بازدید 2708

رفیقدوست: توانایی دفاع در برابر هر ارتشی را داریم

کد خبر: ۸۳۶۰۵۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳ 22 September 2018

وزیر سپاه در زمان دفاع مقدس گفت: امروز گزینه نظامی در برابر ملت ما معنا و مفهومی ندارد، ما توانایی بسیج نیروی دفاعی خود و توانایی دفاع در برابر هر ارتشی را داریم.

به گزارش خبرگزاری فارس محسن رفیقدوست، وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس، صبح امروز(شنبه ۳۱ شهریور) در نشست شنبه های انقلاب که با موضوع اقتدار نظامی در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به اینکه ارتش برای حفظ مرزها و سپاه برای حفاظت از انقلاب اسلامی است، گفت: با نگاه اول در آغاز جنگ دیدیم که ارتش با وضیعتی که رژیم شاه برایش پیش آورده به تنهایی توان جلوگیری از متجاوز را ندارد.

وی ادامه داد: بعد از جنگ محاسبه کردیم که از ۳۴ کشور غنیمت گرفته بودیم، یعنی عراق هیچ گونه کمبود امکانات نداشت و در اواخر جنگ هم همه سلاح‌های مدرن را به دستش رساندند.

رفیقدوست با اشاره به اینکه رهبر معظّم انقلاب، امام‌گونه رهبری می‌کنند، گفت: وقتی اعلام شد ۱۲ میلیون گلوله نیاز داریم، سه سال زمان نیاز بود برای تهیه آنها، اما چون مردم را به صحنه آوردیم و همه کارخانه های ریخته گری بسیج شدند، ظرف یکسال، این نیاز تولید شد.

وی افزود: امروز به لطف جوانان سپاه و اصل قرار دادن خوداتکایی، امروز موشک قاره پیما و نقطه زن داریم که بعضی قدرت‌های بزرگ هم آن را ندارند، البته در همان زمان جنگ هم اکثر موشکهای ما به نقطه می‌زد، که این کار خدا بود. عراق هم خیلی به ما موشک زد ولی به نقطه نمی‌خورد.

وزیر سپاه در زمان دفاع مقدس گفت: امروز گزینه نظامی در برابر ملت ما معنا و مفهومی ندارد، ما توانایی بسیج نیروی دفاعی خود و توانایی دفاع در برابر هر ارتشی را داریم.

وی خاطرنشان کرد: کیم ایل سونگ رهبر اسبق کره شمالی در سفر ما به پیونگ یانگ به من می‌گفت که چرا شما از ما فشنگ می‌خرید؟ خودتان تولید کنید، و افزود که در یک مقطعی دنیای کمونیست جلوی تدارکات ما را برای جنگ با بلوک غرب گرفت و در آن مقطع همه تفنگهای تولید چکسلواکی بود، در نتیجه ما خودمان رفتیم به دنبال تولید تجهیزات جنگی.

رفیقدوست در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه اگر محمّد مرسی مانند ما به اهل بیت متوسل می‌شد، شکست نمی‌خورد، گفت: به زودی شاهد سقوط سعودی‌ها خواهیم بود.

وزیر سپاه در دوران جنگ تحمیلی خطاب به جوانان بیان داشت: به فرزندان ما و برادران خود در سپاه پاسداران بپیوندید، زیرا باید کاری کنیم که این انقلاب روز به روز پیش رود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار