بازدید 2443
۱
سلیمانی:

باهرداوری غیرازفغانی،دربی جنجال می‌شد

کد خبر: ۸۳۷۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷ 28 September 2018

کارشانس داوری فوتبال معتقد است تیم داوری دربی ۸۸ عملکرد قابل قبولی در این بازی داشتند.

به گزارش تابناک ورزشی، حیدر سلیمانی درباره قضاوت علیرضا فغانی در دیدار استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: در نگاه کلی باید بگویم که فغانی داور بزرگی است و هرکسی که غیر از او این بازی را قضاوت می‌کرد, بازی به جنجال شدید کشیده می‌شد. تمام بازیکنان به این جهت که فغانی داور بزرگی است کمتر معترض بودند و صرفاً برای همین موضوع فغانی نیز توانست در صحنه‌های جنجالی، بازی را به خوبی کنترل کند.

وی ادامه داد: فغانی در 90 دقیقه بازی مدیریت خوبی داشت. این بازی یکی از بازی‌های پربرخورد بود که در هر دو دقیقه یک خطا را شاهد بودیم. به همین جهت داور هم حتی از سوت زدن زیاد دیگر خسته شده بود. از دقیقه دو مدام خطا گرفته شد، اما این صحنه‌ها خطاهایی نبود که مستحق اخطار و اخراج باشد. در کل بازی فغانی به غیر از یک مورد دستور آوانتاژ نداد، چون بازی, بازی خاصی بود.

این کارشناس داوری فوتبال عنوان کرد: در دقیقه 55 علی علیپور اعتقاد داشت که در محوطه جریمه روی او خطا رخ داده بود و داور باید پنالتی می‌گرفت، اما فغانی به درستی دستور به ادامه بازی داد. در دقیقه 56 نیز بلافاصله مرتضی تبریزی مرتکب یک خطا روی سیدجلال حسینی شد که داور به درستی اعلام خطا کرد. در این صحنه ادامه درگیری شجاع و تبریزی بی‌مورد بود. البته در دقیقه 60 هیچ خطایی روی روزبه چشمی رخ نداد و داور به اشتباه خطا گرفت. در دقیقه 63 علیپور یک بار دیگر در محوطه جریمه سرنگون شد که این صحنه هم نمی‌توانست پنالتی باشد. درست است در این صحنه مقداری برخورد ساده وجود داشت، اما بازیکن حریف دست علیپور را گرفت. با این حال هیچ خطایی رخ نداد و داور به درستی اعلام پنالتی نکرد.

وی گفت: در کل داور از قضاوت این بازی خسته شده بود. همه از دقیقه 80 بعد همه می‌خواستند سوت پایان بازی به صدا در بیاید. فغانی به درستی سعی داشت در طول 90 دقیقه با صحبت کردن بازی را مدیریت کند. این جریان را از ابتدا در دستور کار داور بازی قرار داشت و برای همین مجبور بود که زیاد سوت بزند. خودِ فغانی نیز به خاطر سوت‌ها خسته شده بود. باید بگویم هرکس غیر از فغانی این بازی را قضاوت می‌کرد, مسابقه به جنجال کشیده و بازی از دستش خارج می‌شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
داور اومده بود که بازی رو برای استقلال در بیاره. تعظیم های سرپرست استقلال بعد از بازی رو برید نگاه کنید که چطور جلوی فغانی دولا و راست می شد و تشکر می کرد.
پرسپولیس هم مدارا کرد تا بازی رو سه صفر به اسم استقلال نکنن.

واقعا خجالتش برای تیم داوری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل