بازدید 1998

اساتید به دلیل مشکلات ارزی فرصت مطالعاتی ندارند

کد خبر: ۸۳۸۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱ 29 September 2018

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: بسیاری از اعضای هیات علمی دانشگاه به دلیل نوسانات ارزی و اینکه دانشگاه نتوانست مابه التفاوت ریالی ارز مورد نیاز را تامین کند، فرصت مطالعاتی را از دست دادند.

به گزارش مهر، هوشنگ طالبی با اشاره به مشکلات بودجه ای دانشگاه اصفهان گفت: بیشتر مشکل دانشگاه در بحث بودجه جاری است، طبق آخرین بحث قرار بود ۳۸.۷ دهم درصد بودجه در ۶ ماه اول سال به دانشگاه اصفهان تخصیص داده شود.

وی ادامه داد: البته عنوان شده یک درصد دیگر نیز تخصیص داده خواهد شد که هنوز قطعی نیست، البته اگر آن یک درصد هم اختصاص داده شود، ۱۰ درصد دیگر از بودجه ۶ ماه اول باقی می ماند که تخصیص داده نشده و این مشکلاتی را برای دانشگاه ایجاد می کند.

رئیس دانشگاه اصفهان افزود: مشکل اساسی ما در تابستان، بحث بودجه تعمیرات بود چون فصل تابستان وقت تعمیرات دانشگاه به ویژه مسایل خوابگاه‌ها است که دانشگاه ما در تامین اعتبار برای انجام این تعمیرات مشکل داشت.

وی به تفاوت قیمت ارز اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که دانشگاه با آن روبرو است، تفاوت قیمت ارز است، ما موظف شده ایم ارز را به قیمت رسمی تهیه کنیم اما چون نتوانستیم ما به التفاوت ریالی آن را تهیه کنیم، بسیاری از اعضای هیات علمی دانشگاه که می توانستند از فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت استفاده کنند و مهر و یا شهریور برای فرصت مطالعاتی اعزام شوند، نتوانستند اعزام شوند و این فرصت را از دست دادیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل