بازدید 1941
۲

درخواست وزارت علوم درباره دانشجویان افغانستانی

کد خبر: ۸۳۶۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹ 25 September 2018

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل با اشاره به مشکلات پرداخت شهریه ارزی برای دانشجویان افغانستانی ساکن ایران گفت: این وزارتخانه از هیأت امنای دانشگاه‌ها خواسته است تا زمینه پرداخت شهریه ریالی برای این دسته از دانشجویان را فراهم کند.

به گزارش فارس، حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل درباره التهابات بازار ارز و مشکلاتی که برای پرداخت شهریه دانشجویان خارجی در حال تحصیل در ایران به وجود آمده است، گفت: وقتی فردی از خارج به ایران می‌آید قطعاً‌ با خود ارز می‌آورد و با توجه به وضعیت فعلی در کشورمان زندگی برای تبعه خارجی ارزان‌تر و سهل‌تر از گذشته شده است.

وی افزود: بحث اصلی، ایجاد مشکل برای دانشجویان خارجی در حال تحصیل در ایران مربوط به افغانستانی‌هایی است که سال‌های طولانی در کشورمان زندگی می‌کنند و درآمد آنها ریالی است اما چون ایرانی به حساب نمی‌آیند باید شهریه دانشگاه خود را به دلار بپردازند.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل در توضیح بیشتر این موضوع خاطرنشان کرد:‌ وازرت علوم از هیأت امنای دانشگاه‌ها خواسته است که پرداخت شهریه این دسته از دانشجویان افغانستانی به صورت ریالی دریافت شود که البته دانشگاه‌ها در حال تصویب مراحل اجرایی این امر یک به یک هستند.

سالار آملی گفت: وزارت علوم از دانشگاه‌ها خواسته است که هیأت امنای آنها مصوباتی درباره دانشجویان افغانستانی ساکن ایران که درآمد ریالی دارند، داشته و شهریه ارزی آنها تبدیل به شهریه ریالی شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
واقغا باید به همه افغانستانی ها تا نهایت چیزی که مقدور است، کمک و مساعدت کردن این مردم سخت کوش دهها سال است روی آرامش را بخود ندیده اند و از سوی دیگر پیشرفت و رفاه مردم کشورهای همسایه مطمئنا در رفاه و آسایش کشورهای همدیگر اثر مثبت می گذارد شما به نقشه جهان و موقعیت جغرافیایی کشورها توجه کنید، هر کشوری که کشورهای پیشرفته و مرفه احاطه اش کرده اند وضع رفاه و آسایش آن در مقایسه با کشورهایی با وضع و اوضاع گرفتار و غیر پیشرفته بسیار بهتر است بنابراین کمک، همکاری و مساعدت به کشورهای همسایه سبب ایجاد آثار مثبت برای خود ما هم میشود علاوه بر این حافظ شیرازی نیز به ما توصیه کرده که: درخت دوستی بنشان که ...
خارجی ها که تمایل به تحصیل در ایران دارند باید حمایت شوند چون آنها بهترین سفیران برای اشاعه فرهنگ ایرانی هستند. به نظر بنده چند کشوری که در پهنه ایران بزرگ قرار میگیرند نیز باید همانند ایرانیان در دانشگاهها پذیرفته شوند.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی