بازدید 1698

وزیر دفاع آمریکا: در سوریه می‌مانیم

کد خبر: ۸۳۶۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۰ 25 September 2018

فارس نوشت: «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا امروز دوشنبه صراحتاً گفت که آمریکا حتی در صورت نابودی کامل گروه تروریستی داعش، باز هم قصدی برای خروج از سوریه ندارد.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا که آغازگر تهاجم نظامی به سوریه بود، بارها مدعی شده بود که نظامیان آمریکا صرفاً برای مبارزه با داعش به این کشور لشکرکشی کرده‌اند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور فعلی آمریکا هم از همان زمان تبلیغات انتخاباتی بارها به رأی‌دهندگان قول داده بود که سربازان را به خانه بازمی‌گرداند.

امروز اما وزیر دفاع آمریکا گفته: «مأموریت ایالات متحده کماکان نابودی داعش است اما برای تشکیل و تقویت نیروهای محلی، در آنجا می‌مانیم تا دیگر آن گروه (داعش) بازنگردد.»

جیمز متیس به حمله ترویستی اخیر اهواز هم اشاره کرده و گفته: «این ادعا که ما شاید در این ماجرا دخالتی داشته باشیم، مضحک است. ما در کنار مردم و نه رژیم ایران، ایستاده‌ایم.»

وزیر دفاع آمریکا در حالی به خاطر انتقاد مقامات ایرانی از حمایت آمریکایی‌ها از تروریسم ناخرسند است که «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل، امروز گفته بود که ایران به جای انتقاد آمریکا «بهتر است در آیینه نگاه کند.»

«حسن روحانی» رئیس‌جمهور اسلامی ایران که برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفته، امروز گفته بود که «یکی از مقام‌های آمریکا در روزهای اخیر و در پی حادثه تروریستی اهواز حرف تکان‌دهنده‌ای زده و ضمن حمایت از ترور و تروریست‌ها، دولت ایران را مسئول این ترور دانسته است. اگر ما این حرف را راجع به عاملان عملیات تروریستی ۱۱ سپتامبر بزنیم مردم آمریکا چگونه قضاوت خواهند کرد؟ اگر اینطور باشد آیا می‌توان گفت هر اقدام تروریستی که در کشورهای اروپایی و سایر کشورها روی می‌دهد مسئولیتش با دولت‌هایی است که کشورشان قربانی تروریسم شده‌اند؟»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان