بازدید 3457
گزارش

دو تغییر مهم قوانین کشتی توسط فیلا به سود ایران

در بسیاری از مسابقات مهم داوران خارجی به بهانه اقدام غلط کشتی گیر ایرانی در به خدمت گرفتن حریف در خاک؛ به کشتی گیران مقابل امتیاز ناحق اعطا می کردند که این موضوع با قانون جدید رفع شده است و در بدترین حالت سرپا داده می شود و پوئن مفت نصیب حریفان نخواهد شد.
کد خبر: ۸۳۵۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹ 20 September 2018

اتحادیه جهانی کشتی دو تغییر جدید صورت گرفته در مقررات داوری کشتی آزاد و فرنگی را اعلام کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، این دو تغییر مهم که به نظر می رسد به سود کشورمان باشد، به شرح زیر است: از این پس اگر کشتی‌گیری حریفش را بدون هیچ فعالیت معناداری به خارج از منطقه نارنجی رنگ هل دهد، هیچ امتیازی به حریف داده نمی شود و کشتی گیر مهاجم دیگر با اخطار و امتیاز جریمه نخواهد شد. (ماده ۳۹)

همچنین در مقررات جدید اگر کشتی گیری که در حالت خاک در بالا قرار دارد مرتکب خطایی (برای شروع صحیح کشتی در حالت خاک) شود، در مرتبه اول تذکر و در مرتبه دوم مسابقه در حالت سرپا و بدون اینکه به کشتی گیری که در بالا قرار دارد اخطار و به حریفش امتیازی داده شود، ادامه پیدا می کند.(ماده ۴۵)

در بسیاری از مسابقات مهم داوران خارجی به بهانه اقدام غلط کشتی گیر ایرانی در به خدمت گرفتن حریف در خاک؛ به کشتی گیران مقابل امتیاز ناحق اعطا می کردند که این موضوع با قانون جدید رفع شده است و در بدترین حالت سرپا داده می شود و پوئن مفت نصیب حریفان نخواهد شد. همچنین در مسابقات مهمی دیده شده که حریفان قدرتمند، بجای اجرای فن روی کشتی گیران ایران با هل دادن و بدون استفاده از توانایی فنی و اجرای فنون ناب کشتی، مسابقه را برده اند که این موضوع نیز منتفی شد.

این مقررات از این پس در تمام مسابقات داخلی و بین المللی زیر نظر اتحادیه جهانی کشتی اعمال می شود.بر این اساس این قوانین در رقابت های عمومی کشتی بزرگسالان کشور که در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار می شود، اجرا می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار