بازدید 15827

انتقاد کیهان از «عروس» سریال پدر

کد خبر: ۸۳۰۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲ 02 September 2018

روزنامه کیهان ریحانه پارسا بازیگر نقش عروس در سریال پدر را به انتقاد از «رفتارهای نامتعارف» پرداخت.

کیهان نوشت: بازیگری که با اولین تجربه نقش‌آفرینی‌اش در صداوسیما به شهرت رسیده، این روزها در فضای مجازی رفتارهای نامتعارفی را در پیش گرفته است. البته این اولین بار نیست که یک بازیگر، این گونه از شهرت به دست آمده از طریق رسانه ملی سوءاستفاده می‌کند. اما سؤال این است که چگونه می‌توان این گونه رفتارها را کنترل کرد؟

میکائیل دیانی، مستندساز و پژوهشگر عرصه رسانه در گفت وگو با خبرنگار کیهان گفت: مسئله اصلی این است که بازیگران و چهره‌های مشهور در کشور ما هیچ نسبت سازمانی با جایی که برای آن فعالیت می‌کنند ندارند. در صداوسیما روال این است که بازیگران با تهیه کنندگان قرارداد می‌بندند و صداوسیما نیز با تهیه کنندگان سر و کار دارد. این درحالی است که در بسیاری از کشورهای جهان، خود سازمان‌ها، شبکه‌های تلویزیونی یا شرکت‌های تولید فیلم و سریال با بازیگران قرارداد می‌بندند و نکات اصلی و الزامات ضروری در حوزه ستاره سازی در این قراردادها لحاظ می‌شود. ازجمله مواردی که لحاظ می‌شود این است که حق شهرت، حق مالکیت معنوی، حق تصویر، حق تجارت و... از آن بازیگر سلب می‌شود و در اختیار آن سازمان یا شرکت قرار می‌گیرد. به طور مثال، وقتی حق تصویر یک بازیگر در اختیار یک سازمان باشد، رفتارهای آن بازیگر در شبکه‌های اجتماعی نیز کنترل می‌شود و دیگر یک بازیگر نمی‌تواند هر طور که خواست در فضای مجازی فعالیت کند.

وی افزود: این مسئله درباره فوتبالیست‌ها و همه چهره‌های مشهور حاکم است. به طور مثال، کریستیانو رونالدو تا وقتی در باشگاه رئال مادرید فعالیت می‌کرد، حق شهرت و حق تصویر او در اختیار آن باشگاه بود و برخلاف مقررات باشگاه نمی‌توانست تصویری از خود در فضای مجازی منتشر کند و امروز که به باشگاه یوونتوس رفته، این باشگاه درباره او تصمیم می‌گیرد. در سینما نیز همین طور است. مثلا وقتی یک بازیگر مطرح، با شرکت یا سازمانی قرارداد همکاری می‌بندد، تا زمان قرارداد، نمی‌تواند خارج از قوانین آن شرکت از شهرت خودش استفاده کند.

دیانی ادامه داد: متأسفانه در کشور ما این مسئله رعایت نمی‌شود و می‌بینیم که یک فرد با حضور خود در تلویزیون که برای هر دقیقه آن میلیاردها تومان هزینه می‌شود، هیچ تعهدی ندارد؛ نه در حوزه تجاری و اقتصادی کنترل مالی می‌شود، نه در زمینه تبلیغات و نه در حوزه فرهنگی. به همین دلیل هم یک فرد به خودش اجازه می‌دهد با اولین حضور خود در یک سریال و شهرتی که از این طریق به دست می‌آورد، هر طور خواست رفتار کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۷
خداییش این یک بار حق با کیهانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
تابناک من برای این نظر مثبت زدم 19 بود شد 63 یعنی چی؟
چرا کلک میزنی
ول كنين بابا اين نه روزنامه آخه كي ميره كيهان ميخونه!!!
بی جنبه بودن یعنی همین
جالب اینه که ایشون نه زیبایی داره
!!!!!!!!!
مگر صدا وسيما حق پخش فوتبال رو ميده
البته همه چيز مان به همه چيزمان مياد
اين انتقادت متوجه رانتخواران-انحصارگران خودروسازان و واردکنندگان کالاهاي خاص هم باشد که بيت المال و جيب ملت را مي زنند چرا به فرعيات گير ميدهي قلم مي زني براي برجسته کردن مسائل خرد و حاشيه سازي تا مسائل و مصيبت ها و ظلم هايي که بر ملت مي رود و فساد و تن فروشي از ذهن ها برود نخير عزيز من.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
هر گلایه ای جای خود ،همه از فساد به ستوه آمدیم ولی از فساد اخلاقی و بی حجابی و صد قلم آرایش و عشوه گری ها هم به ستوه آمدیم.مخصوصا الان که جوانان شرایط ازدواج ندارند با این عشوه گری ها چه کنند؟
هر چه هم میکشیم از گناهانمون هستش ...آیه قرآنه ... حالا بگید نه ...خداوند که با کسی شوخی نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
هر چیزی سر جای خودش باید مطرح بشه .... یعنی چون فساد اقتصادی هست باید فرهنگمون رو هم دفن کنیم؟ البته انتقاد از فساد که فراوان هستش و فسادهای سازمان یافته همه رو به ستوه آورده ولی این قضیه هم یه معضل فرهنگیه که باید چاره اندیشی بشه
حسادت کار خوبی نیست
پاسخ ها
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
اشتباهی مثبت دادم
راه گم کرده.
| Germany |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
وظیفه اصلی کیهان چیست،؟
به مشکلات جامعه پرداختن یا سرک کشیدن امثال خاله خانم باجی ها.؟
ايشون يا ازخودش ساخته اين داستانو يا كم اطلاعه هيج همچين چيزي نيست برده كه نگرفتند شبكه هاي تلوزيوني
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
با عرض معذرت دقیقا همینطور است . لطفا به الزامات حقوقی کمپانیهای فیلم سازی رجوع بفرمایید .مثال بی بی سی و...چون آنها دارای موضوعات حقوقی در قبال افراد هستند و دارای حق شکایت .
تو کشور ما چی رعایت میشه ؟ ها ؟ چی مطابق با استاندارد های جهانیه ؟
در تلوزیون تبلیغ چادر می کنند بعد بیرون اینجوری. مشکل این هست که کارگردان از اول بازیگر چادری انتخاب نکرده! من کلا این سریال رو نپسندیدم ولی اگر من بودم از اول بازیگر رو چادری انتخاب می کردم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
آخه کدوم بازیگر چادریه ؟ اونی هم که چادری هست از نوع اصیلش هم که نمیاد بازیگر بشه !!!! یه چیزی فقط میگید
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
مادر من هم که سابقه جنگ و انقلاب داره الان دیگه چادر سرش نمی کنه...بازیگر چادری؟!؟!؟ از اون حرفا بودا
محمد قاسمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
چادری ها نزدیک این سینما نمیشن
دیدی خیلی ها فرار کردن
بی جنبه به همین جور آدمها میگن.....خانم آنجلینا جولی یا کیدمن با آوازه های جهانی از این کارها نمیکنن ... دستگاه نظارتی صدا و سیما هم که خوابه!!!!!
بازی و شخصیت این خانم در فیلم پدر هم مسخره بود.
بابا خوب صدا و سیما شده ریا!!! طرف را به صورت دستوری چادری می نید توی سریال!! اما بیرون که اونجوری نیست!!!!

اون مجری که باد روسریشو توی سویس برد!؟؟؟

این جماعت در بیرون از صدا و سیما با استاندارد تبلیغی صدا و سیما در سریالهاش زندگی نمی کنند!
بعضی ها برای جلب توجه و برای این که بگن ما هم هستیم خودشون رو بزک میکنن و الا هیچی بارشون نیست . توی سریال پدر هم این نقش میتونست ب بازیگرهای خیلی بهتری داده بشه تا ارزش کار بالاتر بره .
خدایی اب یخ از این با احساس تر بازی میکرد...
با اینکه حرف از کیهانه ولی کاملا حرفه ای بجا و در حد جهانیه. دلیل نداره با رسانه ملی بسیاری بازیگر مطرح بشن و در کنارش از مجری گری و حضور در مراسم و کلاس بازیگری و نبلیغ و... میلیاردی پول پارو کنن. این حق شهرت متعلق به اون سرمایه گذار و رسانه اوله و حفظش مفیده
مطالب ارزنده ای بود .
تابناک تشکر منتشر کردی
بابا این رو ولش کنید به همه چیز انتقاد داره
برادر حسین بابا بی خیال شماها که دایه مهربانتراز مادر و کاسه دغتر از آش هستید البته نه بنفع ملت این همه مشکلات در کشور وجود دارد ، گرانی ، بیکاری ، بی ...............وووو آنوقت شما که رونامه پرخواننده کیهان را بجایی رساندید که برای درج آگهی حتی حاظرید مجانی چاپ کنید برای پر کردن صفحات به عناوین مختلف و مطالب پس پا افتاده روی آورده اید ، این یکی رو بی خیال.
مگه اون بازیگر هالیوودی که مثلا نقش یک چهره اسلامی مثل حمزه رو بازی می کنه قرار مسلمون بشه یا مسلک زندگیش تغییر کنه!؟ حتی مثلا اگر نقش یک کشیش رو بازی کنه؟!! شاید اصلا تو زندگی شخصیش خدا رو هم قبول نداشته باشه... هنوز جایگاه حرفه ای افراد رو با زندگی خصوصیشون تفکیک نمی کنیم!!... همین میشه که بازیگر نقش مالک اشتر رو تا یه مدت بعنوان کارشناس مذهبی میاوردند تلویزیون!...البته که اینجا هنوز جهان سومه!
همین دوگانگی ها یه روزی به جایی میرسه که دیگه هیچ کاری از هیچ کسی بر نمیاد
آدم اگه یه جای کار خودش ایراد نداشته باشه هیچ موقع نمیره تو فضای مجازی دنبال زیرو بم اینو اون بگرده حالا یک نفر نقشی را در فلمی بازی کرده که یا من خوشم میاد فیلم رو می بینم یا میزنم کانالی دیگه ولی تجسس در زندگی دیگران کار خوبی نیست آقای روزنامه کیهان
کیهان اگر این ها را ننویسی کسی نمی گوید کیهان منتشر نمی شود
حالا چون نقش یه چادری رو بازی کرده تا آخر عمرش بسوزه و بسازه خودش رو نابود کنه
با کیهان موافقم.
نمی دونم چرا فقط " یعضی چیزها" با دنیای غرب مقایسه میشه ! در غرب خیلی چیزهای دیگه هم هست.
بهتره سایت تابناک یه نظر سنجی در باره چادر که میگن حجاب برتره برگزار کنه تا مشخص بشه که چادر چقدر طرفدار داره
این کیهان هم که می خواد همه رفتارها رو کنترل کنه؟ مگر مسئولیتی به ایشان واگذار شده؟
چطور می توان رفتارهای کیهان را کنترل کرد؟
چطور یک بازیگر به قول شما با صدا و سیما به محبوبیت رسیده باید رفتارش تحت کنترل صدا و سیما باشه ولی صدا و سیمایی که با پول مردم اداره میشه نباید رفتارش تحت کنترل مردم باشه؟؟؟!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار