بازدید 1664

دیدار هیأت پارلمانی ایران با نایب رئیس مجلس فدرال اتریش

امیری خامکانی، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اتریش در دیدار با نایب رئیس مجلس فدرال اتریش اظهار داشت: زمینه‌های همکاری فراوانی جهت همکاری میان دو کشور وجود دارد و امیدوارم که در این سفر بتوانیم زمینه های گسترش این روابط را فراهم نماییم.
کد خبر: ۸۳۷۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶ 26 September 2018

امیری خامکانی، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اتریش و هیئت همراه در دیدار با ماگنوس یرونر نایب رئیس مجلس فدرال اتریش اظهار داشت: زمینه‌های همکاری فراوانی جهت همکاری میان دو کشور وجود دارد و امیدوارم که در این سفر بتوانیم زمینه های گسترش این روابط را فراهم نماییم.

وی گفت: در قانون برنامه ششم توسعه کشورمان دولت موظف شده که ۵ درصد از بودجه را به بخش انرژی اختصاص دهد و ما خواهان آن هستیم که در زمینه های انرژی خورشیدی و انرژی های تجدید پذیر با کشور شما همکاری داشته باشیم و امیدواریم تا پایان برنامه ششم بتوانیم قسمت هایی از این پروژه را اجرایی نماییم.

امیری خامکانی در خصوص حمله تروریستی اهواز تصریح کرد: شما شاهد هستید که حادثه تروریستی که در اهواز اتفاق افتاده دومین حادثه پس از حمله به مجلس شورای اسلامی است که در آن ۳۰ نفر از هموطنانمان جان خود را از دست داده و به شهادت رسیدند ما هزینه های زیادی در مبارزه با تروریست پرداخت کرده ایم و امیدواریم که کشورها با همکاری یکدیگر جلوی حضور این گروهکهای جنایتکار را بگیرند.

وی در ادامه در خصوص توافقنامه برجام گفت؛ حمایت های اروپا و شما به عنوان ریاست این اتحادیه از توافق نامه برجام بسیار حائز اهمیت است خانم موگرینی تاکید کرده اند که به زودی بسته ای را پیشنهاد خواهند داد که در آن منافع و خواسته های ایران در نظر گرفته شده است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اتریش افزود: در جلسه وزرای امور خارجه مجددا تاکید شده است که برجام باید حفظ شود و منافع اقتصادی ایران در آن در نظر گرفته شده و تحریم‌ها لغو شود و ما از شما به عنوان ریاست اتحادیه اروپا تقاضا داریم که در جهت حمایت از برجام اقدامی عملی انجام دهید.

امیری خامکانی تاکید کرد اتاق بازرگانی ایران و اتریش تلاش بسیار خوبی داشته اند و این روابط نشان دهنده علاقه و تلاش برای گسترش روابط تجاری دو کشور است.

در ادامه این جلسه دکتر مولایی سفیر کشورمان در اتریش گفت: خوشبختانه کمیسیون اقتصادی دو کشور در در بخش انرژی همکاری خیلی خوبی با یکدیگر دارند و یادداشت تفاهمی اخیراً در این خصوص میان دو کشور امضا شده است.

وی افزود: از همکاری در خصوص انرژی های تجدید پذیر و انرژی خورشیدی استقبال می‌کنیم و ممنون می شویم که جنابعالی توصیه های لازم را در این خصوص داشته باشید.

در این دیدار ماگنوس یرونر نایب رئیس مجلس فدرال اتریش گفت: دولت ما به خصوص صدر اعظم کشورمان در مقام ریاست اتحادیه اروپا تلاش بسیاری در جهت حفظ برجام و لغو تحریم‌ها داشته است.

وی تأکید کرد: ما خواهان آن هستیم که روابط تجاری و سیاسی را با کشور شما گسترش دهیم و امیدواریم که بتوانیم هر چه سریعتر به نتیجه مطلوب برسیم.

نایب رئیس مجلس فدرال اتریش اظهار داشت: با توجه به اینکه حوزه تخصصی من مربوط به بخش انرژی است تمایل دارم که در این زمینه همکاری‌های زیادی با شما داشته باشیم و امیدواریم که در آینده ای نزدیک بتوانیم این امر را اجرایی نماییم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل