بازدید 2529

طلای خوش عیار جودوی جهان بر سینه ملایی

کد خبر: ۸۳۶۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱ 23 September 2018

مسابقات جهانی جودو در حالی از روز پنج شنبه به میزبانی کشور جمهوری آذربایجان از هفته گذشته آغاز شده است که تیم ملی جودو کشورمان با ترکیب سه ملی پوش راهی این رقابت ها شده است.

به گزارش تابناک ورزشی، ملایی در نیمه نهایی با پیروزی برابر حریف ترکیه ای خود و کسب پنجمین برد، به فینال مسابقات جهانی راه یافت. ملایی در فینال مسابقات به مصاف «فوجی وارا ساتورو» از ژاپن با رنکنیگ ۸ دنیا رفت و با کسب پیروزی در این مبارزه به نشان طلا دست پیدا کرد. ملایی سال ۲۰۱۷ و فینال مسابقات قهرمانی آسیا مقابل همین جودوکار شکست خورده بود.

ملایی امروز بعد از یک استراحت و برتری مقابل «برایند» از کانادا با ضربه فنی، جودوکاری از ایسلند را نیز در 14 ثانیه ضربه فنی کرد و در ادامه «آنری اگوتیدزه» از پرتغال را در 44 ثانیه ضربه فنی کرد و و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جودو قهرمانی جهان برابر «ماتیاس کاس» از بلژیک به روی تاتامی رفت و در پایان 4 دقیقه مبارزه صاحب پیروزی شد و به نیمه نهایی صعود کرد.

طلای خوش عیار جودوی جهان بر سینه ملایی

پیش از این آرش میراسماعیلی دو طلا(۲۰۰۱ مونیخ و ۲۰۰۳ اوزاکا) و دو برنز(۲۰۰۵ قاهره و ۲۰۰۷ ریو)، محمود میران یک برنز (۲۰۰۱ مونیخ) و محمد محمدی بریمانلو (۲۰۱۸- باکو) نیز یک برنز برای جودو ایران در مسابقات جهانی کسب کرده اند. ملایی سومین طلای تاریخ جودوی ایران را در مسابقات جهانی کسب کرد. وی سال گذشته در رقابتهای جودو قهرمانی ۲۰۱۷ جهان در بوداپست هم به نشان برنز دست پیدا کرده بود.لازم به یادآوری است؛ روز گذشته(شنبه) محمد محمدی بریمانلو به نشان برنز مسابقات جهانی دست یافت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل