبران استفاده می کند یعنی برای جبران محرومیت های خود در زندگی عاشق کسی می شود که حس می کند او را دوست خواهد داشت. بنابراین یکی از دلایل مهم در بیراهه رفتن احساسات این است که ما از آن ها آگاه نیستیم.

رابطه‌تان را با رئیس‌تان مدیریت کنید

هر قدر از کسی که به او علاقه دارید، دورتر باشید راحت تر می توانید از دام عشق یک طرفه تان بیرون بیایید. اگر دور شدن فیزیکی برای تان ممکن نیست، سعی کنید رابطه تان را با او به حداقل برسانید و در برخوردهای ضروری نیز کاملاً رسمی رفتار کنید.

اهدافتان را بازشناسی کنید

به کارهایی فکر کنید که قبل از شروع این رابطه دل تان می خواست انجام بدهید. آن ها را به صورت هدف برای خودتان دوباره تعریف کنید. اولویت بندی و هر کدام را به مراحل کوچک تر تقسیم کنید و با در نظر گرفتن یک دوره زمانی مشخص دست به کار شوید.

خودتان را دوباره تعریف کنید

گاهی اوقات ما نیاز داریم که دوباره خودمان را برای خودمان تعریف کنیم. با خودتان خلوت کنید و تعریفی را که از خودتان دارید روی کاغذ بنویسید. اگر تعریف تان کلی بود یا خیلی مثبت نبود، سعی کنید تعاریف جدید و مثبت تری را جایگزین آن بکنید. در تعریف تان حتماً روی عزت نفس و ارزشمندی خودتان تأکید کنید تا راحت تر بتوانید با این مسئله کنار بیایید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۸
عزت نفس و ارزشمندی خود .....
این خیلی نکته مهم و تاثیرگذاری هست .
مشاور توصیه ای برای رئیسان متاهلی که در محیط کار عاشق کارمندانشان می شوند ندارد؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
خخخخخخ
تو رو به خدا از این مطالب ننویسید الان این موضوعات اینقدر بی اهمیت هست که کسی رغبتی به خواندن کامل مطلب نداره. موضوعات خیلی پر اهمیتی در جامعه هست که مورد غفلت خواسته و ناخواسته قرار گرفته اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
كاملا مخالف هستم با نظر شما
من به عنوان کسی که یه همچین تجربه ای داشته است (البته در جایگاه رییس این فرد).فقط توصییه به تقوا و ترس از خدا میکنم .خدا را ناظر اعمالتان ببینید و از عاقبت کارتان بترسید و بر شیطان لعنت بفرستید
علت این چه ؟
چه سوال مسخره ای
وقتی دخنر و زن ها به کار در بیرون خانه و در کنار مردان غریبه قرار می دهید فکر می کنید پیشرفته شدین؟!.....
عاشق شده مگر کار غیر شرعی کرده همان طوری بزرگان دین از اول تا الان چند زنه بودن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
دلیل چند همسری برخی از بزرگان دین در زمان قدیم به خاطر مسائل انسانی بوده نه عشق و عاشقی، اگر انسان نتواند نیازها و احساسات خود را مدیریت کند پس چه فرقی با حیوان دارد؟
خجالت آوره، اینقدر فیلم نبین دوست عزیز زندگی واقعی خطوط قرمز خودش را دارد. یکم پایبند اخلاق باش. این همه پس خوب و مجرد بگرد خوبشو پیدا کن.
حالا اگر رییس این احساس را داشت اعدام می شد چرا یک
زن یک خانواده را نشانه رفته نباید اعدام شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
به نظرم با نظر این اقا وزارت اعدام را درست کنیم که سازماندهی هم بشه کلی هم شغل گیر میاد و ممکن است بازم اینجا کسی عاشق کس دیگری بشه که بازم خودکفا میشه
بسیار منطقی درست! فقط مشکل این است که این خانم محترم در حال حاضر با منطق فکر نمی کند که سخنان شما را بفهمد یا تحلیل کند. ایشان دچار بحران روحی است که به نظر راهکارهای دیگری دارد. احساس ما شرقی ها وقتی فوران کند نابود کننده است و همه چیز را در سر راه خود از بین می برد. بنا بر این با حرف و مشاوره کاری نمی توان کرد و باید توصیه های عملی را بیشتر کرد.
چقدر دلم براش می سوزه که به ما از بچگی یاد نمی دهند که خیال پردازی نافرجام منجر به نابودی ذهن مثبت می شود!
خیال بافی نکنید!
خانم محترم سلام
شما و کسانی که مثل شما دلباخته آقایان متاهل میشید ازتون خواهش میکنم عاقلانه با موضوع برخورد کنید -چون زندگی یه خونواده و چند نفر به این قضیه وابسته هست_ شما دنبال سرنوشت خودتون باشید و زندگی دیگران رو به خاطر وسوسه های شیطان خراب نکنید که در بهترین حالت اگه بتونید ارتباطی با یه مرد متاهل داشته باشید فقط و فقط به عنوان یه میان وعده موقتی هستید و در شرایط بد تر موضوع هم به گناه آلوده میشید.
از ما گفتن و از شما عزیزان اندیشیدن و عمل صحیح .ان شاء الله.
اين مشاور بنده خدا اصلا سوال مخاطبش رو درست متوجه نشد
مخاطبش دختر هست و رئيسش مرد
اما مشاور در جواب ميگه اگر وی مطلقه است و یک دختر دارد، ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
کاملا درست گفته.
مشاور میگه اگر مرد رئیس زنش رو طلاق داده و درواقع مطلقه شده و یک دختر داره ایرادی نداره بهش بگی ولی اگر در کنار زن و بچش زندگی میکنه و متاهل محسوب میشه غیر اخلاقیه وارد شدن به زندگی مرد رئیس.
تو. این فکرم که اگه این اتفاق واسه خود همین مشاور می افتاد بازهم از این شعارهایی که داده استفاده میکرد؟!!!
خانم من فوق لیسانس فیزیکم و کاری به علاقه شما به رئیست ندارم فقط سوالم اینه شما کار از کجا پیدا کردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
نمیری مردم از خنده...
عاشق شدن چیز بدی نیست اما لطفا خودت را جای همسر این خانم قرار بده و ببین واکنشت به ارتباط عاطفی همسرت با یک خانم دیگه چی می تونه باشه. نتیجه این حس، راهنمایی خوبی هست
مگر چند همسری کار حرامی است که بر سر این خانم می زنید
اين خانم با درج اين خبر و مشاوره گرفتن از تابناك به خواسته ي خودش رسيد . و به ريسش فهمانده كه عاشق اوست . بابا زرنگي تا چه حد . خوش به حال اون رئيس كه منشي چنين زرنگي دارد .
مشاور سعی کرده راه چاره را به این خانم بگوید.
افرادی که اینچنین بی پروا عاشق میشوند به نظر کسانی هستند که به هردلیل حد وحدود بعضی از مسائل را یاد نگرفته اند و یا اینکه آنقدر خود خواه و خود پسند هستند که به این مسائل دامن میزنند. مشاوره میگیرند چون دوست دارند راهی پیدا شود تا به چیزی که خوششان آمده برسند.محتوای این مشاوره خواستن هم همین را بیان میکند.و گر نه قرار نیست افراد جامعه دل و چشمشان را مانند کبوتر پرواز دهند تا ببینند روی کدام بام بهتر مینشیند تا آنجا مسکن کنند و مهم هم نباشد که دیگری در آنجا مسکن دارد.
ایشان همانطور که به خود اجازه نداده اند که عاشق مرد 60یا70ساله شوند و یا جوان 18 ساله ،باید بدانند که متاهل بودن طرف مقابل هم مرزیست مانند مرزهای سنی که ایشان خواسته یا نا خواسته در این عاشقی رعایت کرده و گرنه عاشق یک مرد معلول 50ساله میشد چرا نشده ؟ پس حد و مرزها را میشناسد فقط تا جایی که به نفع ایشان باشد.افرادی مانند ایشان اگر حد و مرزها را رعایت نکنند باعث از بین بردن زندگی خود و دیگری میشوند علاوه مشکلاتی را نیز به جامعه و خانواده ی خود تحمیل میکنند.لذا عاشقی خوب هم عاشقی ای است که شرط و شروط انسانی ،عقلی و،دینی و اجتماعی در آن رعایت شده باشد تا خدای نکرده باعث آسیب های روحی ،اخلاقی و اجتماعی خود و دیگران نشود.و گر نه عاشقی افسار گسیخته همان عاشقی حیوانیست.
خانم مجرد
خوش (که چه عرض کنم حسرت به حال خودت) که خر نداری خبر از کاه و جو نداری
بشین و از تجرد لذت ببر
توصیه های خوب و منطقی بود
به جای قرقر و نق نق زدن به مشاور محترم اگر شما راهنمایی بهتری به ذهنتان می رسد بفرمایید. بله شما بفرمایید دختر چه باید بکند؟
بنده معتقدم این وابستگی به رئیس نه از روی عقلانیت که از روی احساس و بدون توجه به پیامدهای نامطلوب آن است. دختر نیازی به فرصت برای فکر کردن دارد. آیا رئیس درخواست مرا می پذیرد؟ با این فرض آیا من زن دوم او خواهم شد یا این که با زن اولش باید بسازم و یا این که اصلا او زن اولش را طلاق خواهد داد و با من زندگی خواهد کرد؟ او اگر توانایی داشته باشد به سوالاتش منطقی پاسخ دهد احتمالا از این احساس صرف نظر خواهد کرد. با فرض این که او در خواست مرا رد کند جه احساس ناکامی و شکستی وجودم را فرا می گیرد و اصلا بعد از آن آیا خواهم توانست در آن اداره خدمت کنم؟ و ...
قبل از اینکه زندگی خود و یک نفر دیگر را نابود کنید کار خود را عوض کنید
همه منشیا نه ولی بیشترشون عاشق ریساشون میشن حالا چرا ؟چون ریسن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها