بازدید 24919
بسته خبری بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا؛ روز یازدهم

چهارمین پرتاب طلایی حدادی برای ماندن درتاریخ/کولاک کوراش با طلای علی اکبری/شاهکارتازه مدیران؛کلاه ملی‌پوش‌دخترکانوپولوی‌ایران‌راجاگذاشتند!/چین به 100طلا رسید/طلای تیم زنان ایران حساب نشد!/ اعتراض مدال گیران هندی به بیکاری+جدول مدال

بعد از یک روز ناکامی کاروان ورزش ایران در کسب مدال طلای بازی های آسیایی اندونزی، و سبقت عجیب میزبان در جدول مدالها از کشورمان، امروز بار دیگر در کوراش یک طلای خوشرنگ دیدیم. در این میان همه نگاه ها به پرواز دیسک حدادی ستاره جهانی پرتاب ایران بود که احسان با چهارمین طلایش دربازیهای آسیایی به تاریخ پیوست و تعداد طلاهای ایران را به نوزده رساند.
کد خبر: ۸۲۹۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ 29 August 2018

یازدهمین روز از بازی های آسیایی پالمبانک و جاکارتا از صبح امروز آغاز شده که انتطار می‌رود ورزشکاران ایرانی همانند 9 روز نخست رقابت ها ، صاحب مدال طلا شوند، هر چند فاصله اندونزی با 27 نشان طلا با کاروان ایران بسیار زیاد شده و تقریبا بخت تکرار مقام چهارم بازی های گوانگژو نزدیک به صفر است.

به گزارش تابناک ورزشی، در 9 روز ابتدایی بازی های آسیایی اندونزی کاروان ورزشی ایران صاحب 47 مدال شد که حسن یزدانی، علیرضا کریمی و پرویز هادی(کشتی آزاد)، محمدعلی گرایی و حسین نوری(کشتی فرنگی)، سعید رجبی و میرهاشم حسینی(تکواندو)، محسن محمدسیفی و عرفان آهنگریان(ووشو)، رضا علیپور(سنگنوردی)، تیم های ملی کبدی مردان و زنان، سهراب مرادی و بهداد سلیمی(وزنه برداری) و سجاد گنج زاده و بهمن عسگری(کاراته) و حسین کیهانی(دوومیدانی) 17 مدال خوش‌رنگ طلا را به دست آوردند اما دیروز و در دهمین روز مسابقات، ایران نتوانست هیچ نشان طلایی به حساب مدال هایش اضافه کند.

در جدول مدال ها، چین پرجمعیت ترین کشور دنیا ظهر امروز موفق شد به صدمین طلای کاروانش دست یابد و برتری قاطع ورزشکارانش را بر حریفان قاره ای به رخ بکشد. اندونزی هم با 27 طلا فاصله اش با ایران در رده چهارم را نجومی کرد و کاروان ایران در همان هفده طلای دو روز قبل درجا زده است مگر اینکه امروز موفق به صید نشان زرین شود و این فاصله را کمی کاهش دهد.

چهارمین پرتاب طلایی حدادی برای ماندن درتاریخ/کولاک کوراش با طلای علی اکبری/شاهکارتازه مدیران؛کلاه ملی‌پوش‌دخترکانوپولوی‌ایران‌راجاگذاشتند!/چین به 100طلا رسید/طلای تیم زنان ایران حساب نشد!/ اعتراض مدال گیران هندی به بیکاری+جدول مدال

 چشم انتظار چهارمین طلای تاریخی حدادی 

روز یازدهم بازی های آسیایی 2018 امروز در شرایطی استارت می خورد که کاروان ایران روز گذشته هم نتوانست به مدال طلا برسد و امروز از رشته های مختلف انتظار می رود بتوانند این مدال خوشرنگ را کسب کنند. اتفاق مهم در روز یازدهم مسابقه احسان حدادی در پرتاب دیسک است که قبلا 3 دوره متوالی قهرمان بازی های آسیایی شده و به نظر می رسد به چهارمین طلا نیز نزدیک است. او مى تواند با این مدال نام خودش را در تاریخ ثبت کند.

وقتی مدیران کلاه ملی پوش کانوپولو را جا گذاشتند!

در اتفاقی عجیب قبل از شروع دیدار فینال کانوپولو، کادرفنی تیم بانوان متوجه می‌شود که کلاه یکی از بازیکنان ثابت این تیم را به همراه نیاورده‌اند و این بازیکن ناخواسته به قسمت ذخیره‌ها رفت تا برای او‌ کلاهى تهیه شود. بعد از چند دقیقه کلاه شماره ٧ از تیم مردان قرض گرفته شد و این بازیکن توانست به میدان برود.

کاروان ایران درانتظار پرتاب طلایی دیسک حدادی/ شاهکارتازه؛کلاه ملی‌پوش‌دخترکانوپولوی‌ایران‌راجاگذاشتند!/چین به 100طلا رسید/طلای تیم زنان ایران حساب نشد!+جدول مدال

قایقران ها فینالیست شدند
کایاک دو نفره مردان: در رقابت‌های دو نفره آب‌های آرام آقایان، تیم ایران در بخش هزار متر موفق شد به فینال برسد. علی آقا‌میرزایی و امین بوداغی پاروزنان کشورمان بودند که به عنوان تیم سوم به خط پایان رسیدند و فردا باید در فینال پارو بزنند.

کایاک چهار نفره مردان: مرحله مقدماتی قایقرانی آب‌های آرام 500 متر آقایان برگزار شد و تیم ایران موفق شد به فینال این رقابت‌ها صعود کند. تیم ایران متشکل از  احمدرضا طالبیان، امین بوداغی، علی آقامیرزایی و پیمان قویدل توانست بعد از قزاقستان به خط پایان و به جمع 9 تیم فینال برسد. فینال این مسابقات فردا برگزار می‌شود.

کاروان ایران درانتظار پرتاب طلایی دیسک حدادی/ طلای تیم زنان ایران حساب نشد!/ چین به 100طلا رسید/ شاهکارتازه مدیران؛کلاه ملی‌پوش‌دخترکانوپولوی‌ایران‌راجاگذاشتند!+جدول مدال

شکست و حذف اولین جودوکار ایرانی

علیرضا خجسته جودو کار وزن منهای 66 کیلو گرم پس از استراحت در دور نخست به عنوان نخستین نماینده تیم ملی جودو بر روی تاتامی رفت و مقابل کیک هو از کره شمالی ایپون شد و شکست خورد. خیلى زود پرونده خجسته در بازى هاى آسیایى بسته شد و جودو در گام نخست دست خالى ماند. طى روزهاى آینده دیگر نمایندگان جودو روى تاتامى مى روند تا شانس خود را براى کسب مدال آزمایش کنند.

کاروان ایران درانتظار پرتاب طلایی دیسک حدادی/ طلای تیم زنان ایران حساب نشد!/ چین به 100طلا رسید/ شاهکارتازه مدیران؛کلاه ملی‌پوش‌دخترکانوپولوی‌ایران‌راجاگذاشتند!+جدول مدال

کوراش ایران به مدال می رسد؟
وزن 63- کیلوگرم، زهرا نادری در دور اول به مصاف «سئو اون چوی» از کره جنوبی رفت و به پیروزی دست یافت. وی در مرحله یک‌هشتم نهایی در جدال با «نجمو شیفا» از اندونزی شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

وزن 63- کیلوگرم، آذر کولیوند در مرحله یک‌شانزدهم نهایی با «بینیشا نایاکاتو» از هند مبارزه کرد و با شکست این حریف گام به مرحله بعدی گذاشت. وی در مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل نماینده قزاقستان شکست خورد و حذف شد.

وزن 81- کیلوگرم، امید تیزتک در دور نخست برابر «اومیروف» از ترکمنستان پیروز شد. او در یک هشتم نهایی برابر «کوهی سوئدا» از ژاپن پیروز شد تا با دومین پیروزی خود راهی یک چهارم نهایی شود. تیزتک در مرحله بعدی با «بسمه‌الله محمدی» از افغانستان رقابت کرد و پیروز شد تا به نیمه نهایی برود و برنزش را قطعی کند. تیزتک در نیمه نهایی برابر حریف تاجیکستانی شکست خورد و به مدال برنز بسنده کرد.

وزن 81- کیلوگرم، الیاس علی‌اکبری در نخستین مبارزه‌اش که در مرحله یک‌شانزدهم نهایی برگزار شد، مقابل حریفی از ترکمنستان قرار گرفت و به برتری دست یافت تا به جمع 16 کوراش‌کار برتر این وزن صعود کند. وی در یک هشتم نهایی برابر «رحمان» از اندونزی پیروز شد و با کسب دومین پیروزی متوالی به یک‌چهارم نهایی رسید. علی‌اکبری در دور بعدی با «بایان موخ» از مغولستان مبارزه کرد و به پیروزی رسید تا با صعود به نیمه نهایی، مدال برنزش را قطعی کند. او با شکست حریف ازبکستانی خود به دیدار فینال راه پیدا کرد. علی‌اکبری در دیدار نهایی حریف تاجکستانی را برد تا هجدهمین طلای کاروان ایران را به ارمغان بیاورد.

کاروان ایران درانتظار پرتاب طلایی دیسک حدادی/ طلای تیم زنان ایران حساب نشد!/ چین به 100طلا رسید/ شاهکارتازه مدیران؛کلاه ملی‌پوش‌دخترکانوپولوی‌ایران‌راجاگذاشتند!+جدول مدال

سپک‌تاکرا و راه دشوار تا مدال
در بخش کواد چهار نفره تیم‌ ملی ایران در دیداری آسان، پاکستان را در دو ست پیاپی شکست داد. ملی‌پوشان ایران در ست نخست با نتیجه 21 بر 4 به برتری رسیدند و در ست دوم نیز نتیجه 21 بر 2 را به نفع خود رقم زدند. تیم‌ملی ایران در گروه دوم با تیم‌های پاکستان، سنگاپور، نپال و ویتنام همگروه است. ملی‌پوشان کشورمان فردا صبح به مصاف ویتنام می‌روند و بعدازظهر همان روز با نپال دیدار می‌کنند. آخرین دیدار ایران در مرحله گروهی جمعه صبح با سنگاپور خواهد بود.

طلای کانوپولو خانم ها، آزمایشی شد!
تیم‌ملی کانوپولوی دختران ایران در دیدار فینال به مصاف سنگاپور رفت و با برتری 5 بر 2 قهرمان شد. این مسابقات به صورت آزمایشی برگزار شد و مدال‌های آن در جدول رده‌بندی مدال‌های بازی‌های آسیایی محاسبه نمی‌شود.

تیم‌ ملی کاناپولوی مردان ایران با شکست 4 بر 3 مقابل چین تایپه عنوان چهارمی مسابقات بازی‌های آسیایی را کسب کرد. این دیدار در حالی در دو وقت قانونی با نتیجه مساوی 3 بر 3 به پایان رسید که تیم‌ملی ایران تا 5 ثانیه پایانی بازی از حریف خود پیش بود. در وقت اضافه چین تایپه گل طلایی را به ثمر رساند و برنده این مسابقه شد. این مسابقات به صورت آزمایشی برگزار می‌شود و مدال‌های آن در جدول رده‌بندی مدال‌های بازی‌ها محاسبه نخواهد شد.

اعتراض تیراندازان هندی به بی کاری!

تیم تیراندازی با کمان کامپاوند مردان و زنان هند در بازی‌های آسیایی اندونزی موفق به کسب دو مدال نقره شدند. بازیکنان این تیمها بعد از موفقیت‌شان اما در مصاحبه با روزنامه‌های هندی ابراز امیدواری کردند در بازگشت به کشورشان بتوانند بعد از سالها انتظار مشغول به کار شده و درآمد داشته باشند. چاوهان یکی از تیراندازان با کمان هندی گفت:" من از سال 2013 که به صورت جدی در این رشته به فعالیت مشغول شده‌ام و در رقابتهای بین‌المللی شرکت کرده‌ام تا کنون افتخارات زیادی برای کشورم بدست آورده‌ام و انتظار داشتم بعد از کسب مدال، در هند با پیشنهادهای کاری مواجه شوم. ولی هیچ اتفاقی نیفتاد و از این بابت خیلی ناراحت و سرخورده هستم. ای کاش حالا بعد از این مدال نقره‌ی بازی‌های آسیایی در بازگشت به هند اوضاع برای بچه‌های تیم‌های تیراندازی با کمان ما تغییر کند".

مراسم عذرخواهی و محرومیت یکساله 4 بسکتبالیست ژاپنی

بازیکنان خاطی تیم ملی بسکتبال ژاپن که در زمان حضور در اندونزی برای شرکت در بازی‌های آسیایی به دلیل مسائل غیراخلاقی و حضور در یک فاحشه خانه با لباس تیم ملی(!)؛ از تیم ملی اخراج شده و به ژاپن دیپورت شده بودند از تیم ملی این کشور تعلیق شدند. سخنگوی فدراسیون بسکتبال ژاپن اعلام کرد این بازیکنان به مدت یک سال از حضور در تمامی رقابت‌های رسمی تعلیق شده‌اند. این افراد اعتبار و آبروی ورزش ژاپن در سطح بین‌المللی را زیر سوال برده‌اند.

به گفته‌ میتسویو، سخنگوی فدراسیون بسکتبال ژاپن بازیکنان مورد اشاره می‌توانند در تمرینهای تیم ملی شرکت کنند و ممنوعیت آنها تنها به حضور در رقابتهای ملی برمی‌گردد. ساتو یکی از این بسکتبالیست‌های ژاپنی هفته‌ پیش بعد از بازگشت آنها به ژاپن در یک کنفرانس خبری گفت به خاطر اینکه ما با رفتار نامناسب‌مان باعث بی‌اعتباری هواداران بسکتبال و کل مردم ژاپن شدیم از صمیم قلب عذرخواهی می‌کنم.

کاروان ایران درانتظار پرتاب طلایی دیسک حدادی/ طلای تیم زنان ایران حساب نشد!/ چین به 100طلا رسید/ شاهکارتازه مدیران؛کلاه ملی‌پوش‌دخترکانوپولوی‌ایران‌راجاگذاشتند!/اعتراض مدال گیران هندی به بیکاری+جدول مدال

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
مدیرانی که کلاه بازیکن اصلی را جای میگدارند زیاد سخت نگیرید .
مشت نمونه خرواره و اینها در ایران فعلی امری عادیه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
چرا به سرعت اینها را عادی میشمرید تا تبدیل به عادت بشود؟ هیچ وقت عادی نخواهد شد و باید بهتر شود. پیش بینی خود محقق کننده منفی می دانی چیست؟ باسواد شو هموطن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
این نشانی کوچک از عمق ضعف مدیریت هاست.
این عکس معذرت خواهی به روش ژاپنی ها باید به شکلی مناسب در اتاق وزرا و رئیس جمهور و در معرض دید این عزیزان نصب بشه
مدیران با تیم نیستن ، اغلب دنبال جنسای سفارش گرفته ازقوم وخویشن.!!
اینهمه کلاه سر ملت گذاشتند هیچکس از آنها تشکر نکرد حالا که کلاه یک نفر را بر داشتند همه شاکی شده اند!
ایران باید به وضعیت بازی ها اعتراض نماید. وضعیت میزبانی در حد قاره اسیا نبود
پاسخ ها
ناشناس
| Thailand |
۰۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۸
خود ما هم در حد اندازه ای که باید باشیم نبودیم
وقتی مدیران کلاه ملی پوش کانوپولو را جا گذاشتند!
مگه مدیران پادوی ورزشکاران هستند درسته که مدیران ما خدایی بی کفایتند ولی دیگه انتظار پادو شدن خیلی منطقی نیست ورزشکار خودش باید به فکر وسایل خودش نباشه؟؟؟؟؟
تا وقتی وارد ورزش نشوی فکر میکنی یه مشت جوانمرد و ادم خوب و فضای عرفانی گذشت و فداکاری اونجا حاکمه ولی وقتی یه مدت بین برخیشون باشی تازه میفهمی . من خودم شاهد بودم که دبیر یک فدراسیون موقع سفر پاسپورت مربی خارجی همراه تیم ملی رو برداشت قایم کرد تا مربی نتونه به سفر برای هدایت تیمش بره اونم بخاطر لجبازی فقط.یعنی طرف حاضره کشور تو مسابقات جهانی بازنده بشه ولی اون مربی که ازش خوشش نمیاد اونجا نباشه.
خدا پشتیبان و نگه دار ورزشکاران خوب کشورمون ..چقدر خوبه که تو این روزای سخت شما ها هستید..سپاس از طرف یه ملت
ماشالله به تیم هایی که از جون و دل مایه گذاشتن نه از جیب مردم
به همه مدال آورندکان و همه افرادی که صادقانه زحمت کشیدند بویژه به دختران و زنان قهرمان و ورزشکاران پر تلاش تبریک میگویم.
پیروزی مبارک !
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر