بازدید 2497

رئال مادرید؛ امتیازآورترین تیم لالیگا در قرن ۲۱

رئال با برتری برابر لگانس در هفته سوم به اولین تیم ۱۵۰۰ امتیازی لالیگا در هزاره سوم تبدیل شد و بارسلونا در صورت غلبه بر سوسیه‌داد در بازی عصر امروز (شنبه) می‌تواند به این رکورد برسد
کد خبر: ۸۳۴۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱ 15 September 2018

رئال مادرید به عنوان بهترین تیم قرن گذشته، در لیگ داخلی اسپانیا فاصله اندکی با رقیبش بارسلونا دارد.

به گزارش تابناک ورزشی ، رئال مادرید در روز ۱۱ دسامبر ۲۰۰۰ به عنوان برترین تیم قرن ۲۰ معرفی شد. اما اقتدار کهکشانی ها تنها به ۱۰۰ سال قبل مربوط نمی‌شود و آن ها در قرن ۲۱ هم به برترین بودن ادامه داده اند. این ادعا می‌تواند با بررسی آماری امتیازات لالیگا رنگ واقعیت به خود بگیرد. از آغاز فصل ۰۱-۲۰۰۰ تاکنون رئال مادرید در لالیگا ۱۵۰۱ امتیاز کسب کرده است که بیشترین امتیاز در بین همه تیم های لالیگایی در زمان مشابه است. بارسلونا با تنها دو امتیاز، در تعقیب رئال است.

رئال با برتری برابر لگانس در هفته سوم به اولین تیم ۱۵۰۰ امتیازی لالیگا در هزاره سوم تبدیل شد و بارسلونا در صورت غلبه بر سوسیه‌داد در بازی عصر امروز (شنبه) می‌تواند به این رکورد برسد و موقتا از رئال پیشی بگیرد. سفیدها نیز اگر چند ساعت بعد در سن مامس از سد بیلبائو بگذرند، دوباره برتری را از رقیب دیرینه پس خواهند گرفت.

یکی از برتری های دیگر رئال نسبت به بارسا از آغاز قرن ۲۱، تعداد گل های زده این تیم در لالیگا است. لوس بلانکوس تاکنون به آمار ۱۶۵۲ گل در لالیگا دست یافته و اگر ۱۰ گل این فصل را از آمار کم کنیم، میانگین ۹۱ گل در هر فصل برای رئال ثبت می‌شود. بارسلونا در مدت زمان مشابه ۱۶۱۹ گل وارد دروازه رقبا کرده و به طور میانگین در هر فصل یک گل کمتر از رئال زده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر