بازدید 3369
۱

بازدید نماینده ریاست جمهوری از پروژه احیای دریاچه ارومیه

کد خبر: ۸۳۶۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵ 23 September 2018
به گزارش روابط عمومی ستاد احیای دریاچه ارومیه، همایونی، نماینده محترم نهاد ریاست جمهوری در راستای تحقق وعده آقای حسن روحانی، رئیس جمهور محترم به استان آذربایجان غربی سفر نموده و به همراه مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه طی سه روز متوالی، از پروژه های در حال انجام این استان در راستای احیای دریاچه ارومیه بازدید نمودند.
 
بازدید نماینده ریاست جمهوری از پروژه احیای دریاچه ارومیه
روستای جبل کندی که یکی از کانون اصلی ایجاد ریزگردها در حوضه دریاچه ارومیه است، اولین محل بازدید نماینده نهاد ریاست جمهوری در این سفر بود. در این بازدید مجید موسی زاده، مدیر اجرایی پروژه احیای دریاچه ارومیه با بیان این‌که ارومیه، میاندوآب و سلماس ۳ کانون اصلی ریزگرد در عرصه‌های منابع طبیعی بشمار می‌آید، افزود: ۴۷ هزار هکتار کانون ریزگرد عرصه منابع طبیعی در حاشیه غربی دریاچه ارومیه شناسایی شده که ۲۰ درصد تحت حاکمیت منابع طبیعی و مابقی تحت حاکمیت محیط زیست است که با اقدامات انجام شده ۹۹ درصد کانون‌های ریزگرد ناشی از خشکی دریاچه ارومیه در محدوده حاکمیتی منابع طبیعی این استان مهار شده است. وی ادامه داد: ۶۵۰۰ هکتار از کانون اصلی ریزگرد تحت حاکمیت عرصه منابع طبیعی مهار شده‌ است.
 
بازدید نماینده ریاست جمهوری از پروژه احیای دریاچه ارومیه

پروژه های آبیاری قطره ای که متولی آن جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی است در روستای عسگرآباد کوه مورد بازدید قرار گرفت. همایونی و هیأت همراه در روز اول این سفر به تصفیه خانه ارومیه نیز رفته و از روند اجرای این پروژه عظیم که پس از بهره برداری، پیش بینی می شود سالانه حدود ۵۲ میلیون متر مکعب آب به پیکره دریاچه ارومیه وارد کند، بازدید کرد. لازم به ذکر است، این پروژه در صورت تأمین اعتبار، به همراه تصفیه خانه گلمان در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید. سد تنظیمی نوروز میاندوآب و ایستگاه پمپاژ دوستعلی در شهرستان مهاباد نیز بخش دیگری از بازدیدهای همایونی و هیأت همراه در استان آذربایجان غربی بود.
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
لطفا فقط بودجه تصويب نکنيد بعد بالا بکشيد کار عملي و تخصصي انجام دهيد معترضين به وضعيت خشکي درياچه اروميه هم محارب قلمداد نکنيد بگذاريد عرق وطن دوستي در ملت پايدار بماند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل