بازدید 2599

علم‌الهدی: ‌بن‌بستی در نظام و انقلاب به وجود نمی‌آید‌

کد خبر: ۸۳۳۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹ 14 September 2018

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه ‌اقتصاد کشور مشکل حادی ندارد بلکه دشمنان عملیات روانی آغاز کرده‌اند، گفت: با این حرکات بن‌بستی در نظام و انقلاب به وجود نمی‌آید‌.

آیت‌الله سیداحمد علم‌‌الهدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: اجلاس اخیر مجلس خبرگان رهبری، در واقع اجلاس مقرری و اجلاس رسمی خبرگان بود، با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشیتی مردم و مشکلاتی که به وجود آمده است، این مسائل محور این اجلاس قرار گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی بیان کرد: بر اثر سوء تدبیری که بعضی از مسئولان داشتند، موضوع اجلاس پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در مسائل خاص اقتصادی و معیشتی قرار گرفت، به این منظور از سه نفر از روسای قوا دعوت شد که نسبت به این مسائل توضیحات خود را ارائه دهند.

ورود مجلس خبرگان به مشکلات معیشتی مردم

آیت‌الله علم‌‌الهدی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی مجلس خبرگان صیانت از رهبری و صیانت از ولایت فقیه است، گفت: نظارتی هم که مجلس خبرگان بر بقای شرایط رهبری دارد، بر حسب صیانت از اصل ولایت فقیه و صیانت از رهبری است، طبیعی است بر حسب نمایندگی از طرف مردم باید نسبت به صیانت و پیگیری مطالبات رهبری در مقاطع خیلی حساس و در مسائل سرنوشت‌ساز انقلاب اقدام کند و این مهم در راستای رسالت و مسئولیت مجلس خبرگان است.

وی با بیان این نکته که وضعیت امروز ما از نظر گرفتاری‌ها و مشکلات معیشتی و اقتصادی در برابر تهاجم اقتصادی دشمن به وجود آمده، تصریح کرد: طبیعی است در چنین موقعیتی، مجلس خبرگان موضوع اجلاس را بر این اساس قرار بدهد و از سران قوا هم بخواهد توضیح بدهند، رئیس قوه قضاییه تشریف آوردند و توضیحاتی دادند، ایشان به سوالات خبرگان در مدت 2.5 ساعت پاسخ دادند. رئیس مجلس نیز پاسخگو بودند اما رئیس جمهور با وجود اینکه خودشان عضو مجلس خبرگان هستند حضور نداشتند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه خروجی اجلاس مجلس خبرگان رهبری بیانیه‌ای در شکل قطعنامه بود عنوان کرد: مواد این قطعنامه دقیقا عبارت بود از مسائلی که مردم دارند و نسبت به پیگیری مسئولان کشور چه مسئولین اجرایی در دولت و چه مسئولین قوه قضاییه و قوه مقننه مواردی صادر شد.

مردم گرفتار سوء تدبیر برخی مسئولان شدند

آیت‌الله علم‌‌الهدی با اشاره به اینکه برخی از افراد وظیفه نشناس اعتراض کردند که چرا مجلس خبرگان آمده در این مسئله دخالت کرده گفت: این مسائل دخالت نبوده، این مسائل، مسئله هر فرد و شهروند انقلابی در این مملکت است. مردم گرفتار سوءتدبیر بعضی از مسئولان شدند و منشا بسیاری از گرفتاری‌ها و مشکلات مردم مسائل داخلی است و تحریم خارجی نیست.

وی ادامه داد: عده‌ای عنوان می‌کنند در این شرایط مقام معظم رهبری خودشان بیایند و مستقلا دخالت کنند و با اجرای یک سلسله برنامه‌های خاص در کنار دولت و یا موازی با دولت مشکلات اقتصادی را حل کنند، اما مقام معظم رهبری فرمودند: «من هیچ تشکیلات موازی را در کنار دولت جایز نمی‌دانم و درست نیست یعنی این مصلحت نیست و مشکلی را که حل نمی‌کند، بر مشکل هم می‌افزاید، بنابراین خود دولت و مسئولان بیایند خودشان مشکلات را حل کنند.»

امام جمعه مشهدمقدس خاطرنشان کرد: بعضی از افراد مغرض این فرمایش مقام معظم رهبری را این گونه تفسیر کردند که نظر مقام معظم رهبری این بوده که خبرگان نباید دخالت کنند و یا اینکه خبرگان یک جریان موازی با دولت است در حالی که باید در نظر داشت مجلس خبرگان در کار اجرایی دخالت نکرده و اصلا بحث اجرا نداشته است، خبرگان صرفا برحسب رسالتی که در مسئولیت خودش یعنی صیانت از رهبری دارد برای پیگیری مطالبات رهبری از مسئولان، از آن‌ها خواسته توضیح بدهند و این به معنای دخالت در کار دولت یا مسائل اقتصادی یا برنامه ریزی نیست. اما شاهد بودیم عده‌ای یک حرکت ضد انقلابی انجام دادند و گفتند مقصود مقام معظم رهبری از تشکیلات موازی، تشکیلات خبرگان است.

شرایط اقتصادی فعلی نیازمند تحلیل واقع بینانه است

وی در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود در جامعه تصریح کرد: مسائلی که پیش آمده را باید با دقت پیگیری بکنیم و تحلیلی واقع‌بینانه و نه مغرضانه و یا تخیلی ارائه دهیم. مسئله اصلی این است که کشور ما از نظر اقتصادی مشکل حادی ندارد و رشد اقتصادی ما آن قدر در کشور پایین نیست که فاجعه ایجاد کند، در واقع مشکل اقتصادی که بگوئیم اقتصاد ما را به بن بست رسانده باشد یا ارکان اقتصاد ما را ساقط کرده باشد، نداریم.

معیشت مردم مورد حمله دشمن است

آیت‌الله علم‌‌الهدی با اشاره به اینکه سوء تدبیری رخ داده که عوارض آن مانند یک بیماری متوجه اقتصاد ما شده گفت: معیشت مردم مورد حمله و تهاجم دشمن در یک حمله و جنگ اقتصادی است و از این نظر واقعا ضربه خورده اما این یک ضربه غیرقابل جبران نیست، در واقع دچار مشکلی شدیم که این مشکل را باید هم مردم حل کنند هم مسئولان. از سوی دیگر بخشی از این مشکل ناشی از عملیات روانی دشمن است؛ دشمنان ما با جریان رسانه‌ای و با عوامل سوئی که در داخل و خارج دارند این مسئله را به صورت یک عملیات روانی درآوردند که کشور درحال سقوط است و یا مملکت در حال از بین رفتن است و یا قحطی وارد کشور شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه این عملیات روانی اثر سوء روی مردم گذاشته گفت: نتیجه این مسئله این شده که انبارها پر شود، برخی به فکر تهیه آذوقه باشند و یا خریدها چند برابر شود. برای مثال شاهد هستید که خرید خودرو قبلا در کشور فرآیندی طبیعی و عادی بود اما اکنون افرادی هستند که نیازی به خودرو ندارند یا خودرو هم دارند اما به دنبال تهیه خودرو هستند به امید اینکه خودرویی تهیه کنند و بعدا چندبرابر بفروشند بنابراین عملیات روانی روی مردم اثر گذاشته و همین عملیات روانی روی کسبه‌ هم اثر گذاشته است.

3 عارضه عملیات روانی دشمن

آیت‌الله علم‌‌الهدی با اشاره به اینکه این عملیات روانی سه عارضه داشته افزود: یک عارضه‌ این عملیات روانی احتکار است، یک عارضه دیگر گران‌فروشی و عارضه سوم حرص مردم است اما اصل قضیه عملیات روانی است، امروز سکه و ارز راهبر سبد کالایی شده که در برابرش پول است؛ آن هم با یک عملیات روانی، هیچ زمان طلا محور سبد کالا نبود یعنی مردم مراجعه‌شان به طلا و تهیه طلا اصلا در مقابل تامین زندگی و معیشت‌شان یک کار تجملاتی غیرقابل ذکر نبوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مسئله ارز ما یک جریان ثابت دارد خاطرنشان کرد: ارزی که ما نیاز داریم برای کالاهای اساسی، دولت با قیمت 4200 تومان ارائه می‌دهد و برای کالایی که اساسی نیست و وارداتی است در بازار ثانویه با دلار 7500 تومان عرضه می‌شود، البته به بازار ثانویه خیانت شده به این صورت که بعضی از شرکت‌های صادراتی در مقابل کالای صادراتی، ارز وارداتی را وارد نرم افزار نیما نکردند اما در عین حال از نظر مراجعه مردم، کسی به بازار ثانویه مراجعه نکرده و بگوید ارز برای کالایی که می‌خواهم وارد کنم نبوده است.

امام جمعه مشهدمقدس ادامه داد: در واقع اگر در مسئله نیاز مردم به ارز بررسی کنید شاهد هستید زمانی عنوان می‌شد سه درصد نیاز مردم به ارز است، اخیرا جناب رئیس جمهور گفتند بین یک درصد و1.3 درصد ارز برای جامعه لازم است. بنابراین جریانی که 1.3 در نیاز مردم نقش دارد، تبدیل به محور سبد کالای مردم شده و بر این اساس احتکار و گرانفروشی و حرص و طمع شکل می‌گیرد. در واقع این مهم یک حرکت عملیاتی روانی است که مردم نباید سوژه این عملیات روانی بشوند، دشمن این عملیات روانی را به وجود آورده است.

نباید سوژه عملیات روانی دشمن شویم

وی عنوان کرد: مسئولان باید جلوی این عملیات روانی را بگیرند، باید با همه امکانات وارد بازار بشوند و با قدرت جلوی گران فروشی و احتکار را بگیرند و بلافاصله جنس احتکار شده را وارد بازار کنند نه اینکه آن را نگاه دارند تا یک روزی پرونده احتکارکننده تمام شود و کالا نیز یک سال یا دو سال در انبار بسته باشد، دادستان‌ها براساس اختیاراتی که به عنوان مدعی‌العموم دارند اجناس احتکار شده را در بازار توزیع کنند و معطل سیر پرونده قضایی فرد نشوند. در واقع در این شرایط باید عوارض عملیات روانی را مسئولان با استفاده از اقتدار نظام حل کنند، مردم هم باید توجه داشته باشند سوژه عملیات روانی نشوند و زندگی خودشان را داشته باشند.

آیت‌الله علم‌‌الهدی در ادامه با اشاره به نقش و جایگاه رسانه‌‌های طراز انقلاب در این شرایط عنوان کرد: رسانه‌هایی که در طراز انقلاب و خط ولایت هستند باید همین مسائل را برای مردم تبیین کنند، این رسالت اصلی رسانه‌ها است، دنبال این قضیه در جریان رسانه‌ای عملیات روانی دشمن، تنها آمریکا نیست، آمریکا و متحدانش و جریان‌های ضد انقلاب یک طرف قضیه هستند، طرف اصلی قضیه، جریان قدرت و ثروت در کشور است که از همه فرصت‌ها می‌خواهد در تراکم بخشی ثروت استفاده کند، این جریان پشت قضیه است، این جریان قدرت و ثروت بدتر است.

امام جمعه مشهد در ادامه با اشاره به وظیفه مجلس شورای اسلامی در این شرایط خاطرنشان کرد: بر فرض اینکه نگوییم مجلس ما منفعلانه عمل نمی‌کند، اما فعالانه هم عمل نمی‌کند، یعنی مجلس و امکاناتی که در مجلس وجود دارد و با توجه به مسئولیت نظارتی که دارد، اقتضا می‌کند خیلی قوی‌تر و فعالانه‌تر برخورد کند اما مطلبی که مقام معظم رهبری مبنی بر حرکت جهادی فرموده‌اند، این حرکت جهادی در هر زمینه‌ای اقتضای خودش را دارد، مجلس هم باید حرکت جهادی بکند.

وی ادامه داد: این که آقایان در یک کمیسیونی بعد از مدت‌ها بحث کردند و به جمع‌بندی می‌رسند که آقای وزیری را استیضاح کنند، این مشکل مردم را حل نمی‌کند، مجلس باید فعال برخورد کند، در مسئله فعلی برخورد دستگاه‌های اجرایی و قضایی با گرانی، یک برخورد قوی لازم است؛ مجلس باید فعال وارد قصه شوند، نظام ما نظام مقتدری است، این همه امکانات نظامی، اطلاعاتی و امنیتی داریم، همه این امکانات را باید به میدان آورد و مشکل مردم را حل نمود.

آیت‌الله علم‌‌الهدی در پایان عنوان کرد: انقلاب ما امروز بعد از 40 سال به مراتب قدرتمندتر از گذشته است، بحرانی هم که پیش آمده، در برابر بحران‌هایی که در گذشته داشتیم، ناچیز است، مردم باید بدانند بن بستی در نظام و انقلاب به وجود نمی‌آید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان