بازدید 2697

اصرار نمایندگان به ارسال لایحه رتبه‌بندی معلمان تا قبل از بستن بودجه

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه معلمان براساس مدرک تحصیلی، سابقه‌کاری، ابتکار، خلاقیت و میزان رضایتمندی از کارشان رتبه‌بندی می‌شوند، گفت: لایحه رتبه‌بندی معلمان به هیات دولت تقدیم شده است.
کد خبر: ۸۳۶۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶ 24 September 2018

سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح جلسه امروز (یکشنبه یکم مهرماه) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به حضور وزرای آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری در این کمیسیون، گفت: وزیر آموزش و پرورش در این جلسه گزارشی از "بازگشایی مدارس" و اقدامات انجام شده درخصوص "رتبه‌بندی معلمان" و وزیر علوم گزارشی از "نحوه تدوین طرح نظام آمایش آموزش عالی" ارائه کردند.

معلمان در 5 طبقه رتبه‌بندی می‌شوند

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش در این جلسه از آماده شدن پیش‌نویس لایحه رتبه‌بندی معلمان و تقدیم آن به هیات دولت در تاریخ پنجم شهریورماه خبر داده است، افزود: این لایحه پس از نهایی شدن بررسی آن در کمیته‌های تخصصی هیات دولت به مجلس فرستاده خواهد شد، ضمن آنکه به گفته بطحایی معلمان در 5 طبقه رتبه‌بندی می‌شوند که علاوه بر مزایایی مالی، جایگاه اجتماعی‌شان نیز مشخص خواهد شد.
معلمان براساس مدرک تحصیلی، سابقه‌کاری، ابتکار، خلاقیت و میزان رضایتمندی از کارشان رتبه‌بندی می‌شوند.

وی به معیارهای رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و گفت: معلمان براساس مدرک تحصیلی، سابقه‌کاری، ابتکار، خلاقیت، میزان رضایتمندی از کارشان و... رتبه‌بندی می‌شوند.

میرزاده با اشاره به تاکید نمایندگان کمیسیون آموزش مبنی بر اینکه "لایحه فوق باید هرچه سریع‌تر به مجلس ارائه شود"، توضیح داد: نمایندگان کمیسیون معتقدند اگر لایحه به موقع به دست‌شان برسد می‌توانند تا قبل از بستن بودجه سال آینده اعتبار لازم برای رتبه‌بندی را لحاظ کنند درغیر این صورت اجرای رتبه‌بندی یک سال دیگر به تاخیر خواهد افتاد.

نحوه تدوین طرح نظام آمایش آموزش عالی چگونه است؟

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به توضیحات وزیر علوم در جلسه کمیسیون آموزش، اضافه کرد: آقای غلامی علاوه بر ارائه گزارش کلی درخصوص بازگشایی دانشگاه‌ها در ابتدای مهر، توضیحاتی نیز درباره نحوه تدوین طرح نظام آمایش آموزش عالی ارائه کرد که بر مبنای آن در حال منطقه‌بندی و مشخص کردن امکانات و ظرفیت استان‌ها برای اجرای این نظام آمایش هستند.

تدریس رشته‌های تحصیلی در هر استان مطابق با ظرفیت شغلی

وی بیان کرد: مدیران وزارت علوم همچنین طبق طرح آمایش آموزش عالی قصد دارند؛ در هر استان صرفا رشته‌هایی تدریس شود که ظرفیت کارآفرینی در همان رشته‌ها را دارند تا دانشجویان بتوانند در همان شهر مشغول به کار شوند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهارکرد: نمایندگان بر این موضوع تاکید داشتند که مبادا طرحی بدون بررسی همه جانبه ارائه و بعدها با شکست رو به رو شود یا آنکه نتیجه این آمایش به تعطیلی دانشگاه‌هاى استان‌های محروم منجر شود بلکه این دانشگاه‌ها باید صرفا تغییر کاربری داده و مطابق با نیاز شغلی منطقه فعالیت کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار