بازدید 2359

ادعای الاخبار درباره موافقت مشروط عباس با نظارت مجدد آمریکا بر روند صلح

روزنامه الاخبار لبنان مدعی دیدارهای محرمانه میان مسئولان فلسطینی و آمریکایی درباره نظارت مجدد واشنگتن بر مذاکرات صلح میان فلسطین و اسرائیل شد.
کد خبر: ۸۳۱۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳ 05 September 2018

روزنامه الاخبار لبنان مدعی دیدارهای محرمانه میان مسئولان فلسطینی و آمریکایی درباره نظارت مجدد واشنگتن بر مذاکرات صلح میان فلسطین و اسرائیل شد.

به گزارش ایسنا، روزنامه الاخبار لبنان به نقل از منابع فلسطینی نوشت: تشکیلات خودگردان فلسطین طی دو هفته اخیر نامه جدیدی را برای آمریکا فرستاده است و در این نامه اعلام کرده که نظارت مجدد آمریکا بر مذاکرات صلح خاورمیانه را می‌پذیرد و شروطی را که قبلا در این باره اعلام کرده بود از جمله نظارت بین المللی، لغو می‌کند اما در مقابل نیز باید مداخله‌های جارد کوشنر، مشاور و داماد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و جیسون گرینبلات، فرستاده ویژه آمریکا به مذاکرات صلح خاورمیانه به ویژه درباره غزه پایان یابد.

این منابع مدعی شدند: کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین(ساف) قبول مذاکرات صلح با نظارت آمریکا را اینگونه توجیه کرده که آمریکا و اسرائیل دنبال تغییر وضعیت سیاسی در کرانه باختری هستند و اقدامات کوشنر و گرینبلات به پایان حضور تشکیلات خودگردان در کرانه باختری و تبدیل آن به هفت منطقه جدا از هم که بعد از انحلال تشکیلات دارای اداره‌های امنیتی و محلی خواهند بود، منجر خواهد شد. به ویژه اینکه اسرائیل نقش اداری خود را در کرانه باختری در راستای این سناریو تقویت کرده است.

به گفته منابع طی هفته گذشته دیدارهای فشرده‌ای در واشنگتن و رام‌الله میان مسئولان فلسطینی و آمریکایی برگزار شد که از جمله این دیدارها نشستی میان هیات سازمان اطلاعات فلسطین با ریاست ماجد فرج و آژانس اطلاعات آمریکا بود. اوایل هفته جاری نیز یک هیات امنیتی آمریکایی به کرانه باختری سفر و با مسئولان ارشد فلسطینی دیدار کرد.

به گفته این منابع تشکیلات خودگردان فلسطین شروط خود برای بازگشت روابط با آمریکا را کاهش داده اما خواهان برکناری گرینبلات و تعیین یک فرستاده جدید به دلیل حمایت وی از اسرائیل شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی