بازدید 37478
بسته خبری بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا؛ روز نهم

کیهانی رکوردآسیا و طلای هفدهم ایران را باهم درو کرد/اشک خداحافظی بهداد پای دهمین طلای سنگین وزن/با مدال های کاریکاتوری اندونزی در پنچاک سیلات،ایران پنجم شد/غرش 30ثانیه‌ای عسگری حریف سعودی را زمینگیر کرد+جدول مدال و تصاویر

نهمین روز از هجدهمین دوره بازی های آسیایی در اندونزی به صحنه جدال ورزش ایران با میزبان بر سر دروکردن مدال های طلا تبدیل شد و رتبه جهارم جدول مدال ها چندین بار میان کاروان کشورمان و ورزشکاران پرتعداد اندونزی دست به دست شد. دو طلای بهداد سلیمی و عسگری و دو نقره علی حسینی و پورشیب روال طبیعی کسب مدال ایران را حفظ کرد اما تنها در قاره آسیاست که میزبان در یک روز و در یک رشته گمنام بنام پنچاک سیلات 8طلا (معادل حدودی کل طلاهای سایر کاروانش) صید می کند...
کد خبر: ۸۲۸۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹ 27 August 2018

در روز نهم بازی های آسیایی 2018 کاروان ایران با وجود کسب دو مدال طلا، عنوان چهارمی جدول مدال ها را به اندونزی میزبان واگذار کرده است.

به گزارش تابناک ورزشی، نهمین روز از هجدهمین دوره بازی های آسیایی در اندونزی به صحنه جدال ورزش ایران با میزبان بر سر دروکردن مدال های طلا تبدیل شد و رتبه جهارم جدول مدال ها چندین بار میان کاروان کشورمان و ورزشکاران پرتعداد اندونزی دست به دست شد. دو طلای بهداد سلیمی و عسگری و دو نقره علی حسینی و پورشیب روال طبیعی کسب مدال ایران را حفظ کرد اما تنها در قاره آسیاست که میزبان در یک روز و در یک رشته گمنام بنام پنچاک سیلات بهشت طلا (معادل حدودی کل طلاهای سایر رشته ها) صید می کند...

رقابت تنگاتنگ ایران با کشور میزبان بر سر تصاحب عنوان چهارمی بازی ها با ورود رشته پنچاک سیلات به روز پایانی و هشت طلای پیاپی و کاریکاتور گونه اندونزیایی ها در آن، به سود رقیب رقم خورد تا حالا فاصله چهار طلایی برای تکرار عنوان دوره گذشته برای کاروان ایران باقی بماند که جبرانش چندان آسان نیست.

تقسیم غنایم سنگین وزن آسیا بین دو ایرانی درروزوداع هرکول

وزنه برداران دسته فوق سنگین ایران به مدال طلا و نقره بازی های آسیایی دست یافتند؛ اگرچه خداحافظی بهداد سلیمی همه را شوکه کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، در روز پایانی مسابقات وزنه برداری بازی های آسیایی 2018 رقابت های دسته فوق سنگین از ساعت 14 به وقت محلی آغاز شد. بهداد سلیمی و سعید علی حسینی 2 نماینده ایران به همراه 5 وزنه بردار دیگر در این دسته روی تخته رفتند.در حرکت یکضرب بهداد سلیمی با 200 کیلوگرم کار خود را آغاز کرد و در مهار این وزنه موفق بود. او که در حرکت دوم ناموفق عمل کرد، در حرکت سوم خود با مهار 208 کیلوگرم به کار خود پایان داد.

اشک خداحافظی بهدادسلیمی پای آخرین وزنه طلایی هرکول/شیرین ترین طلای کاروان باشکست عربستان توسط عسگری

همچنین سعید علی حسینی که در حرکت اول یکضرب 201 کیلوگرم را بالای سر نبرد، در حرکت دوم توانست این وزنه را مهار کند. او در حرکت سوم نیز 208 کیلوگرم را ثبت کرد.بنابراین در پایان حرکت یکضرب 2 وزنه بردار ایرانی بالاتر از حریفان خود در صدر ایستادند. در حرکت دوضرب هم رقابت 2 وزنه بردار ایرانی ادامه دار بود. بهداد سلیمی به ترتیب 237، 246 و 253 را بالای سر برد و در نهایت با مجموع 461 به مدال طلای بازی های آسیایی دست پیدا کرد. این سومین مدال طلای متوالی بهداد سلیمی در بازی های آسیایی بود و او بدین ترتیب هت تریک کرد. سعید علی حسینی هم که با240 کیلوگرم کار خود را در دوضرب آغاز کرده بود، در حرکت دوم 248 کیلوگرم را بالای سر برد. او که می توانست در حرکت سوم با مهار 254 کیلوگرم طلایی شود، نتوانست این وزنه را مهار کند و به مدال نقره رسید. سعید علی حسینی هم با 456 کیلوگرم در مجموع به کار خود پایان داد.

بدین ترتیب مدال طلای شانزدهم کاروان ایران توسط بهداد سلیمی کسب شد و سعید علی حسینی هم به مدال نقره رسید.اتفاق حاشیه و شوکه کننده در حاشیه مسابقات وزنه برداری خداحافظی بهداد سلیمی از وزنه برداری بود. این وزنه بردار پرافتخار ایران بعد از آخرین حرکت خود در دوضرب و با وجود اینکه هنوز طلایش قطعی نشده بود، کفش هایش را درآورد و با بوسیدن تخته وزنه برداری به کارش در دوران حرفه ای پایان داد. شاید او زمان خوبی را برای این اتفاق انتخاب کرده بود چون بعد از 2 سال ناکامی دستش به مدال طلا رسید.

یک طلا و دو برنز در روز آخر کاراته ایران

رقابت های کاراته هجدهمین دوره بازی های آسیایی، امروز با برگزاری رقابت های اوزان منهای ۶۸ بانوان، منهای ۷۵ و منهای ۸۴ مردان به اتمام رسید و هر سه نماینده کشورمان صاحب مدال شدند. «بهمن عسگری» در وزن منهای ۷۵ مردان کار خود را سه پیروزی قاطع برابر حریفانی از افغانستان، مغولستان و تایلند آغاز کرد.وی سپس در نیمه نهایی نیز با حساب «وی چونگ سو» از چین تایپه روبرو شد و پس از تساوی صفر بر صفر در وقت قانونی در هانتی(رای داوران) با پنچ پرچم پیروز شد و به فینال رسید.

اشک خداحافظی بهدادسلیمی پای آخرین وزنه طلایی هرکول/شیرین ترین طلای کاروان باشکست عربستان توسط عسگری

ملی پوش شایسته و عنوان دار کاراته ایران برای کسب مدال بازی های آسیایی ۲۰۱۸ با «عادل رئوف الترکستانی» از عربستان مبارزه کرد و در پایان مبارزه ای نفس گیر به برتری پنج بر صفر دست یافت و طلایی شد.این مبارزه تا ٣٠ ثانیه مانده به پایان بدون اینکه امتیازى رد و بدل شود، پیگیرى مى شد که طوفان چند ثانیه اى بهمن حریف را زمین گیر کرد.

کار ارزنده امروز را پگاه زنگنه در مبارزه رده بندی وزن منهای 68 کیلوگرم کاراته با «تای نگوان» ویتنامی رقم زد که با ارائه فنون مختلف به برتری ۱۰ بر صفر رسید و مدال برنز را از آن خود کرد.زنگنه در وزن منهای ۶۸ پس از استراحت در دور نخست برابر حریف قزاقستانی شکست خورد؛ اما با صعود این قزاق به فینال زنگنه هم راهی جدول شانس مجدد شد. وی‌در جدول شانس مجدد با حساب سه بر صفر از سد «دیلدور آنا دوردیوا» از ازبکستان گذشت و به دیدار رده بندی راه یافت.

ذبیح الله پورشیب، ملی پوش وزن منهای ۸۴ کیلوگرم مردان کاراته ایران با شکست حریف نپالی به نیمه نهایی راه یافت. این شانس حتمی مدال طلای ایران در ادامه با برتری 3 بر 2 مقابل حریفی از اردن در رده بندی دست خالی نماند و یک برنز برای کشورمان به ارمغان آورد. با این اوصاف تیم هشت نفره کاراته ایران با ۲طلا، سه نقره و سه برنز به کار خود پایان داد تا تمامی نفرات این تیم مدال آور شوند.

رتبه های پایین سوارکاری ایران در جاکارتا
تیم سوارکاری چهار نفر ایران متشکل مسعود مکاری‌نژاد، فرهنگ صادقی، آریان روانبخش و داوود پور رضایی توانستند در میان 17 تیم با امتیاز 35 رتبه سیزدهم را به خود اختصاص بدهند. مرحله نهایی این مسابقات فردا برگزار خواهد شد.

مسابقات استارت انفرادی برگزار شد که مسعود مکاری‌نژاد در میان 68 ورزشکار رتبه 43، داوود پوررضایی رتبه 44 و فرهنگ صادقی رتبه 48 را به خود اختصاص دادند. آریان روانبخش نیز به دلیل امتناع اسبش از پرش روی مانع از دور مسابقه حذف و مشترکاً با چهار سوارکار دیگر رتبه 63 را به خود اختصاص داد. او می‌تواند در مسابقات تیمی حضور پیدا کند.

صعود تیمی تنیس‌روی‌میز ایران به دور دوم
تیم ملی مردان پینگ پنگ ایران در سومین دیدار خود در مرحله گروهی به مصاف مالدیو رفت و به راحتی با نتیجه 3 بر صفر از سد این حریف گذشت. تیم ایران در این دیدار با ترکیب نوشاد عالمیان، نیما عالمیان و افشین نوروزی برابر حریف قرار گرفت که هر سه ملی‌پوش با نتایج مشابه 3 بر صفر پیروز شدند. تیم ملی تنیس روی میز ایران در یک دیدار حساس برای صعود از مرحله گروهی از ساعت 16 به مصاف تایلند رفت و با نتیجه 3 بر یک پیروز شد. ایران با این پیروزی به عنوان تیم دوم از گروه صعود کرد و در جمع هشت تیم برتر این مسابقات قرار گرفت. با انجام قرعه‌کشی حریف بعدی ایران مشخص خواهد شد. بازی‌های مرحله تیمی فردا و پس فردا نیز ادامه خواهد داشت.

پیروزی غول های بسکتبال ایران مقابل ژاپن
تیم ملی بسکتبال ایراندر مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل ژاپن قرار گرفت و با نتیجه 93 بر 67 به پیروزی دست یافت تا راهی نیمه نهایی شود. شاگردان مهران شاهین‌طبع در کوارترهای اول، سوم و چهارم به ترتیب با نتایج 25 بر 14، 25 بر 19 و 26 بر 13 بر حریف غلبه کردند و فقط در کوارتر دوم 21 بر 17 باختند. تیم ملی ایران در مرحله نیمه نهایی به مصاف کره جنوبی خواهد رفت.

مردان و زنان ایرانی ها در فینال سنگ‌نوردی آسیا
مرحله مقدماتی مسابقات سنگ‌نوردی ماده سرعت بخش امدادی برگزار شد و طی آن ترکیب سه نفره بانوان ایران با عنوان پنجمی راهی فینال شد. اعظم کرمی، حدیث نظری و کبری لگزایی‌فر ترکیب سه نفره ایران در این مسابقات بودند که در دور نخست موفق شدند تایلند را شکست دهند. هشت تیم برتر مسابقات ساعت 19 امروز فینال مسابقات را برگزار خواهند کرد.

تیم‌ملی سنگ‌نوردی مردان با ترکیب احسان اسرار، مهدی علیپور و رضا علیپور ترکیب تیم سه نفره ایران هم موفق شد با شکست تایلند راهی فینال مسابقات ماده سرعت بخش امدادی شود. تیم‌ملی ایران در مرحله مقدماتی عنوان چهارمی را بدست آورد. هشت تیم برتر ساعت 19 فینال مسابقات را برگزار خواهند کرد.

دوومیدانی با کیهانی طلایی شد
حسین کیهانی در فینال 3 هزار متر بامانع با زمان 8:22:79 دقیقه به مقام قهرمانی آسیا رسید و هفدهمین طلای کاروان ایران را به خود اختصاص داد. او با این زمان رکورد بازی‌های آسیایی را نیز شکست. در بازی‌های آسیایی هم این رکورد در اختیار طارق محمد طاهر بحرینی بود که 8:25:89 دقیقه را در بازی‌های گوانگژو به دست آورد که کیهانی با زمان 8:22:79 دقیقه رکورد او را شکست. رکورد جهانی و آسیایی این ماده در اختیار سیف سعید شاهین قطری است که زمان 7:53:63 دقیقه را در سال 2004 به جای گذاشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
خجالت بکشید و سیاست رو با ورزش قاطی نکنید... بگذارید همین دو تا جدا بمونن حداقل...
هرکول نه رستم!
خدا نگهدارت رستم ایران
ایران تنها بیشه ای است که هیچگاه خالی از شیر نبوده و نخواهد بود.
ان شاالله رستم دیگر ایران سعید علی حسینی در آینده ی نزدیک بتونه رکورد وزنه بردار سنگین وزن رو از وزنه به خودش اختصاص بده
بهداد سلیمی خیلی زود از وزنه برداری خداحافظی کرد ! نباید این کار رو میکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
پاش خرابه بنده خدا وگرنه کم فروشی نکرد.
بهداد سلیمی تا ابد در دلهای همه جای دارد. پهلوانی که شایستگی های او باید سرلوحه تمام ورزشکاران باشد.
5 مدال طلای ایران را ناداوران بی وجدان دزدیدند و مسئولان بزدل ما جیک نزدند
من تصورم اینه که سعید 254 و بالاتر از اونو هم میتونست بزنه اما چون میدونست بهداد قصد خداحافظی داره نخواست جشن شو خراب کنه و جالگیری بشه
دمش گرم مردونگی کرد....
قبلا آمریکا بود حالا شیرین ترین مدال میشه شکست عربستان چرا جنگ و دعوا رو با دنیا تموم نمی کنید پراید شده چهل میلیون دلار یازده تومن گوشت هفتاد تومن بسه دیگه
مسابقه با حریف عربستانی هم مثل بقیه مسابقات بود و فرقی نمی کرد! بیخود جو ندید
چنان دق دلی دارید از عربستان که حتی در تیتر زدن هم خودشو نشون میده..... این همه کینه و نفرت از تابناک جای تاسف داره......
پیروزی های پی در پی ورزشکاران ایران باعث غرور و افتخار تمام ایرانی هاست. درود بر مادر میهن که می تونه فرزندانی چون بهداد و سعید رو به دنیا بیاره و پرورش بده. شما هم تابناک عزبر به حای به کار گیری اسطوره های غربی و یونانی لطفا از اسطوره های ایرانی مانند رستم و سهراب و اسفندیار و هومن و هوتن و سلیم و نوذر استفاده کن. فردوسی را همیشه به خاطر بسپار!
افرین بر تمام ورزشکاران ومدال اوران مخصوصا اقای کیهانی که مدال طلای باارزش ۳۰۰۰متر بامانع را کسب کرد ودو و میدانی ایران را جایگاه ویژه بخشید.
بهدادخدانگهدارت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها