بازدید 3514

توزیع یک وعده غذای گرم در مهدکودک‌های ۷ استان

کد خبر: ۸۳۰۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۰ 03 September 2018

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور از پوشش ۲۲۷هزار کودک برای دریافت یک وعده غذای گرم در مهد کودک در سال جاری خبر داد.

محمد نفریه در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در کل کشور بیش از ۱۵ هزار مهدکودک مشغول فعالیت هستند، گفت: این تعداد مهدکودک، بیش از ۶۰۰ هزار کودک را از ۶ ماه تا سن قبل از دبستان تحت پوشش قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد، ۶۵۰۰ مهد روستایی در کشور مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: ۱۴۰۰ مهد کودک نیز در حاشیه شهرها کودکان را تحت پوشش دارند که برای ارائه خدمات یارانه و تسهیلاتی نیز به آنها پرداخت می‌شود. پرداخت یارانه به این مراکز با هدف توسعه متوازن و گسترش عدالت انجام می‌شود به طوری که این کودکان نسبت به کودکان مناطق شهری از کمبودی رنج نبرند.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به توزیع ۱۰۰ درصدی یک وعده غذای گرم در همه مهدکودک‌های مناطق روستایی تصریح کرد: امسال ۲۲۷ هزار کودک روستایی از یک وعده غذای گرم در مهدکودک بهره‌مند می‌شوند. همچنین بین ۵۰ تا ۷۵ درصد از مهدهای مناطق حاشیه شهری نیز با اولویت شهرهای دارای سوء تغذیه، یک وعده غذای گرم دریافت می‌کنند. همچنین ۷ استانی که بنا به اعلام وزارت بهداشت در معرض سوء تغذیه قرار دارند به طور ۱۰۰ درصدی پوشش داده خواهند شد.

به گزارش ایسنا، زهرا عبداللهی رئیس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در اردیبهشت ماه سال جاری با اشاره به برنامه وزارت بهداشت برای هفت استان در معرض خطر ناامنی غذایی، از برنامه‌های وزارت بهداشت برای حمایت از این استان‌ها خبر داده و گفته بود که در راس این برنامه‌ها شناسایی خانوارهای ناامن غذایی و پیدا کردن علت آن است. به گفته عبداللهی، این استان‌ها شامل سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، بوشهر، کرمان، بندرعباس و ایلام هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان