بازدید 6060

یک قلاده پلنگ در شهرستان نیر مشاهده شد

کد خبر: ۸۳۷۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱ 27 September 2018

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از مشاهده گونه ای از یک قلاده پلنگ برای نخستین بار در محدوده شهرستان نیر خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمد خداپرست روز پنجشنبه افزود: در پی دریافت گزارش مردمی مبنی بر مشاهده پلنگی در شهرستان نیر و تصاویر ضبط شده توسط اهالی یکی از روستاهای اطراف منطقه ماموران یگان حفاظت محیط زیست برای بررسی این موضوع به محل اعزام شدند.
وی با بیان اینکه بر اساس تحقیق و بررسی از افراد مطلع محلی، صحت مشاهده و حضور گونه پلنگ در آن محل تایید شد، اظهار داشت: پیش از این ردپا، آثار یا مستنداتی مبنی بر قطعیت حضور این گونه ارزشمند در منطقه یاد شده گزارش نشده بود و برای همین با برنامه ریزی و گشت و کنترل مداوم یگان حفاظت در زیستگاه مذکور به حفاظت بیشتر از این گونه پرداخته خواهد شد.
خداپرست گفت: امسال همچنین به طور تصادفی یک قلاده پلنگ با دو توله در منطقه حفاظت شده مشکول کوثر و یک جفت پلنگ ایرانی در شهرستان خلخال توسط محیط‌بانان مشاهده و تصویربرداری شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: در سال‌های اخیر برای جلوگیری از تلفات گونه پلنگ ایرانی اقدامات خوبی انجام شده و شاهد افزایش جمعیت آن در مناطق حفاظت شده استان از جمله منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال و سایر مناطق هستیم.
وی اظهار داشت: برای حفاظت و حراست از این گونه ارزشمند ارائه آموزش های لازم به ساکنان منطقه و افراد محلی یکی از الویت های اداره کل حفاظت محیط زیست استان است.
نیر در 30 کیلومتری جنوب غرب اردبیل واقع و در همسایگی استان آذربایجان شرقی واقع است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها