کد خبر: ۸۳۵۹۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ 22 September 2018

یک چشم پزشک با اشاره به عوارض مصرف خودسرانه قطره‌های چشمی گفت: استفاده از قطره‌های نفازولین سبب قرمزی مزمن چشم می شود.

به گزارش فارس، مصطفی سلطان سنجری، فوق‌تخصص چشم کودکان در مورد استفاده از قطره‌های اشک مصنوعی به صورت خودسرانه اظهارداشت:‌ هرگونه قطره چشمی باید زیر نظر پزشک مصرف شود و نحوه مصرف نیز مشخص باشد.

وی افزود: این مسئله حتی برای اشک مصنوعی نیز مستثنی نیست چرا که این قطره‌ها دارای مواد نگهدارنده است و مصرف خودسرانه آنها می‌تواند سبب آسیب به چشم شود.

این چشم پزشک نسبت به مصرف خودسرانه قطره‌های نفازولین هشدار داد و گفت: این قطره‌ها حتما باید با تجویز پزشک باشد همچنین ممکن است نفازولین مصرف آن قرمزی چشم را سفید کند ولی در مدت زمان کوتاهی حدود 20 دقیقه بعد قرمزتر خواهد شد بنابراین خطر قرمزی مزمن چشم فرد مصرف‌کننده را تهدید می‌کند.

اشتراک گذاری
برچسب ها
روی خط سایت ها
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر: