بازدید 3599

محکومیت خواهرزاده بان‌کی‌مون به جرم پرداخت رشوه

کد خبر: ۸۳۱۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۰ 07 September 2018

مقامات قضائی آمریکا یکی از اقوام بان کی مون دبیر کل سابق سازمان ملل متحد را به جرم ارتشا به شش ماه حبس در زندان محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از رويترز، قاضی ادگاردو راموس در منهتن، در پی اعتراف جو هیون" دنیس" باهن، خواهر زاده بان کی مون در ژانویه گذشته به تبانی و نقض قوانین مبارزه با فساد خارجی آمریکا، وی را به زندان محکوم کرد. این د رحالی است که وکیل وی هنوز در این باره اظهار نظر نکرده است.

خواهرزاده دبیر کل سابق سازمان ملل که شهروند کره جنوبی و ساکن آمریکاست اعتراف کرده است در سال های 2014 و 2015 با پرداخت رشوه خواستار فروش مجتمع 72 واحدی متعلق به شرکت ساختمانی هانوی لندمارک کره بوده و بان کی سانگ پدر وی از مدیران اجرایی این شرکت نیز بوده است.

وی اعتراف کرده است از طریق یک واسطه طراح مد نیویورک و ملکوم هریس وبلاگ نویس، به یکی از مقامات صندوق سرمایه دولت قطر مبلغ 500 هزار دلار رشوه پرداخت کرده است.

باهن افزود در حقیقت هریس با هیچکدام از مقامات قطری ارتباطی نداشته و پول را برای خودش برداشته است.
مقامات قضائی آمریکا بان کی سانگ را، که اکنون متواری است به تبانی در ارتشا نیز متهم کردند.

بان کی مون برای مدت طولانی خواستار حضور در انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی بود اما در فوریه 2017 به دلیل انتشار اخبار جعلی درباره وی و خانواده اش از ادامه رقابت های سیاسی انصراف داد. وکلای باهن در دادگاه اعلام کردند متهم ارتباط نزدیکی با دایی خود نداشته است. هریس نیز به جرم پولشوئی و کلاهبرداری اینترنتی در اکتبر به زندان محکوم شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل