بازدید 2853

محکومیت۶ساله درانتظار هموطن دروغگوی برانکو

کد خبر: ۸۳۵۶۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳ 21 September 2018

«دژان لاورن» مدافع تیم ملی کرواسی و باشگاه لیورپول به دلیل شهادت دروغ در دادگاهی که سال گذشته علیه مقامات تیم سابقش برگزار شد، از سوی هیات قضایی ایالتی کرواسی متهم شناخته شد و در خطر محکومیتی ۶ تا ۵ ساله قرار گرفت.

به گزارش تابناک ورزشی، اگرچه مطابق روال معمول در کشور کرواسی بیانیه هایی از این دست نام فرد متهم شده را ذکر نمی کند، اما بیانیه مذکور با اشاره به جزییات شهادت لاورن که یک سال پیش ارائه شده است، از متهم شناخته شدن یک شهروند ۲۹ ساله کروات به جای نام لاورن خبر داد. علاوه بر این رسانه های کرواسی از جمله تلویزیون دولتی این کشور در گزارش های این موضوع را منتشر کردند.

محکومیت۶ساله درانتظار هموطن دروغگوی برانکو

این نهاد مارس جاری «لوکا مودریچ» هافبک ملی پوش تیم رئال مادرید را هم به جرم شهادت دروغ در پرونده مذکور متهم اعلام کرد. در دادگاهی که سال گذشته با حضور یک مامور مالیاتی و سه تن از مقامات ارشد و پیشین باشگاه دیناموزاگرب از جمله ‘زدراوکو مامیچ’ رییس اجرایی اسبق این باشگاه برگزار شد، لاورن در خصوص تاریخ ضمیمه های موجود در قرارداد حرفه ای خود که معیار تعیین کننده مبالغ نقل و انتقالات می باشد، شهادت داده بود، شهادتی که براساس مستندات اخیر دروغ بوده و مجازاتی را در پی خواهد داشت. براساس این شهادت مقامات دیناموزاگرب به دلیل فرار ۱۲ماهه از پرداخت مالیات به جریمه تقریبی ۲ میلیون دلار محکوم شدند.این در حالی است که تمامی این افراد انجام هر گونه اقدام خلاف قانون را تکذیب کردند.

لاورن در سال ۲۰۱۰ از دیناموزاگرب به لیون فرانسه و ۳ سال بعد به ساوتهمتون و در سال ۲۰۱۴ هم به جمع لیورپولی ها پیوست، او و مودریچ هر دو در جریان رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه تیم ملی کرواسی را همراهی کردند و در بازی فینال مقابل فرانسه هم حضور داشتند، فینالی مهیج که در نهایت با برتری ۴-۲ فرانسه و قهرمانی این تیم به پایان رسید.
براساس قوانین کشور کرواسی مجازات شهادت دروغ از ۶ ماه تا ۵ سال حبس را در برمی گیرد. در ادامه ایرنا نوشت: مامیچ که در جریان این محاکمه به ۶ سال و نیم حبس محکوم شد پیش از اعلام رای دادگاه با در اختیار داشتن پاسپورت دوگانه کرواسی- بوسنیایی؛ از کرواسی به بوسنی گریخت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر