بازدید 2206

نتایج آزمون دکتری پزشکی امروز اعلام می شود

کد خبر: ۸۳۴۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷ 15 September 2018

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پزشکی تا عصر امروز ۲۴ شهریورماه منتشر می شود.

به گزارش مهر، دکتر آبتین حیدرزاده افزود: آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال ۱۳۹۷ در روزهای ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت برگزار شد.

وی افزود: نتایج نهایی آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال ۱۳۹۷ تا عصر امروز ۲۴ شهریور در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر می شود.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی یادآور شد: تعداد ۱۱ هزار ۱۴۵ نفر در این دوره از آزمون دکتری تخصصی ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۶۶۱ نفر در دکتری تخصصی آموزشی و ۴۸۴ در دکتری تخصصی پژوهشی ثبت نام کرده بودند.

وی یادآور شد: با توجه به وجود شرط مدرک زبان تا زمان آزمون شفاهی، داوطلبانی که این شرط را دارا نبودند در آزمون شرکت نکردند و در نهایت تعداد ۸ هزار و ۶۱۱ نفر در دکتری آموزشی و ۳۲۴ نفر در دکتری پژوهشی در آزمون کتبی شرکت کردند.

حیدرزاده اضافه کرد: پس از برگزاری آزمون کتبی و اعلام حد نصاب آزمون، تعداد ۲ هزار و ۵۶۶ نفر را برای مصاحبه دعوت کردیم که از این تعداد ۲ هزار و ۴۷۲ نفر در دکتری تخصصی آموزشی و ۹۴ نفر در دکتری تخصصی پژوهشی بودند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع ظرفیت نهایی پذیرش در دوره دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال ۱۳۹۷ تعداد ۱ هزار و ۸۵۱ نفر است که از این تعداد ۱ هزار و ۴۷۰ نفر در دکتری تخصصی آموزشی و ۳۸۱ نفر در دکتری تخصصی پژوهشی پذیرفته می شوند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی تاکید کرد: پذیرش در دوره دکتری تخصصی در ۷۶ رشته و ۶۰ مرکز آموزشی صورت می گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار