بازدید 33025
بسته خبری بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا؛ روز هشتم

کاروان ایران به 40مدال رسید/دخترِخوش‌شانس‌ایرانی که بدون برد،برنزگرفت!/سرقت طلای‌ مهدی‌زاده درحضور رییس‌جمهور و هیاهوی تماشاگران میزبان/بسکتبال سه‌نفره، برنزی شد/خاکسار و علیپور،دختران نقره‌ای کاراته ایران+جدول مدال وتصاویر

با ورود به هفته دوم بازی های آسیایی جاکارتا و برتری چشمگیر ایران در تعداد مدال های طلا بر کشور میزبان و تصاحب جایگاه چهارمی، طبق پیش بینی ها، اندونزیایی ها برای جبران عقب ماندگی به داوری و اعمال نفوذ در نتایج مسابقات حساس رشته های مختلف متوسل شدند و در بارزترین آنها در فینال کاراته و رویارویی مستقیم ، با ناداوری و جو وحشتناک سالن، نشان طلا را از مهدی زاده ربودند.
کد خبر: ۸۲۸۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱ 26 August 2018

هشتمین روز از هجدهمین دوره بازی های آسیایی به میزبانی اندونزی از صبح امروز یکشنبه آغاز شده که حاصل تلاش ورزشکاران ایران تا ظهر امروز سه نقره در کازاته مردان و زنان، یک برنز در وزنه برداری نیمه سنگین و یک برنز نیز در پنچاک سیلات بانوان بوده است.

به گزارش تابناک ورزشی، در هفت روز ابتدایی بازی های آسیایی جاکارتا، کاروان ورزش ایران صاحب 34 مدال شد که حسن یزدانی، علیرضا کریمی و پرویز هادی در کشتی آزاد، محمدعلی گرایی و حسین نوری در کشتی فرنگی، سعید رجبی و میرهاشم حسینی درتکواندو، محسن محمدسیفی و عرفان آهنگریان و رضا علیپور در سنگنوردی و تیم های ملی کبدی مردان و زنان، سهراب مرادی در وزنه برداری و سجاد گنج زاده در کاراته 14 مدال خوش‌رنگ طلا را به دست آوردند. 

تیم کاراته ایران امروز در حسرت طلا ماند و سه نقره گرفت. فردا در روز پایانی رقابت های کاراته بازی های آسیایی «پگاه زنگنه»٬ «بهمن عسگری» و «ذبیح اله پورشیب» روی تاتامی می روند. تیم کاراته ایران تا این لحظه موفق به کسب یک طلا، سه نقره و یک برنز شده است.

طلای‌مهدی‌زاده را مقابل چشم رییس‌جمهور و هیاهوی تماشاگران میزبان دزدیدند/خاکسار و علیپور،دختران نقره‌ای کاراته ایران/صعودتفتیان به فینال100مترسرعت/دخترِخوش‌شانس‌ایرانی که بدون برد،برنزگرفت!/بسکتبال سه‌نفره به نیمه‌نهایی رسید+جدول مدال وتصاویر

چهارمین اوتی وزنه برداری در تیم برخواه و برنز ارزنده هاشمی

در دسته 105 کیلوگرم وزنه برداری بازی های آسیایی، محمدرضابراری ملی پوش ایرانی در حرکت یک‌ضرب، سه بار پیاپی در مهار وزنه 176 کیلوگرمی موفق نشد و به همین راحتی اوت کرد تا چهارمین عضو تیم برخواه باشد که بدون هیچ زحمتی و تنها با انتخاب اشتباه وزنه به نفع حریفان کنار می رود.

علی هاشمی دیگر شرکت کننده ایران در همین وزن، در حرکت یک‌ضرب در تلاش اولش وزنه 177 کیلوگرمی را با موفقیت بالای سر برد، در تلاش دوم وزنه 181 کیلوگرمی را مهار کرد و و در تلاش سوم نیز در مهار وزنه 184 کیلوگرمی موفق ظاهر شد تا پس از نماینده ازبکستان در رده دوم قرار بگیرد و امید زیادی به کسب مدال داشته باشد. نکته عجیب اینکه رکورد هاشمی پنج کیلو کمتر از یکضرب سهراب مرادی بود که دیروز در یک وزن پایین تر وزنه زد و طلا گرفت.

در دو ضرب علی هاشمی با نخستین حرکت 218 کیلو را زد و تقریبا خودش را روی سکو تثبیت کرد. این وزنه بردار با تعصب و جنگنده ایران دو بار درخواست 224 کیلو را داد که برایش بسیار سنگین بود و هر دو بار زیر وزنه تا مرز بیهوشی و مشکل تنفسی رفت. با اینحال با موفقیت وزنه بردار عراقی در بلندکردن این وزنه، هاشمی صاحب نشان برنز شد. 

طلای‌مهدی‌زاده را مقابل چشم رییس‌جمهور و هیاهوی تماشاگران میزبان دزدیدند/خاکسار،تازه‌ترین دخترنقره‌ای کاراته ایران/برنز اتفاقی در پنچاک سیلات زنان!/بسکتبال سه‌نفره به نیمه‌نهایی رسید+جدول مدال وتصاویر

جهنمی میزبان در فینال کاراته علیه قهرمان ایرانی

وزن 61- کیلوگرم، رزیتا علیپور بدون اینکه هیچ امتیازی به حریفان بدهد صحب نقره شد! وی در یک‌هشتم نهایی به مصاف «سو جونگ شین» از کره جنوبی رفت و با نتیجه 5 بر صفر به پیروزی دست یافت. وی در مرحله بعدی با «سوکیا آوو» از تایلند مبارزه کرد و به برتری 3 بر صفر رسید تا راهی نیمه نهایی شود. علیپور برای صعود به فینال «بارنو میرزایوا» از ازبکستان داشت که پس از تساوی صفر بر صفر، با هانتی (رأی داوران) به فینال راه یافت. علیپور در فینال به مصاف «ژیائو یان یین» از چین رفت که پس از تساوی صفر بر صفر، هانتی (رای داوران) به نفع حریف چینی صادر شد تا نماینده ایران به نایب قهرمانی برسد. این چهاردهمین نقره کاروان ایران در بازی‌های آسیایی 2018 است.

وزن 55- کیلوگرم طراوت خاکسار: این بانوی کاراته‌کا در نخستین گام به مصاف لطیفه حایدره از افغانستان رفت و با نتیجه 6 بر صفر به پیروزی رسید. او در دومین مبارزه خود به مصاف «سانیس تایاران» از اندونزی رفت و پس از تساوی بک بر یک، با رای داوران پیروز شد تا راهی نیمه نهایی شود.

خاکسار در مرحله نیمه نهایی با «جیا می دینگ» از چین مبارزه کرد و 5 بر یک به برتری دست یافت تا گام به فینال بگذارد. وی در فینال با «ون ژو یون» نماینده چین تایپه روبرو شد و با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد. این دوازدهمین مدال نقره ایران در بازی‌های آسیایی 2018 است.

طلای مهدی زاده را مقابل چشم رییس جمهور و هیاهوی تماشاگران میزبان دزدیدند/طراوت خاکسار،تازه ترین نقره ای بانوان ایران/بسکتبال سه نفره  به نیمه نهایی رسید

وزن 60- کیلوگرم امیر مهدی‌زاده: پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف «جیسون رامیل» از فیلیپین رفت و 6 بر صفر پیروز شد تا راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شود. وی در مرحله بعد مقابل «وان های انگوئن» از ویتنام قرار گرفت و پس از تساوی صفر بر صفر، با رأی داوران پیروز شد و گام به نیمه نهایی گذاشت. مهدی‌زاده در مرحله نیمه نهایی به مصاف «صدرالدین سایماتوف» از ازبکستان رفت و 7 بر 6 به برتری دست یافت و فینالست شد.

وی در فینال جنجالی با «ریفکی آروسید» از اندونزی مبارزه کرد و 9 بر 7 مغلوب شد تا او هم همچون خاکسار، به نایب قهرمانی بسنده کند و سیزدهمین نقره کاروان ایران را بدست آورد. این نتیجه در حالی رقم خورد که ناداوری در این مبارزه مشهود بود و مهدی‌زاده هنگام مراسم اهدای مدال نیز ناراحتی‌اش را بابت این موضوع نشان داد. نکته مهم اینکه فینال وزن 60- کیلوگرم در حضور رئیس جمهور اندونزی برگزار شد و سالن نیز یکصدا علیه قهرمان ایرانی بود.

طلای مهدی زاده را مقابل چشم رییس جمهور و هیاهوی تماشاگران میزبان دزدیدند/طراوت خاکسار،تازه ترین نقره ای بانوان ایران/بسکتبال سه نفره  به نیمه نهایی رسید

تیم کاراته ایران امروز در حسرت طلا ماند و سه نقره گرفت.فردا در روز پایانی رقابت های کاراته بازی های آسیایی «پگاه زنگنه»٬ «بهمن عسگری» و «ذبیح اله پورشیب» روی تاتامی می روند. تیم کاراته ایران تا این لحظه موفق به کسب یک طلا، سه نقره و یک برنز شده است.

تیراندازی کامپوند مردان ایران حذف شد 
کامپوند تیمی بانوان: تیم ایران متشکل از پریسا براتچی, مینو عابدی و فرشته قربانی در مرحله یک‌هشتم به مصاف مغولستان رفت و با نتیجه 221 بر 203 این حریف را شکست داد و به مرحله یک‌چهارم صعود کرد. تیم کامپوند بانوان ایران در دور بعد با قزاقستان مرقابت کرد و با نتیجه 224 بر 216 از سد این حریف هم گذشت تا راهی نیمه‌نهایی شود. تیم کشورمان در دیدار نیمه نهایی با نتیجه نزدیک 231 بر 228 مغلوب کره جنوبی شد و شانس حضور در فینال را از دست داد.

کامپوند تیمی مردان: تیم ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی با ترکیب اسماعیل عبادی, نیما محبوبی و مجید قیدی به مصاف بوتان رفت و با امتیاز 231 بر 217 به پیروزی رسید و به مرحله یک چهارم راه پیدا کرد. حریف بعدی ایران تیم مالزی بود که تیم کشورمان با نتیجه 232 بر 224 شکست خورد و از صعود به نیمه نهایی باز ماند.

طلای مهدی زاده را مقابل چشم رییس جمهور و هیاهوی تماشاگران میزبان دزدیدند/طراوت خاکسار،تازه ترین نقره ای بانوان ایران/بسکتبال سه نفره  به نیمه نهایی رسید

برد تیم تنیس روی میز خانم های ایران
تیم ملی بانوان ایران در نخستین دیدار خود در مرحله گروهی به مصاف چین، تیم اول رنکینگ جهانی رفت و با نتیجه 3 بر صفر مغلوب شد. مهشید اشتری، ندا شهسواری و مریم صامت اعضای تیم ایران در این دیدار بودند که همگی با نتایج مشابه 3 بر صفر برابر حریفان شکست خوردند.  تیم بانوان ایران در دومین دیدار خود در مرحله گروهی با قطر روبرو شد و به راحتی با نتیجه 3 بر صفر از سد این حریف گذشت. ندا شهسواری، مهشید شاتری و صبا صفری بازیکنان ایران در این بازی بودند که همگی با نتایج مشابه 3 بر صفر پیروز شدند.

طلای مهدی زاده را مقابل چشم رییس جمهور و هیاهوی تماشاگران میزبان دزدیدند/طراوت خاکسار،تازه ترین نقره ای بانوان ایران/بسکتبال سه نفره  به نیمه نهایی رسید

تیم ملی تنیس روی میز مردان هم بعدازظهر امروز نخستین دیدار خود در مرحله گروهی را برابر قرقیزستان برگزار کرد و موفق شد به راحتی با نتیجه 3 بر صفر این حریف را شکست بدهد. افشین نوروزی، نیما عالمیان و نوشاد عالمیان توانستند به بردهای مشابه 3 بر صفر دست پیدا کنند.

نتایج افتضاح در جوجیتسو؛ فقط شکست و حذف
وزن 85- کیلوگرم حبیب رنجبر در دور نخست به مصاف حریفی از مغولستان رفت و از سد این ورزشکار گذشت و راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شد. وی در دور بعدی با نتیجه 10 بر صفر در مقابل ال‌راشد از اردن شکست خورد و از حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی باز ماند.

وزن 85- کیلوگرم محسن حمیدی در نخستین مبارزه‌اش مقابل حریفی از اندونزی به پیروزی دست یافت و گام به دور بعدی گذاشت. وی در مرحله یک‌هشتم نهایی برابر حریفی از قزقیزستان شکست خورد و حذف شد.

وزن 77- کیلوگرم حمید امرایی حمید امرایی موفق شد با نتیجه 3 بر صفر فرمان از کویت را شکست بدهد. امرایی با این پیروزی به جمع 16 نفر برتر صعود کرد. امرایی در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف حریفی از اردن رفت و با شکست 2 بر صفر از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

وزن 77- کیلوگرم محمد منصوری در مرحله یک‌شانزدهم نهایی مغلوب نماینده قزاقستان شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

بسکتبال سه نفره ایران؛ صعود در مردان/حذف تیم زنان
تیم بسکتبال سه نفره مردان ایران در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف چین تایپه رفت و در دیداری نزدیک و حساس با نتیجه 18 بر 17 به پیروزی دست یافت و راهی نیمه نهایی شد. تیم کشورمان در دیدار ماقبل فینال به مصاف چین خواهد رفت.تیم بسکتبال سه نفره بانوان ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی برابر چین 21 بر 7 شکست خوردند و از صعود به نیمه نهایی بازماندند.

طلای مهدی زاده را مقابل چشم رییس جمهور و هیاهوی تماشاگران میزبان دزدیدند/طراوت خاکسار،تازه ترین نقره ای بانوان ایران/بسکتبال سه نفره  به نیمه نهایی رسید

دومین صعود بدون مسابقه در دوومیدانی!
دوی 400 متر با مانع: به دلیل به حد نصاب نرسیدن دوندگان برای حضور در مرحله مقدماتی دوی 400 متر با مانع، رضا ملک پور دونده ایران به همراه سایر دوندگان حاضر در این مسابقات، راهی مرحله نیمه نهایی شد. به این ترتیب مسابقه مقدماتی 400 متر با مانع برگزار نخواهد شد و دوندگان در نیمه نهایی با هم رقابت خواهند کرد. دیروز هم سپیده توکلی به همین شکل و بدون برگزاری مسابقه راهی نیمه نهایی شد.

امروز در نیمه نهایی دوی 100 متر، حسن تفتیان به رقابت خواهد پرداخت تا بتواند به فینال بازی های آسیایی صعود کند. تفتیان یکی از اصلی ترین شانس های مدال ورزش ایران در این دوره از بازی هاست. فینال پرتاب چکش هم با حضور رضا مقدم برگزار می شود.

برنز ارزشمند و نوبرانه در پنچاک سیلات بانوان
تهمینه کربلایی نماینده ایران در کلاس D وزن 60 تا 65 کیلوگرم، در مرحله یک‌چهارم نهایی باید به مصاف نماینده قرقیزستان می‌رفت که به دلیل عدم حضور این ورزشکار، پیروز اعلام شد تا مدال برنزش قطعی شود. وی در این مرحله مقابل حریفی از ویتنام قرار گرفت و شکست خورد تا به مدال برنز برسد و نخستین مدال آسیایی زنان در این رشته را آسان تر از چیزی که تصور کند، به ارمغان بیاورد.

طلای‌مهدی‌زاده را مقابل چشم رییس‌جمهور و هیاهوی تماشاگران میزبان دزدیدند/خاکسار،تازه‌ترین دخترنقره‌ای کاراته ایران/برنز اتفاقی در پنچاک سیلات زنان!/بسکتبال سه‌نفره به نیمه‌نهایی رسید+جدول مدال وتصاویر

والیبال ایران برای طلای آسیا دیوار چین را فروریخت

ملی پوشان والیبال ایران امروز یکشنبه چهارم شهریور از ساعت 14 به وقت تهران رو در روی چین قرار گرفت. ایگور کولاکویچ برای این دیدار سعید معروف، امیر غفور، میلاد عبادی پور، مرتضی شریفی، سید محمد موسوی، علی شفیعی و مهدی مرندی را راهی زمین کرد.

تنها در ست اول بود که چینی ها رقابت پا یا پایی را با ایران داشتند که در نهایت با امتیازات 27 بر 25 به سود ایران پایان پذیرفت؛ اما در ست های بعدی شاگردان کولاکویچ با امتیازات 25 بر 20 و 25 بر 25 بر 21 موفق به پیروزی در میدان شدند تا سومین برد ایران در سومین بازی پی در پی به دست آید. تیم ملی والیبال ایران با این پیروزی به جمع 8 تیم برتر بازی های آسیایی جاکارتا راه پیدا کرد تا یک بار دیگر برای قهرمانی خود را جدی ترین مدعی معرفی کند.

دومین پیروزی تیم واترپلو ایران مقابل کره ای ها
تیم ملی واترپلوی ایران در دومین دیدار خود در مرحله گروهی به مصاف تیم قدرتمند کره جنوبی رفت و با نتیجه 16 بر 11 به برتری رسید تا دومین برد پیاپی‌اش را در جاکارتا جشن بگیرد. تیم ایران فردا استراحت می‌کند و روز سه‌شنبه در سومین دیدار خود برابر قزاقستان یکی از قدرت های اصلی قاره قرار خواهد گرفت که در صورت پیروزی مدعی اصلی فینالیست شدن در بازی ها می شود.

این خبر تکمیل و بروزرسانی می شود...

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
دنیا هر جا ایرانی میبینند علیه ما میشوند. چرا؟
پاسخ ها
فدوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
نه که وقتی خارجی ها میان آزادی شما ساکت می شینی . یکم فکر کن اگر ...
ناشناس
| Thailand |
۰۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
برای اینکه پر ار ایرادیم و مردم آزار
آقا بیخیال! حریف کاملا از سبک مهدی زاده شناخت داشت و با درایت از نفر ما برد! عادت بدی است که باختمان را به گردن دیگران بندازیم با این طرز فکر، ارزش مدال نقره را هم پایین می آوریم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
شما احتمالا داشتی مسابقات شنا تماشا میکردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
دوست عزیز شما داشتی شنا تماشا میکردی
درود بر ورزشکاران با غیرت ایران , مخصوصا خانم های باهوش و پرتلاش ورزشکار.
درود بر زنان دلاور
جالبه که اون اندونزیایی کج و کوله هر ضربه ای میزد امتیاز بهش می دادن اما کاراته کای ما بنده خدا هرچی میزد اخطار می گرفت! خاک بر سر داوران خود فروخته .....
دزدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ پیش رییس جمهور؟؟؟؟
اون خانمه باحال بود که کلا یه مسابقه داد و اونم باخت با این حال مدال برنز گرفت!!!تازه اولین مدال تاریخ بانوان تو اون رشته هم بوده!!!خدا شانس بده الکی الکی شد قهرمان ملی حالا کلی سکه هم بهش میدن!
اگر مربیان هاشمی در دوضرب با شیب ملایمتری وزنهذها را افزایش میدادند با توجه به برتری در یک ضرب نقره رو میگرفت
ورزش جوجیتسو نگید بگید توریستو
جوجیتسو نگید بگید توریستو
بنده خیلی در این بازی دقت کردم. قهرمان ایرانی هر چه می زد و هر تقلائی می کرد، این طوری به نظر می رسید که داورها کور شده اند!
دزدی یعنی چی ؟"
درود بر دختران و زنان قهرمان ایران و جهان.

پیروزی هایتان روز افزون
موفقیت هایتان پیوسته بر قرار
شادابی و سلامتی تان جاودان
درود بر زنان قهرمان کشورم .از اینکه صدا و سیما این قهرمانیها را نشان نداد متاسفم تا کی می خواهید نیمی از مردم را نبینید
جالبه اگر دقت کنید همه این اعداد در کاروان ایران بسیار مقدس هستند
دوستان عزیز به تیتر خبر ها توجه نکنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل