بازدید 3849
۱

مذاکرات مجدد آمریکا و چین در هاله ای از ابهام

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با بیان اینکه ایالات متحده در مذاکرات احتمالی با چین در موضع قدرت قرار دارد، گفت هیچ چیز نمی‌تواند وی را مجبور به عقب نشینی از اعمال تعرفه‌های جدید بر روی کالاهای چینی کند.
کد خبر: ۸۳۳۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱ 14 September 2018

مذاکرات مجدد آمریکا و چین در هاله ای از ابهامدونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با بیان اینکه ایالات متحده در مذاکرات احتمالی با چین در موضع قدرت قرار دارد، گفت هیچ چیز نمی‌تواند وی را مجبور به عقب نشینی از اعمال تعرفه‌های جدید بر روی کالاهای چینی کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی» و به نقل از بلومبرگ، دونالد ترامپ در پیامی توییتری در واکنش به اخبار منتشر شده اخیر در مورد از سرگیری مذاکرات واشنگتن و پکن گفت کفه ترازو در تنش‌های اخیر به نفع واشنگتن سنگینی می‌کند و "هیچ فشاری" نمی‌تواند وی را به اتمام این جنگ تمام عیار وادار کند.

پیام پنجشنبه ترامپ نشان از آن دارد که وی برای هرگونه مذاکره تنها از موضع قدرت آماده است. این امر همچنان نگرانی چینی‌ها از عدم آمادگی ترامپ برای توافق بر سر مسائل به وجود آمده را در پی دارد.

مذاکرات مجدد آمریکا و چین در هاله ای از ابهام

بر اساس بیانیه‌‌ای که وزارت خارجه چین روز چهارشنبه اعلام کرد، پکن دعوت‌نامه‌ای از طرف آمریکا برای دور جدید گفت‌وگوهای تجاری دریافت کرده است.

لری کادلو رئیس شورای اقتصادی کاخ سفید، با تایید این خبر گفت «بر اساس اطلاعاتی که ما بدست آورده‌ایم، دولت چین نیز علاقمند به از سرگیری مذاکرات است.»

گزارش‌ها حاکی از آن است که مقامات ارشد آمریکایی به ریاست استیون منوچین، وزیر خزانه داری این کشور در پی آن هستند تا دور تازه‌ای از گفتگو‌ها را در مورد تجارت دوجانبه واشنگتن و پکن شروع کنند.

گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، نیز این خبر را تایید نموده و گفت «دو کشور در حال بررسی ابعاد مختلف و جزئیات مربوط به دور جدید مذاکرات هستند.»

وی افزود، «چین همواره موضع خود را علیه افزایش تنش‌های اقتصادی به صراحت اعلام کرده است، زیرا این اتفاق به نفع هیچ کس نخواهد بود. در حقیقت، از دور قبلی مذاکرات که ماه گذشته برگزار شد تا به امروز، تیم‌های مذاکره کننده هر دو کشور به صورت بی وقفه در حال رایزنی و بررسی مواضع یکدیگر بوده‌اند.»

با افزایش امید به نشستن طرفین این جنگ تمام عیار بر سر میز مذاکره، سهام‌ بازارهای آسیا و اروپا بعد از کش و قوس‌های چند هفته‌ای دیروز را با رشد به پایان رساندند.

هرچند، به احتمال فراوان صحبت‌های جدید ترامپ پایان هفته‌ای متفاوت را برای این بازارها به خصوص شاخص‌های آسیایی رقم خواهد زد.

در پی بالا گرفتن جنگ تجاری آمریکا و چین، هر کدام از این دو کشور بر بیش از 50 میلیارد دلار از کالاهای یکدیگر تعرفه وضع کرده اند. با این حال، ترامپ بار دیگر تهدید کرده که بر 200 میلیارد دلار دیگر از کالاهای ساخت چین تعرفه های گمرکی جدید وضع می کند. چین نیز تهدید کرده است که اقدامات آمریکا را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

چین چند روز پیش اعلام کرده بود که هفته آینده در اقدام تلافی‌جویانه‌ای دیگر برای تحریم‌ کردن آمریکا از سازمان تجارت جهانی درخواست مجوز خواهد کرد.

این درخواست به علت عمل نکردن آمریکا به حکم این سازمان در خصوص یک مناقشه تجاری بر سر تعرفه‌های گمرکی آمریکا مربوط می‌شود. احتمالا این خواسته چین به سال‌ها مشاجره بر سر نوع تحریم‌ها و میزان آن منجر می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
وقتی جهانی شدن اقتصاد وبین الملی شدن سازمان تجارت جهانی یا گات بدون تعرفه ومرز مطرح وتصویب واجرا شددیگر جناب رئیس جمهور بستن تعرفه وجیغ وداد بعدی منطقی بنظر نمی رسد ،بهتره برگردی سر خانه اول در این بازی بجایش شیوه تولید ومدیریت ایجاد هزینه را اصلاح کن وکیفیت را ببر بالا تا در بازار جهانی بهتر رقابت کنی وجزووزهم نکنی .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل