بازدید 13436
۳

خرید سوزوکی دست دوم بهتر است یا سانگ یانگ؟

کد خبر: ۸۳۱۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶ 08 September 2018

خودروهای شاسی بلند عاشقان زیادی دارند، ولی به دلیل قیمت بالای آنها بسیاری ترجیح می‌دهند با قبول ریسک‌های خرید خودروی دست دوم سراغ نمونه‌های کارکرده بروند که از قیمت پایین‌تری در بازار برخوردارند. شاسی بلندهایی مثل سوزوکی یا سانگ یانگ کوراندو که نمونه دست دوم آنها در سایت‌های آنلاین مثل دیوار بین 75 تا 220 میلیون بسته به مدل آنها آگهی شده‌اند، از این دسته‌اند. اما سوالی که پیش می‌آید این است که خرید سوزوکی دست دوم ریسک کمتری دارد یا خودرویی مثل سانگ یانگ کوراندو؟

سوزوکی از نظر ظاهری قدیمی‌تر از خودرو کره‌ای سانگ یانگ کوراندو به حساب می‌آید و اگر دنبال خودرویی با وقار و ساده باشید می‌تواند جوابگوی نیازتان باشد هرچند از نظر ظاهری کوراندو یک سر و گردن بالاتر است.

تیپ های مختلف سوزوکی ویتارا از نظر امکانات باهم متفاوند و در فول‌ترین نمونه، امکاناتی مثل 6 عدد ایربگ (جلو، جانبی و پرده‌ای)، ترمزهای مجهز به ABS, EBD, BA ، ماساژور صندلی راننده، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم ورود و استارت بدون کلید، دوربین و سنسور دنده عقب، نمایشگر تصویری جلو همراه GPS و دو عدد LCD برای سرنشینان عقب، گرمکن صندلی جلو، کروزکنترل و....

در پشت فرمان ویتارا تسلط کامل به اطراف خواهید داشت اما در مورد دید پشت سر نمیتوان از یک SUV توقع زیادی داشت. اگر قصد خرید سوزوکی کارکرده دارید بهتر است سراغ مدل 2 لیتری که سالهاست از خط تولید خارج شده نروید چون هم امکاناتش کم است و هم دردسرهایش زیاد.

 شتاب رسمی مدل 2.4 لیتری سوزوکی اتوماتیک در حدود 12 ثانیه (مدل دستی 11.7 ثانیه) است که برای یک شاسی بلند بد نیست. سوزوکی در بهترین حالت به ازای هر 100 کیلومتر در حالت ترکیبی به 9.7 لیتر سوخت نیاز دارد که نسبت به کوراندو حدود 1 لیتر بالاتر است. هرچند از نظر خیلی‌ها این مصرف بیشتر به قدرت بالاترش می ارزد.

ویتارا از نظر شتابگیری، خودرویی در حد متوسط به حساب می‌آید اما در مقایسه با کوراندو شرایط بهتری دارد. لاستیک‌های فاق بلند ویتارا تا حدی خشکی سیستم تعلیق را پایین آورده‌اند، اما در  دست اندازها به نظر می‌رسد کیفیت سواری ویتارا تا حدودی فدای قابلیت‌های خارج جاده‌ای شده. این خودرو در مسیرهای ناهموار عملکرد خوبی دارد، سیستم تعلیق‌اش مناسب سفرهای طولانی‌ست، دو محور دائمی دارد و گیربکس با دامنه پایین از حسن‌هایش است و با وزن کمی که داراست در جاده‌های ناهموار خوب عمل می‌کند و در گل‌ولای گیر نمی‌کند.

رانندگی با خودروی ویتارا به خاطر موقعیت مسلط راننده و شیشه پایین با لبه‌های مربعی شکل، راحت است. این خودرو در سرپیچ‌ها خیلی خوب می‌پیچد. در سمت دیگر میدان کوراندو ایستاده. این خودرو در مدل پرمیوم فول آپشن با برخی امکانات جذاب‌تر، طراحی مدرن‌تر و کیفیت سواری بهتر به خصوص در شهر، مناسب آنهایی‌ست که اتومبیلی مد روز برای شهر و جاده می‌خواهند اما خرید سوزوکی دست دوم برای آنهایی که به قدرت بالاتر در جاده و چالاکی بیشتر در آفرودها اهمیت می‌دهند انتخاب بهتری خواهد بود. ضمن اینکه سوزوکی با وجود کیفیت ظاهری پایین‌تر، قطعاتش مقاوم‌تر است و از نظر خدمات، دسترسی به قطعات و بازار دست دوم هم شرایط بهتری از رقیب کره‌ای خود در ایران دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
حالتون خوبه
داستر فول آپشن se از اینها بهتره، چون محصولات رنو ساده و باکیفیت هستن
به نظرم پراید از همه سزتره با این فروش بیسابقه در جهان!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار