بازدید 2646

مبادلات غیرنفتی ایران و تایلند ۲۰ درصد افزایش یافت

مبادلات تجاری غیر نفتی ایران و تایلند طی 5 ماه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته 20 درصد رشد نشان می دهد.
کد خبر: ۸۳۷۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰ 28 September 2018

مبادلات تجاری غیر نفتی ایران و تایلند طی 5 ماه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته 20 درصد رشد نشان می دهد.

به گزارش ایرنا از فایننشال تریبیون، حجم مبادلات جاری غیرنفتی میان ایران وتایلند از ابتدای فروردین ماه امسال تا پایان مرداد ماه سال جاری به بیش از یک میلیون تن به ارزش افزون بر 497 میلیون دلار رسید.

طبق این گزارش ، براساس آمار برگرفته از گمرک جمهوری اسلامی ایران ، مبادلات تجاری میان دو کشور در این مدت 7.99 درصد در وزن و بیش از 20 درصد در حجم نسبت به 5 ماه سال 96 افزایش نشان می دهد.

تایلند در مدت 5 ماهه امسال نهمین مقصد صادراتی ایران بوده و مهمترین کالاهای صادراتی از ایران به این کشور جنوب شرق آسیا فولاد و پروپن مایع بوده است.

تایلند در این مدت بیستو پنجمین صادرکننده کالا به ایران نیز بوده است. واردات ایران از تایلند نیز در این مدت عمدتا شامل فایبرگلاس نیمه فشرده، تجهیزات الکتریکی و سیستم های تهویه مطبوع اسپلیت بوده است.

در حال حاضر تایلند به عنوان دروازه بازار آ.سه.آن برای ایران مطرح بوده و تهران نیز می تواند دروازه ای برای ورود بانکوک به بازار های حوزه خلیج فارس، قفقاز، روسیه و خاورمیانه باشد.

تایلند از فرصت های بزرگی برای تقویت روابط دوجانبه در مسیر تحکیم همکاری تجار با تجار، دولت با دولت و دولت با بخش خصوصی در بخش سرمایه گذاری و خدماتی بخصوص در صنعت گردشگری برخوردار است و ایران علاقه مند به جذب سرمایه گذاران تایلندی در طرح های توسعه زیرساختی است.

حجم روابط تجاری دو کشور در سال 2015 میلادی 309 میلیون دلار بود که از این میزان 217 میلیون دلار صادرات تایلند به ایران و 92 میلیون دلار صادرات ایران به تایلند بوده است.

آمار گمرک تایلند نشان می دهد حجم روابط تجاری ایران و تایلند در سال 2016 میلادی درپی سفر هیات های بلندپایه دو کشور به بانکوک و تهران و مذاکرات انجام شده برای توسعه مناسبات اقتصادی 36 درصد افزایش یافت.

تایلند کشوری در جنوب شرق آسیا با درآمد گردشگری بسیار بالاست. براساس برآوردهای انجام شده درآمدهای گردشگری خارجی در این کشور 10 درصد تولید ناخالص ملی را تشکیل می دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان