بازدید 69687
۱

رفع توقیف خودروهای لیزینگی بدون پرداخت بدهی!

کد خبر: ۸۳۴۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۰ 15 September 2018

این روزها در فضای مجازی، تبلیغات زیادی به چشم می خورد که برخی از افراد با اطمینان به این نوع تبلیغات در دام کلاهبرداران می افتند. یکی از این تبلیغات که به تازگی تعداد آن زیاد هم شده و در اپلیکیشن "دیوار"مشاهده می شود مثل این تبلیغ ؛«اگر خودرویی دارید که از طرف شرکت لیزینگ توقیف شده است ، برای گرفتن مهلت و آزاد کردن آن به صورت کاملا قانونی و بدون پرداخت اقساط با ما تماس بگیرید». مربوط به رفع توقیف خودروهای لیزینگی است.

به گزارش روزنامه خراسان، در این روش خریدار مبلغی از قیمت تمام شده خودرو را نقد و مقدار باقی مانده را از طریق چند چک مدت دار پرداخت می کند و در صورت پرداخت نشدن اقساط ،خودرو توسط شرکت فروشنده تا زمان پرداخت کامل اقساط توقیف می شود.

حق الزحمه 2 میلیونی

برای پیگیری موضوع به سراغ افرادی که چنین آگهی های تبلیغاتی را در فضای مجازی و به خصوص اپلیکیشن "دیوار" منتشر کرده اند، می رویم که یکی از این افراد درباره چگونگی رفع توقیف خودروهای لیزینگی می گوید: برای آزاد کردن خودروهای توقیف شده، بین یک میلیون و 800 تا دومیلیون تومان حق الزحمه می گیریم و طی 24 تا 48 ساعت، بدون این که مبلغی اضافه تر بپردازید، خودروی توقیف شده را آزاد می کنیم. فقط ابتدا باید شماره پلاک خودرو را داشته باشیم تا کارهای مربوط به ترخیص را خودمان شخصا انجام دهیم.

وی می افزاید: از روی شماره پلاک خودرو استعلام می گیریم تا ببینیم می توان برای آزاد کردن خودرو توقیف شده کاری انجام داد یا نه. اما برای جریمه ها و اقساط عقب افتاده نمی توانیم کاری انجام دهیم و صاحب خودرو باید شخصا بعدها در اسرع وقت در خصوص این موضوع اقدام کند.البته نمایندگی ها به مناسبت اعیاد مختلف، جریمه ها را تا سقف 80 درصد می بخشند و صاحبان خودرو اصلا نگران جریمه ها نباشند .وی اظهار می کند:البته بین یک تا یک سال و نیم برای افرادی که خودروهایشان را آزاد کردیم، مهلت می گیریم تا در اسرع وقت اقساط عقب افتاده را پرداخت کنند.وی خاطر نشان می کند: بعد از رفع توقیف، به راحتی می توانید خودروی خود را به افراد عادی بفروشید. هر چند توصیه می کنم، برای فروش به سمت اداره های دولتی نروید .فروش به افراد عادی بی دردسرتراست .

100 خودرو آزاد شده در مشهد

در ادامه به سراغ یکی دیگر از افرادی که برای رفع توقیف خودروهای لیزینگی تبلیغات کرده است،می رویم .وی درپاسخ به این سوال که آیا شما جزو کارگزاران نمایندگی خودرو هستید یا خیر، می گوید: ما هیچ ربطی به نمایندگی خودرو نداریم . ما یک وکالت می زنیم و بعد بدون هیچ دردسری و بدون این که شما ریالی از اقساط را پرداخت کنید، برای شما یک مهلت از قاضی دادگاه می گیریم.وی خاطر نشان می کند: دفتر ما در تهران است و تاکنون حدود 100 خودروی توقیف شده را در مشهد آزاد کردیم.در هر استانی نیروهایی داریم که کارهای مربوط را پیگیری می کنند و تاکنون بیشتر پرونده ها را با موفقیت انجام داده ایم.

وی ادامه می دهد: درقبال آزاد کردن خودروی توقیف شده، بدون پرداخت اقساط ، دومیلیون تومان حق الزحمه می گیریم که باید ابتدا این مبلغ را نقدی به نیروهای ما در مشهد تحویل دهید.وی درباره روش هایی که برای آزاد کردن خودروهای توقیفی لیزینگی استفاده می کنند، می گوید:در این زمینه روش های خاص خودمان را داریم و نمی توانیم به کسی آمار بدهیم.همین مقدار بدانید که خودروهای توقیفی لیزینگی را به راحتی آزاد می کنیم.وی همچنین در پاسخ به این سوال که در این زمینه چه ضمانتی می دهید، می افزاید: بعد از انجام یک سری مراحل، شماره چند نفر از افرادی که خودروهایشان را آزاد کردیم در اختیارتان می گذاریم و از طریق آن ها می توانید صحت کارمان را جویا شوید.این افراد بهترین ضمانت برای کار ما هستند.

پیگیری از تهران

در ادامه برای روشن شدن چگونگی ابعاد این موضوع که آیا این کار قانونی است یا خیر ، با یکی از نمایندگی های فروش خودرو در مشهد تماس می گیریم و موضوع را با کارشناس مربوط درمیان می گذاریم که وی درباره رفع توقیف خودروهای لیزینگی، می گوید:برای توقیف خودروها ، شرکت یا نمایندگی مربوط از تهران به صورت مستقیم وارد عمل می شوند که در برخی مواقع ما در مشهد هم مطلع نمی شویم.از طرفی رفع توقیف هم از تهران صورت می گیرد و نمایندگی ها در شهرستان ها دخالتی در این کار ندارند.

وی در پاسخ به این سوال که معمولا در صورت عقب افتادن چند قسط از اقساط خودرو، دستور توقیف صادر می شود، می افزاید:به هیچ وجه مشخص نیست که بعد از چند قسط، خودرو مربوط توقیف می شود. بعضی مواقع بعد از عقب افتادن یک قسط و بعضی وقت ها هم بیشتر از چند قسط عقب افتاده که خودرو توقیف می شود .وی ادامه می دهد:تا جایی که اطلاع دارم برای رفع توقیف، مالک باید به شرکت مربوط در تهران مراجعه کند و بعد از پرداخت اقساط ،خودرو رفع توقیف می شود. البته این ها اطلاعات مقدماتی است و اطلاعات تکمیلی را باید از تهران سوال کنید.

فقط از طریق کارگزاران رسمی

در ادامه با یکی از شرکت های فروش خودرو در تهران تماس می گیریم. یکی از کارشناسانی که مسئول پاسخ گویی به سوالات مشتریان است درباره رفع توقیف خودروها می گوید: برای رفع توقیف باید با نمایندگی که خودرو را از آن تحویل گرفته اید، تماس بگیرید و کارگزار نمایندگی بعد از تشکیل پرونده برای رفع توقیف در تهران اقدام می کند.اما رفع توقیف زمانی اتفاق می افتد که مالک خودرو تمام بدهی ها را پرداخت کند .وی درباره افرادی که در فضای مجازی و به خصوص در سایت "دیوار" به تبلیغات برای رفع توقیف خودروها آن هم بدون پرداخت اقساط اقدام می کنند، نیز می گوید:شهروندان به هیچ عنوان به این افراد اعتماد نکنندو برای رفع توقیف فقط باید به نمایندگی که خودرو را تحویل گرفته اند، مراجعه کنند.وی با بیان این که برای رفع توقیف خودروها تنها دو راه وجود دارد، خاطر نشان می کند:اگر مالک خودرویی خودش شخصا بخواهد به موضوع ورود کند، باید به اداره فروش نمایندگی مربوط مراجعه و اقساط را پرداخت کند و بعد از مدتی خودرو آزاد می شود یا این که تمام مراحل کار را به شرکت واگذار کند تا از طریق کارگزاران رسمی مراحل رفع توقیف پیگیری شود.

شگردهای غیر قانونی

این کارشناس در ادامه اضافه می کند:افرادی که با شگرد های مختلف و با دریافت پول های هنگفت میلیونی، خودروهای توقیف شده را آزاد می کنند،کار غیر قانونی انجام می دهند. صاحبان خودروها می توانند، بدون هیچ گونه دردسر و بعد از پرداخت اقساط، کار رفع توقیف را از طریق قانونی انجام دهند. بنابراین ما توصیه می کنیم به هیچ کدام از این تبلیغات در فضای مجازی اعتماد نکنند. وی درباره این ادعا که طی 24 تا 48 ساعت ،خودرو بدون حضور مالک رفع توقیف می شود، می گوید: این کار به هیچ وجه امکان پذیر نیست. روال رفع توقیف خودروها بیشتر از این مدت طول می کشد. به طور کلی برای رفع توقیف خودرو، مالک یا کارگزار رسمی نمایندگی می تواند کارهای مربوط به رفع توقیف را انجام دهد.

برخورد قضایی با متخلفان

در ادامه برای پیگیری ادعای افرادی مبنی بر نفوذ در پرونده های قضایی برای رفع توقیف خودروها با معاون دادستان مرکز استان خراسان رضوی در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم تماس می گیریم . "محمد بخشی محبی" در این باره می گوید: براساس قانون مجازات، اعمال نفوذ به خلاف حق و مقررات قانونی مصوب 29 آذر 1315 ماده یک این قانون مقرر کرده ، هر کسی که به دعوای اعتبار و نفوذ نزد یکی از مستخدمین دولتی یا کشوری ادعاهایی را مطرح کند و از این طریق مالی را از مردم اخذ کند، این فرد علاوه بر حبس از شش ماه تا دو سال به جزای نقدی نیز محکوم می شود و اگر وجه نقد، فایده یا تعهد را به اسم ماموران مذکور با عنوان این که برای جلب موافقت آن ها باید پرداخت شود، گرفته باشد علاوه بر رد وجه به حبس تعزیری از یک تا سه سال و همین طور جزای نقدی محکوم خواهد شد.

وی می افزاید: این موارد به جهت این که فرد با ادعای داشتن اختیارات واهی افرادی را امیدوار می کند و از این طریق مالی را از آن ها اخذ می کند، ازطریق ماده یک قانون مبارزه با کلاهبرداری و ارتشا قابل پیگیری است . چون این تبلیغات از طریق فضای مجازی انجام شده این موضوع از طریق دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 7ویژه فضای مجازی قابل پیگیری است.وی خاطر نشان می کند: سازمان صنعت، معدن و تجارت و انجمن خودروسازها نیز باید اقدامات لازم را برای جلوگیری از این گونه تخلفات انجام دهند . وی تاکید کرد: موضوع رفع توقیف خودروها از سوی افرادی خارج از بدنه نمایندگی های خودرو ، قطعا خلاف قانون است و مراجع قضایی بر اساس قانون با این متخلفان برخورد خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱
خدایی به این کار چی میگن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل