بازدید 1649

قحطی ۵ میلیون کودک یمنی را تهدید می‌کند

کد خبر: ۸۳۵۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸ 19 September 2018

یک سازمان انگلیسی حامی حقوق کودکان هشدار داد، خطر قحطی جان یک میلیون کودک یمنی دیگر را تهدید می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، سازمان انگلیسی "کودکان را نجات دهید" در گزارشی اعلام کرد، خطر قحطی جان یک میلیون کودک یمنی دیگر را تهدید می‌کند و حمله به شهر الحدیده تعداد کودکانی که در یمن در معرض خطر قحطی قرار دارند، به ۵.۲ میلیون تن افزایش داده است.

در این گزارش آمده است، هرگونه توقف در ارسال غذا و سوخت برای یمنی‌ها از طریق الحدیده می‌تواند موجب قحطی در ابعادی بی‌سابقه شود، تعطیلی این بندر استراتژیک می‌تواند جان صدها هزار کودک یمنی را با خطر شدیدی مواجه کرده و میلیون‌ها تن دیگر را در آماج قحطی قرار دهد.

مدیر اجرایی این سازمان در گزارش منتشر شده، تصریح کرد، میلیون‌ها کودک در یمن نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تامین خواهد شد و یا آیا وعده دیگری وجود خواهد داشت؟

وی در ادامه هشدار داد، جنگ در یمن خطر نابودی یک نسل کامل از کودکان یمنی را با خود به همراه دارد و آنها با خطرات مختلفی از جمله بمب‌ها، قحطی و بیماری‌هایی مانند وبا مواجه هستند.

این مسئول سازمان انگلیسی "کودکان را نجات دهید" افزود: در بیمارستانی در شمال یمن کودکانی را دیدم که آنقدر ضعیف بودند که توان گریه نداشتند و بدن‌هایشان به خاطر گرسنگی به شدت ضعیف و ناتوان شده بود.

حمله مجدد نیروهای ائتلاف ضد یمن به بندر استراتژیک الحدیده به نگرانی‌ها از وخامت بحران انسانی در این کشور دامن زده است.

طبق آمار سازمان ملل، از زمان آغاز عملیات‌های ائتلاف عربی ضد یمن حدود ۱۰ هزار تن در این کشور که بیشترشان را غیرنظامیان تشکیل می‌دهند، جان خود را از دست داده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان