بازدید 6619

توضیح وزیر درباره تهدیدی خطرناک‌تر از تهدید مرزها

کد خبر: ۸۳۲۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷ 09 September 2018

وزیر اطلاعات گفت: دشمن در حوزه های مختلف درصدد ضربه زدن به کشور است و به شیوه های گوناگون مردم را تهدید می کند که یکی از این موارد باور و اعتقاد آنها است که سبب می شود پاسداری و حراست از مرزهای اعتقادی اهمیت بیشتری نسبت به حراست از مرز فیزیکی داشته باشد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی روز یکشنبه همایش طلایه داران تبلیغ در چهل سال بصیرت عاشورایی در گرگان مرکز استان گلستان اظهارداشت: باید با خدمت رسانی بیشتر ، دست دشمن را از ایجاد ناامنی برای مردم کوتاه کنیم.

وی بیان کرد: دشمن در حوزه های مختلف درصدد ضربه زدن به کشور است و به شیوه های گوناگون مردم را تهدید می کند که یکی از این موارد باور و اعتقاد آنها است که سبب می شود پاسداری و حراست از مرزهای اعتقادی اهمیت بیشتری نسبت به حراست از مرز فیزیکی داشته باشد.

حجت الاسلام علوی همچنین افزود: تبلیغ معارف الهی و احکام شرع و هدایت افراد به سمت مسیر الهی توفیقی برای مبلغان است.

وی با یادآوری وظیفه خطیرعلما در تبلیع معارف اسلامی و مرزبانی از مرزهای اعتقادی مردم ، گفت: شما با ورود به حوزه علمیه وظیفه ای خطیر برعهده گرفته اید و باید مردم را با معارف اسلامی بیشتر آشنا کنید و اگر در این زمینه ورود پیدا نکنید به طور قطع با مشکل مواجه خواهیم شد.

وزیر اطلاعات، افزایش اطلاعات و آگاهی با استفاده از منابع دینی، بهره گیری از آیات و روایات و بیان صحبت های حکیمانه، توجه به اخلاق، تواضع و فروتنی، مخاطب شناسی و احترام به شخصیت دیگران را از ویژگی های مهم مبلغان برای تبلیغ برشمرد.

وی با بیان این که معارف اهل بیت (ع) ما را توانمند می‌کند ودرغیر این صورت آسیب می بینیم، افزود: اخلاق رفتار با مردم باید ملایم باشد و در عمل نشان دهیم به آنچه می‌گوییم، پایبند هستیم.

حجت الاسلام علوی با تاکید بر بصیرت افزایی و افزایش معلومات مردم نیز گفت: باید روی مساله دشمن‌شناسی و بصیرت افزایی کار کنیم و عمق آگاهی مردم را افزایش دهیم.

او اخلاق و رفتار بامحبت را لازمه تبلیغ دین دانست و گفت: دین اسلام آمده برای اینکه دشمنی‌ها را تبدیل به دوستی کند حتی با افراد غیر مسلمان باید رفتار نیک داشته باشیم.

پیش از این همایش، وزیر اطلاعات با آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان دیدار و گفتگو کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر