بازدید 5136

معاون وزیرعلوم: دانشگاه آزاد قانونمند عمل نکرد

کد خبر: ۸۳۶۰۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴ 22 September 2018

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در باره حاشیه هایی که در باره نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به وجود آمد، گفت: نکته ای که برای این دانشگاه اتفاق افتاد و خوب نیست، آن است که قانون مند عمل نکرد.

به گزارش ایرنا ، مجتبی شریعتی نیاسر روز شنبه در حاشیه نشست خبری خود ، توضیحاتی درباره علت اعلام دیرهنگام نتایج کارشناسی ارشد از سوی دانشگاه آزاد ، مطرح کرد .

وی گفت: به طور طبیعی این مباحث برای تمام زیرنظام ها پیش می آید، نظام یکپارچه سنجش و پذیرش یعنی اینکه تمام زیرنظام ها باید از کانال سازمان سنجش عبور کنند. وقتی دانشگاهی قبل از سازمان سنجش، نتایج را اعلام می کند این مشکلات هم ایجاد می شود.

شریعتی نیاسر گفت: با وجود اینکه نباید نتایج را اعلام کنند اما دانشگاه آزاد به سرعت شش هزار و 919 رشته محل را ظرف یک روز بررسی کرد، تعدادی از رشته محل ها حذف شد اما 96 درصد رشته محل ها به تایید رسید.

وی تاکید کرد: به همان دلیل که دانشگاه آزاد اوایل شهریور سال گذشته نتایج را اعلام کرد امسال هم می توانست این کار را بکند نه اینکه 24 شهریور ماه نتایج را منتشر کند.

وی ادامه داد: داوطلبان هم در تمام رشته محل ها باید خودشان متوجه باشند که رشته محل های مورد نظرشان، قانونی و دارای مجوز باشد. اگر هم شبهه ای ایجاد شد، سعی در برطرف کردن این شبهه کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم، گفت: دانشگاه آزاد ساعت هشت صبح 24 شهریورماه سی دی اعلام نتایج را به دست سازمان سنجش رساند در حالی که نتایج را قبلاً اعلام کرده بود. هر رشته ای که از قبل مجوز داشته باشد به هیچ عنوان حذف نمی شود، رشته هایی که حذف شده است دارای مشکل بود.

وی در مورد تعیین تکلیف چهار هزار دانشجوی دانشگاه آزاد که انتخاب رشته کرده اند، گفت: دانشگاه و موسسه ای که به صورت ناهماهنگ و بدون مجوز پذیرش می کند خودش باید پاسخگو باشد. از زمانی که برخی از زیرنظام ها بدون هماهنگی اقدام به پذیرش دانشجو کرده اند، این مشکلات ایجاد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار