بازدید 5358
۸

شهروندان اتوبوس‌های دودزا را گزارش کنند

کد خبر: ۸۳۶۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱ 25 September 2018

معاون شهردار تهران دستور تقویت بازرسی‌ها از مراکز معاینه فنی تهران را صادر کرد و خواستار مشارکت مردم در نظارت عمومی بر اتوبوس‌های دودزا در شهر تهران شد.

به گزارش ایسنا، محسن پورسیدآقایی در جلسه شورای مدیران معاونت حمل‌ونقل و ترافیک پس از استماع گزارش‌های مدیران ستاد معاینه فنی، شرکت واحد اتوبوسرانی و شرکت کنترل کیفیت هوا، دستور داد که طبق بخشنامه‌ای که دو ماه قبل صادر کرده است، هیچ اتوبوس فاقد معاینه فنی حق تردد در شهر تهران را نخواهد داشت و مقرر شد سازمان بازرسی شهرداری نیز بر این موضوع نظارت کند.
وی با تأکید بر اینکه مشاهده دود در اگزوز خودرو از مصادیق رد معاینه فنی است، گفت: از همه مردم دعوت کرده‌ایم هر مورد دودزایی که به‌خصوص در اتوبوس‌های شرکت واحد در سطح شهر دیدند، به شماره تلفن ۱۸۸۸ گزارش کنند و بازرسی باید ضمن اعلام مورد به ستاد معاینه فنی، موضوع را تا حصول نتیجه و در صورت لزوم انتقال اتوبوس متخلف به پارکینگ، پیگیری کند.
در این جلسه سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی نیز اعلام کرد که در حال حاضر ۹۵ درصد اتوبوس‌های شرکت واحد معاینه فنی دارند و برای بقیه اتوبوس‌ها هم مجوز حضور در خط صادر نمی‌شود.
وی گفت: در سامانه صدور مجوز، اجازه حضور در خط را صرفا به‌شرط داشتن معاینه فنی صادر می‌کنیم و به‌این‌ترتیب امکان ندارد هیچ‌یک از اتوبوس‌هایی که معاینه فنی ندارند، از اول مهرماه تردد داشته باشند.
حسینی‌منش مدیرعامل ستاد معاینه خودروهای تهران هم از افزایش ۲۵ درصدی مراجعات به مراکز معاینه فنی در شش‌ماهه ابتدایی سال ۹۷ خبر داد و گفت: از ابتدای سال تا پایان شهریورماه بالغ بر ۶۰۰ هزار خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۵ درصد افزایش داشته است.
وی تاکید کرد: بخشی از این تحول ناشی از اثرات مثبت طرح ترافیک جدید و افزایش موارد رفع اشکال و مراجعه مجدد خودروها به انگیزه دریافت معاینه فنی برتر بوده است؛ به‌طوری‌که در شهریورماه رکورد نسبت اخذ معاینه فنی برتر به کل مراجعات شکسته شد و ۵۰ درصد خودروهای مراجعه‌کننده در نهایت موفق به اخذ معاینه فنی برتر شدند که این نسبت در ماه گذشته ۳۰ درصد بود.
بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، در این جلسه همچنین مدیران حوزه حمل‌ونقل شهرداری تهران بر لزوم همکاری کافی نهادها در خصوص معاینه فنی خودروهای سنگین تاکید کردند و خواستار هماهنگی وزارت راه، پلیس و مراجع دیگر با مصوبات الزام‌آور کارگروه ملی آلودگی هوا شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۸
سیستم بازرسی کارامد بزارن بر اتوبوسا یعنی چی که بشینن تا مردم گزارش کنند
شهروندان؟ کم پلیس تو خیابونه؟
رسما دارین مردم رو بپای همدیگه میکنین و بین مردم تخم نفاق میکارین!!!!
این وظیفه شهرداریه که اتوبوس هاش رو منظم بفرسته برای معاینه فنی نه مردم که ببینن کدوم دود میکنه کدوم دود نمیکنه!!!!!
وقتی همه اتوبوسها پیش خودتونن و هر شب میان خدمت خود شما در پارکینگ و عمیرکار دارید و ... این بازها اصلامعنی نداره کهمثلا مردم گزارش بدن
پس اینایی که تو خیابون ابر دود درست میکنن از کجا میان؟ حتما میگن بخش خصوصی با ما نیست!
میفرمائید به اون شماره زنگ بزنیم؟!!
ولی ماشین دود زا که حرکت میکنه میره!
باید بیفتیم دنبالش؟!
بعد یرو ازمون شاکی بشه و ....
اگرم نریم دنبالش طرف میره شکایت میکنه که گزارش اشتباه دادیم. چون در فاصله گزارش ما ممکنه ببره درستش کنه.

من تصمیم داشتم یه کانال تاینستاگرام درست کنم تصواویر ماشینها متخلف و دودزا رو که مردم برام بفرستن رو توی اون بزارم. چون مستند هست . پلیس هم بخواد میتونه ازش استفاده کنه.
اتوبوسهای دودزای سایر شهرستانها چه می شود؟!!! کلی دود نثار هوا و ماشین بغل دستی در ترافیک و پشت چراغ قرمز می کنند.
چرا خودتون بررسی نمی کنید؟!! مردم چرا باید هی گزارش بدن؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی