بازدید 1339

رییس پارلمان آلمان: بازگرداندن پناهجویان عملی نیست

رییس پارلمان آلمان بازگرداندن پناهجویان به کشورشان را اقدامی غیرعملی دانسته و گفت، به جای آن باید در جهت ادغام آنها در جامعه آلمان تلاش کرد.
کد خبر: ۸۳۶۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۶ 23 September 2018

رییس پارلمان آلمان بازگرداندن پناهجویان به کشورشان را اقدامی غیرعملی دانسته و گفت، به جای آن باید در جهت ادغام آنها در جامعه آلمان تلاش کرد.

به گزارش ایسنا، ولفگانگ شویبله‌، رییس پارلمان آلمان سیاست‌پذیرش پناهجویان را درست اما دچار نقص دانسته است. او در مصاحبه‌ای با روزنامه "ولت آم زونتاگ" گفت، نباید این امیدواری در آلمان وجود داشته باشد که می‌توان شمار زیادی از پناهجویانی را که در این کشور ساکن هستند، به کشورشان بازگرداند بلکه به جای آن باید همه تلاش‌ها را بر این متمرکز ساخت که این افراد را در جامعه ادغام کرد.

رییس پارلمان آلمان در این گفت‌وگو تصمیم سه سال پیش آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور را برای گشودن مرزها به روی پناهجویان درست دانسته اما اضافه کرد، مرکل موفق نشده پیامدهای حضور پناهجویان را به افکار عمومی به درستی منتقل کند.

به گفته شویبله، جهان در فهم پیام دولت آلمان دچار سوءتفاهم شده و خیال کرده تمام کسانی که مایل‌ به زندگی در آلمان هستند، می‌توانند به این کشور بیایند. او افزود: ما متأسفانه تا به امروز درگیر پیامدهای این وضعیت هستیم.

شویبله پس از تلاش برای ادغام پناهجویان، وظیفه مهم دیگر را پایان دادن به فعالیت قاچاقچیان انسان دانسته است.

این سیاستمدار آلمانی در بخش دیگری از مصاحبه خود با اشاره به تظاهرات‌ اخیر راست‌گرایان افراطی در شهر کمنیتس واقع در شرق آلمان، گفت: نمی‌پذیرم که این وقایع را به مشکلی میان شرق و غرب کشور تبدیل کرد. بخش قابل‌توجهی از جهت‌دهی این طرز تفکر از سمت غرب می‌آید. به اعتقاد او، گرفتن انگشت اتهام به سمت شرق کشور و طرح این پرسش که شرقی‌ها کجای کار را اشتباه کرده‌اند، پذیرفتنی نیست.

اخراج و بازگرداندن اجباری پناهجویان به کشورشان در ماه‌های گذشته به بحث‌های زیادی در آلمان دامن زده است. گروه عمده‌ای از کسانی که به کشورشان بازگردانده شده‌اند، پناهجویان افغان بوده‌اند. از دسامبر سال ۲۰۱۶ میلادی تا کنون طی ۱۶ پرواز، در مجموع ۳۴۹ نفر از پناهجویان افغان را که با تقاضای پناهندگی آنان موافقت نشده بود از آلمان به افغانستان فرستاده‌اند.

وزارت امور خارجه آلمان پیش‌تر افغانستان را جزو کشورهای امن ارزیابی کرده و گفته بود خطری زندگی پناهجویان را پس از بازگشت به کشور تهدید نمی‌کند. سازمان عفو بین‌الملل این ارزیابی را نادرست می‌داند و خواستار توقف اخراج پناهجویان افغان است.

در همین حال آلمان با اسپانیا و یونان نیز توافق‌نامه‌هایی را امضا کرده که بر مبنای آنها آن دسته از پناهجویانی را که پس از رسیدن به خاک اتحادیه اروپا در این دو کشور درخواست پناهندگی داده‌اند، پس از ورود به آلمان و آگاهی مقامات آلمانی از ورود آنها، طی ۴۸ ساعت به یونان یا اسپانیا باز می‌گردانند.

پلیس فدرال آلمان حدود دو ماه پیش گزارش داده بود که تنها نیمی از پناهجویانی که تقاضای پناهندگی‌شان رد شده، آلمان را ترک کرده‌اند. به گفته مقامات پلیس بیشتر این افراد پس از دریافت نامه اخراج به هیچ‌یک از مراکز اداری و رسمی مراجعه نمی‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان