بازدید 13355
۱
گزارش

دنیس؛دورگه‌جدیدکی‌روش درتیم‌ملی از لالیگا می‌آید؟

این بازیکن سلتاویگو متولد بن آلمان ، در پروفایل خود از پرچم کشورهای اسپانیا و آلمان استفاده کرده. پرچم اسپانیا به دلیل تولد مادرش در گالیسیا و آلمان به دلیل حضور پدرش در کلن. او البته پرچم ایران را نیز در پروفایل خود قرار داده. پرچمی که کنار آن از کلمه انگلیسی ROOTS به معنی ریشه استفاده کرده.
کد خبر: ۸۳۳۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶ 11 September 2018

بعد از رضا قوچان‌نژاد، ویلیام آتشکده، امید نظری، مهرداد بیت‌آشور، دنیل داوری و اشکان دژاگه که بعضی از آنها دورگه هم بودند و با تلاش کی‌روش پیراهن تیم ملی ایران را پوشیدند و در تورنمنت‌های مختلف بازی کردند، حالا نامی جدید به نام‌های قبلی اضافه شده است. بازیکنی به نام دنیس یرای اکرت.

به گزارش تابناک ورزشی، اکرت متولد ۹ ژانویه ۱۹۹۷ است. از مادری اسپانیایی و پدری ایرانی-آلمانی. این مهاجم ۲۱ ساله و ۱۸۳ سانتی‌متری، فوتبال حرفه‌ای را در تیم جوانان بوریسیا مونشن‌گلادباخ آغاز کرده و در دو فصل برای این تیم ۲۷ گل به ثمر رسانده. آماری که باعث شد او به تیم دوم این باشگاه برود و در ۱۷ سالگی بازی در کنار بازیکنان بزرگسال را تجربه کند. اکرت که در تیم‌های پایه کلن و آلمانیا‌ آخن نیز سابقه بازی دارد، به دلیل اصالت اسپانیایی مادرش، به این کشور کوچ کرد و پیراهن تیم دوم سلتاویگو را پوشید. باشگاهی که تیم اصلی‌اش در لالیگا حضور داشت.

دورگه جدید کی‌روش و تیم ملی ایران از لالیگا می آید؟

ماحصل تلاش اکرت در تیم دوم سلتا، انجام ۴۰ بازی، ۲۴۶۰ دقیقه حضور در زمین و به ثمر رساندن ۸ گل در سطح سوم فوتبال باشگاهی در اسپانیا بود. آماری که باعث شد او توسط سرمربی تیم اصلی سلتا به تمرین فراخوانده شود و یک بار در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ روی نیمکت این تیم بنشیند. اتفاقی که در ۲۰ سالگی و تنها با یک فصل بازی برای تیم دوم سلتا، برای اکرت یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شد.

برای فصل جدید، آنتونیو ماتیجویچ آرژانتینی تصمیم گرفت از اکرت در تیم اصلی سلتاویگو استفاده کند. تیمی که در لالیگا شرایط مناسبی را تجربه می‌کند. سلتاویگو از ۳ بازی ابتدایی خود، ۲ برد و یک تساوی به دست آورده و بعد از بارسلونا و رئال‌مادرید ۹ امتیازی در رده سوم جدول ایستاده. عنوانی که اگر تا پایان فصل حفظ شود، بزرگ‌ترین موفقیت سلتا در تمام سال‌ها خواهد بود هر چند بعید است. دنیس اکرت در هر ۳ بازی سلتا روی نیمکت نشسته و البته در ۲ تا از آن‌ها فرصت کوتاهی برای عرض اندام پیدا کرده. او هفته اول و مقابل اسپانیول، در دقیقه ۱+۹۰ جانشین ماکسیمیلیانو گومز اروگوئه‌ای شد. بازی حساسی که در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید. در بازی هفته دوم و مقابل لوانته نیز مشابه همین اتفاق رخ داد. اکرت در دقیقه ۹۰ جای گومز را گرفت اما فرصتی نداشت تا دست به کار بزرگی بزند. این بازی را سلتا با نتیجه ۲ بر یک از لوانته برد.

برای بازی سوم و مقابل تیم قدرتمند و مدعی اتلتیکومادرید، فرصت بازی به اکرت نرسید. این مهاجم ۲۱ ساله ۹۰ دقیقه روی نیمکت نشست و فقط بازی را تماشا کرد. اسکرت البته هم‌زمان برای تیم دوم سلتا هم بازی کرده و در ۲ بازی یک گل به ثمر رسانده است. نکته جالب درباره دنیس اکرت، پروفایل او در اینستاگرام است. او در پروفایل خود از پرچم کشورهای اسپانیا و آلمان استفاده کرده. پرچم اسپانیا به دلیل تولد مادرش در گالیسیا و آلمان به دلیل حضور پدرش در کلن. او البته پرچم ایران را نیز در پروفایل خود قرار داده. پرچمی که کنار آن از کلمه انگلیسی ROOTS  به معنی ریشه استفاده کرده.

با توجه به علاقه ویژه کارلوس کی‌روش به بازیکنان ایرانی که در اروپا بازی می‌کنند، دنیس اکرت هم می‌تواند گزینه بعدی او برای بازی در تیم ملی ایران باشد. بخصوص که اکرت در لالیگا حضور دارد و در لیگی معتبر- هر چند کوتاه- بازی می‌کند. اکرت با قرار دادن پرچم ایران در پروفایل اینستاگرام خود، پیغام ویژه‌ای برای کی‌روش فرستاده، پیغامی چون علاقه او به حضور در تیم ملی ایران.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اره بعدم مثل دیگر بازیکنان بازی بهش نده و اینم بهش گند بخوره بره و پشیمون بشه چرا ایران رو انتخاب کرده
بابا اینهمه بازیکن داری ازشون استفاده کن وقتی خراب کردن تعویض کن
چرا فقط بازیکنان رو هدر میدی و بازی نمیدی بهشون
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار