بازدید 4363

شهرهایی که شلوغ‌شدند سینما یا ورزشگاه نداشتند

کد خبر: ۸۳۱۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۵ 05 September 2018

علی ربیعی گفت: می خواستم کتاب جدیدم را هم با عنوان "باز هم زنده باد فساد" بنویسم اما بعد از ماجراهایی که رخ داد و استیضاحی که اتفاق افتاد نظرم تغییر کرد و در حال نوشتن کتاب زنده باد استیضاح هستم .

به گزارش خبرآنلاین، علی ربیعی که در هفدهمین روز از روزهای مرداد با رای عدم اعتماد نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را ترک کرد، در سیزدهمین جشنواره ملی تعاونگران برتر حضور یافت و در سخنانی تاکید کرد:هر چند استیضاح حق مجلس است اما حق من هم به عنوان یک شهروند عادی این است که از دموکراسی ناقص صحبت کنم و از فرایندی که به نفع مردم نیست.

او ادامه داد: چند روز قبل رفتم ‌پنجرگیری، کارگر مغازه گفت تو وزیر تامین اجتماعی بودی؟ گفتم بله، پول نگرفت و گفت در حقت ظلم شد، لازم نیست پول بدهی.

ربیعی افزود: بعد از جشن خانه سینما، چون رویم نشد آنجا شام بخورم، رفتم ساندویچ بگیرم، گفت تو وزیر سانچی بودی؟ پول نده. این ها را گفتم تا تاکید کنم قضاوت افکار عمومی قضاوت درستی است.

او با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت:امروز نیازمند زبان تلخ هستیم،شیرین زبانی و باج دادن و بده و بستان نامتعارف مشکل جامعه را حل نمی کند.

علی ربیعی در سیزدهمین جشنواره ملی تعاونگران برتر

نیازمند گفتگو هستیم

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: ما نیازمند گفتگو با هم هستیم،باید همه صحبت کنیم، موسیقی، سینما، تئاتر و ...بخشی از این گفتگو هستند.

وی در توضیح این مطلب ادامه داد:من تحقیقی کردم و دیدم بخش مهمی از شهرهایی که شلوغ شدند نه سینما داشتند، نه فرهنگسرا و نه تئاتری در آن اجرا می شود.این ها یک ورزشگاه ندارند و در نتیجه هیچ فضایی برای کفتگوی اجتماعی در آن ها نبود در حالی که این نیاز جامعه است.

وضعیت اقتصادی به ثبات می‌رسد

ربیعی با تاکید بر اینکه وضعیت اقتصادی به زودی به ثبات می رسد،گفت:در این سال ها شاهد نوساناتی از این دست بودیم و هر هشت سال این افزایش قیمت ها تجربه شده است. متاسفانه هفت تومان شد صد تومان و هزار تومان ،سه هزار تومان.

او اضافه کرد:در همه این سال ها نتوانستیم نقدینگی سرکش را مهار کنیم ،ما هم اشتباهاتی در تصمیم گیری کردیم اما اجازه نمی دهیم یک نفر امریکایی بگوید برای فروپاشی ایران برنامه ریزی کردیم .
وی سپس با لحنی شوخی گفت: ما که ماهواره نمی بینیم اما در خانه همسایه دیدم که همین شبکه بی بی سی گزارش می داد که وقیحانه مسئول فروپاشی ایران را معرفی کرده اند.

و اما جنبش تهیدستان

وی با تاکید بر اینکه برخی نسبت به جنبش تهیدستان هشدار می دهند،گفت:من هم می دانم باید مراقب بود اما خودم تهیدست بودم و کارگر اعتصابی ؛می دانم تهیدست ایرانی ،ایران را دوست دارد .
وی گفت:مطمئنم ما بار دیگر به ثبات بازخواهیم گشت اما نباید بگذاریم در این مسیر به تهیدستان فشار وارد شود از این رو باید طرح حمایت از ۵دهک درآمدی اجرایی شود.به گفته وی این طرح در دوره وزارت وی تدوین شده بود . او گفت :راه عبور از بحران فعلی روحیه تعاون است و من خودم را یک تعاونگر می دانم .

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر