بازدید 4806

لایحه الزام صندلی کودک در خودرو به مجلس رفت

کد خبر: ۸۳۵۸۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱ 22 September 2018

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: پیشنهاد پلیس برای الزام استفاده از صندلی کودک در خودرو برای کودکان زیر 10 سال در دولت تصویب شد. این لایحه برای تصویب نهایی به مجلس رفته است و منتظر تصویب آن هستیم تا پلیس به عنوان مصوبه قانونی آن را اجرا کند.

به گزارش ایرنا، سردار تقی مهری افزود: اگر استفاده از صندلی برای کودکان زیر 10 سال در حین رانندگی به تصویب مجلس نیز برسد همه افرادی که در خودرو در حال حرکت کودک به همراه خودشان دارند باید الزاما از این گونه صندلی ها برای حفظ سلامت کودکان استفاده کنند، درغیر این صورت و در صورت مشاهده ماموران راهنمایی و رانندگی با افراد خاطی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه حدود هشت درصد جانباختگان تصادفات را کودکان زیر 10 تشکیل می دهند، گفت: البته با وجود اینکه هنوز الزام استفاده از صندلی کودک در خودرو شکل قانونی به خودش نگرفته است برخی از مردم برای حفظ سلامت کودکان خود از این گونه صندلی ها در خودرو های خود استفاده می کنند که جای قدردانی دارد.

وی آخرین وضعیت طرح ارائه شده پلیس به دولت و دولت به مجلس را طی مراحل قانونی عنوان کرد و افزود: استفاده از صندلی کودک در خودرو قطعا موجب کاهش آمار جانباختگان تصادفات خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۲
قیمت صندلی کودک میدونید چنده؟ فقط تصویب میکنید؟
بهتر است اول ببینند آیا صندلی کودک استاندارد در داخل کشور ساخته می شود. صندلیهای ایرانی موجود در بازار قابل اطمینان نیستند و نشان استاندارد ندارند و هیچ تست واقعی را پاس نکرده اند. صندلیهای خارجی معتبر هم با این قیمت دلار الان دیگه بالای چهار پنج میلیون تومان هستند.
طرجی پر از اشکال و بدون کارشناسی درست! واقعا چرا یه طرح درست نمیدن که توش اما و اگر نباشه! الان بچه سه ساله هم تو صندلی کودک نمیشینه بعد چجوری میخوان بچه 9 ساله رو بشونن تو صندلی. هزینه صندلی هم که یک طرف دیگه اس. بجای اینکارای غیرکارشناسی بیان رو بحث ایمنی خودروها و جاده ها کار کنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
اگه از اول مثل یه قانون سفت و سخت باهاش برخورد کنید بچه هم یاد میگیره به حرفتون گوش بده و تو صندلی بشینه. مگه مثلا وقتی بچه رو از پوشک میگیرید و بهش میگید جای دستشویی فقط تو توالت هست مگه مجبورش نمیکنید به حرفتون گوش بده ؟ یا وقتی بهش میگین نباید بدویی تو خیابون مگه مجبور نیست به حرفتون گوش بده؟
وقتی بچه توی صندلی نمیشینه چیکار باید کرد؟ من خودم صندلی کودک دارم. دختر 2 سال و نیمه ی من توی صندلی قرار نمیگیره. صندلی هست ولی با این قانون جریمه هم می شیم.
همه گرفتاريها و مشكلات اساسي مردم حل شد فقط همين صندلي كودك كم بود كه قراره مجلس به دليل سطح رفاه مردم و تعدد سفرها برامون حلش كنه.
این چه طرحی است باز یک دو میلیون هزینه صندلی خودرو که در داخل تولید نمی شود
ده سال به نظرم خیلی سخت گیرانه است اونم اول کار به نظرم اول با زیر چهار سال شروع کنن و مثلا برون شهری بعد کم کم تعمیم بدن
من هفته قبل یه تصادف تو اتوبان داشتم. تو ترافیک ناگهانی ترمز کردم ولی ماشین عقبی یه لحظه دیرتر ترمز گرفت و به شدت از پشت به من برخورد کرد حداقل سه متر ماشین به جلو پرت شد ماشین عقب تا نصف کاپوتش جمع شد خلاصه خسارت مالی زیاد داشتیم ولیییییییییییییی خوشبختانه پسر کوچیکم تو صندلی ماشین ایمن خوابیده بود و با کمال ناباوری حتی بیدار هم نشد. از اون موقع خیلی فکر میکنم اگه خدای نکرده صندلی مخصوص نداشت چه اتفاقات بدی ممکن بود رخ بده براش. بچه ها خیلی هزینه دارند ولی حتما حتما این صندلی ها رو براشون بگیرید خیلی تو حفظ و ایمنیشون مهمه اگه خدای نکرده یه اتفاق هر چند جزیی براشون بیفته چندین و چند برابرش رو با خدا میدونه چه میزان اسیب و عذاب و استرس باید متحمل بشید
با سلام این نکات نیاز به لایحه وقانون وجبر ندارند.ابتداباید اموزش وتغییر رفتار درچامعه ایجاد کرد. چند درصد ما حتی تفاوت قرار دادن صندلی شیرخواران وبچه های بزرگتر را میدانیم
آخه برای بچه 10 ساله چه صندلی باید گذاشت؟ خود این صندلی هم حجم صندلی خودرو خواهد بود که مانع دید عقب توسط راننده هم خواهد بود.
الزام به بستن کمربند منطقی تر است .
پول صندلی کودک را کی باید داد مردمی که نان شب هم ندارند دلخوشی زندگی انها فقط یک خودرو است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر