بازدید 11930

واکنش ناجا به ماجرای درگیری راننده لندکروز

کد خبر: ۸۲۸۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲ 25 August 2018

سخنگوی ناجا در واکنش به انتشار فیلم فحاشی و ضرب و شتم مامور پلیس از سوی سرنشین یک‌ دستگاه خودروی لندکروز از شناسایی ضارب با مجوز قضائی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار احمد نوریان دراین‌باره گفت:‌ اواخر هفته گذشته در محور شیراز ـ کازرون در حوزه دشت ارژن، سرنشینان یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ به دلیل نقص فنی، از انتقال خودرو به کنار جاده باز مانده و از گشت پلیس راهور کمک خواستند و در همین حین، راننده خودروی لندکروز با سرعت غیرمجاز و به دلیل عدم توانایی در کنترل خودرو، به شانه خاکی جاده منحرف شده و دچار سانحه شد.

وی افزود: دقایقی پس از این حادثه، یکی از سرنشینان خودروی لند کروز با حمله به سرنشین خودروی پژو ۲۰۶ و پلیس وظیفه شناس راهور، اقدام به ضرب و شتم و فحاشی کرد.

سخنگوی ناجا با اشاره به شناسایی فرد ضارب ادامه داد: مجوز قضائی برای دستگیری فردی که با رفتار هنجارشکنانه خود به پلیس خدمتگزار جسارت کرده است، اخذ شده و قطعا برابر قانون با این فرد هتاک برخورد می شود، ضمن اینکه بررسی سوابق این فرد حاکی از ارتکاب وی به اعمال مجرمانه دیگر در گذشته حکایت دارد.

به گفته سخنگوی ناجا، مامور پلیسی که حین کمک به هم وطن در راه مانده مورد تهاجم و فحاشی این ضارب سابقه دار و جوان قرار می گیرد از کارکنان وظیفه شناس پلیس راهنمایی و رانندگی و در آستانه بازنشستگی است.

وی اشاره کرد: به طور قطع هر شهروند منصف و قانونمندی با مشاهده فیلم مذکور، انزجار خود را از رفتار این ضارب سابقه دار اعلام می دارد.

نوریان، اقدام به تصویربرداری و انتشار فیلم چنین صحنه هایی به منظور تخریب اقتدار و چهره اجتماعی پلیس را مذبوحانه و غیر قانونی برشمرد و گفت: به طور قطع شناسایی و دستگیری فرد یا افرادی که در چنین مواقعی بجای کمک و یاری رساندن به هم وطنان سانحه دیده و در معرض خطر، با رفتاری غیر انسانی و غیر اخلاقی به دنبال تشویش اذهان عمومی از طریق انتشار فیلم این رویدادها هستند نیز در دستور کار پلیس فتا قرار خواهد گرفت.

براساس اعلام سایت پلیس، وی افزود: درگیری با ماموران انتظامی از جرایم عمومی محسوب می شود و قانون برای فردی که به مامور پلیس حین انجام وظیفه و ماموریت توهین کند، مجازات حبس در نظر گرفته است و قطعا این موضوع تا برخورد قانونی و قضائی با فرد ضارب، توسط نیروی انتظامی دنبال و پیگیری می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۳۵
با این رفتارها مشکلی حل نمیشه .
دستگاه قضایی فارغ از شکایت خصوصی مامور، باید به عنوان مدعی العموم وارد عمل بشه و یک درس عبرتی به این اوباش بده. کاش همه افسران پلیس راهنمایی به سلاح گرم مسلح بودند. متاسفانه در این مورد غفلت شده، شما تصور کنید پلیس آمریکا چگونه با این امثال این اوباش برخورد قاطع میکنه. کوچکترین تهدیدی علیه مامور باشه فورا با اسلحه واکنش نشان میده.
با سلام اتفاقا پخش فیلم کمک کرد در حساسیت مسئولین برای مجازات این فرد گستاخ .
بايد بهش درس عبرتي بدهند كه ديگر كسي جرات چنين كاري پيدا نكند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
این همه آدم مثلا مسلمون وایسادن تماشا و فیلم گرفتن تا این قلدر، پلیس بیچاره رو به همین راحتی کتک بزنه. مسلمون که هیچی انسانم نیستیم. وقتی تصادف میشه به جای کمک میرن بار طرف رو غارت میکنن. واقعا اگه موقعیتش پیش بیاد ما تو لشگر امام حسینیم یا تو لشگر یزید درحال تماشای سربریدن امام حسین یا در حال غارت حرم امام حسین؟؟!! وای برما....
وقتی راننده لندکروز این قدر وقیح است که میگه می دونی یک میلیارد چقدره؟و وقیحانه تر اینکه بی عرضگی خودش را گردن بقیه می اندازه!شک نکنید خسارت ماشینش را می گیره هیچ!مامور را هم محکوم می کنه
پاسخ ها
اكبرخان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
فكر كردين ان يك ميليارد و از كجا آورده. خودش كار كرده. نه بابا خبري از اينها نيت اينها از همان قشري هستند كه با استفاده از امكانانت و تاخصيصات دولتي به جايي مي رسند و بعد از اينكه به جاي مي رسند فكر مي كنندکسي شده اند. برو عمو
پس طبق نظر سخنگوی ناجا نتیجه می گیریم راننده لند کروز که ماشینش چپ کرده خلافکار بوده!کسی که با موبایل هم فیلم گرفته مجرم است و باید جزایش را ببیند!بقیه هم هم که در حال تماشا هستند و حرکتی نمی کنند کار غیر اخلاقی کرده اند .و فقط آن شخص پلیس آدم خوبه داستان و وظیفه شناس بوده است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
هیچکسی حق جسارت به پلیس را ندارد. درگیری فیزیکی در هیچ جای دنیا علیه پلیس پسندیده نیست. قطعا مقصر صاحب لندکروز است و اگر هر کشور دیگری بود در همان صحنه بازداشت میشد
ریما
| Germany |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
قطعا تو این ماجرا کسی که داره پلیس اونم از نوع راهنمایی و رانندگیش رو میزنه آدم خوبه نیست. ملت هم که دارن نگاه می کنن قشنگ نماینده مردم ایران هستن، ملتی بی بخار و بی تفاوت نسبت به اتفاقات دور و بر.
چطور است که ضارب در محل دستگیر نشد و هنوز هم آزاد دارد می چرخد؟
یک سری ادم تازه بدوران رسیده همه را نوکر خود میدانند با برخورد قاطع از حیثیت پلیس دفاع باید کرد
وقتی در یک جمع خاص رییس جمهور را تهدید به مرگ در استخر می کنند از مردم کوچه و خیابان چه توقعی دارید ؟
این راننده بی ادب و خشن حتماً دمش به جایی وصل است و فردا سر از کانادا در میاورد!
من واقعا موافقم که با کسی که دست روی پلیس راهنمایی و رانندگی بلند میکنه باید برخورد بشه
قوانین راهنمایی و رانندکی انسانی ترین قوانین تمام دنیا هستند
درخواست برخورد جدی با این فرد قانون شکن و هنجارشکن داریم.
من هم این فیلم رو دیدم. باید به شدت با اون فرد برخورد بشه تا دیگه کسی به خودش اجازه نده که به پلیس، خصوصا پلیس زحمت کش راهنمایی و رانندگی بی احترامی کنه.
حالا چون این فرد نوکیسه ماشینش گرونه باید هر برخوردی با هر کسی داشته باشه؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
**اما در خصوص فیلمبرداری از صحنه به نظر من نظر سخنگوی ناجا درست نیست، چون همین فیلم باعث شفاف شدن تخلف اون راننده شده و با وجود این فیلمها نمیتونه ارتکاب جرمش رو منکر بشه. ضمن اینکه این فیلم هیچ خدشه ای به اقتدار نیروهای زحمت کش پلیس وارد نکرده و بالعکس نشون دهنده زحمت و تلاش این عزیزان هست و مطمینا هر بیننده ای از دیدن این صحنه خواستار برخورد جدی تر با این شخص بی ادب و بی فرهنگ هست.....
من فیلم را دیدم خیلی ناراحت شدم که فرد ضارب چنین وحشیانه به پلیس محترم حمله ور شده است مشخص است که ضارب فرد شروری بوده و باید قانون با اشد مجازات با آن برخورد کند
به نظر شما همه چیز باید در حد شعار باشد یک پلیس وظیفه بدبخت می گذارید خودتون میرید خونه دنبال کارتان
پلیس راهنمایی در یک فقره تصادف هنگام غروب در سال های قبل 82ویا 83 برای من و خانواده من در جاده قم سلفچگان روز مبعث رسول گرامی اسلام حکم فرشته آسمانی را داشته است جناب سرگرد صفیخانی آنروز که الان نمی دانم درجه اش چیست ، شاغل است یا بازنشسته شده است همراه با همراهانش خیلی کمک کردند ماشین آسیب دیده را به کنار جاده که ازدحام خاصی آن روز داشت هدایت برای آمبولانس و حمل خودرو به امداد خودرو اطلاع دادند مزاحمین را که از فرصت برای غارت اموال مردم سوء استفاده میکنند پراکنده کرد خدایشان حفظ کند و زندگی باخیر و برکت داشته باشند
فیلمش در اومده مجبور شدن برن دستگیرش کنن والا که اصلا صحبت دستگیری هم نمی شد. در ضمن اونجا به حد کافی کسانی بودن که کمک کنن.
چقدر بد شدیم
این صاحب لندکروزر که پلیس جای باباش محسوب میشه ضرب و شتم و فحش ناموسی میده باید به اشد مجازات برسه و صاحب لندکروز فکر میکنه که کیه حالا یه ماشین این طوری سوار شده باید هر کاری تواست انجام بده
باید دست اون کسی که فیلم گرفته و منتشر کرده رو ببوسید که اگر این فیلم منتشر نمیشد اب هم از اب تکون نمی خورد و اون مامور ناجا ذره ای به حقش نمی رسید.
قبلا شهربانی مامور نظم داحل شهر و ژاندارمری بود که مامور حفظ نظم در جاده های خارج شهر بود که مسلح هم بودند و دستبد هم داشتند و کسی جرات نداشت به انها چپ نگاه کند..الان همه چی در همه جا.پلیس 110 و پلیس کلانتری و مامور راهور و مامور راهنمایی و رانندگی .....اگر همین فرد مسلح بود هرگز چنین اتفاقی نمی افتاد...چون مسلح نیست..
به کسانی که با اتکا به ثروت و مدل ماشین و داشتن حامی در دستگاه ها ، احساس می کنند که میتوانند در مقابل قانون قلدری کنند ، یکبار برای همیشه باید نشان داد که سرکشی در مقابل قانون و توهین و مورد ضرب و شتم قرار دان مامورین اجرای قانون چه هزینه ی گزافی میتواند در پی داشته باشد. تضعیف مامور اجرای قانون یعنی تضعیف امنیت جامعه و ایجاد هرج مرج.
حالا حی بگویید امنیت داریم،دیگر امنیت هم نداریم.همینطور پیش رود برای حفاظت از زن و بچه مقابل این اراذل باید اسلحه تهیه کنیم
خلاف راننده لند کروز و مجازاتی که باید بشود جای خود . آیا مامور پلیس ما نباید اینقدر آمادگی جسمانی داشته باشد که از یک فرد وحشی ضربه نخورد ؟ ما دلمان به این پلیس ها خوش است و انتظار داریم که دارای آمادگی جسمانی خوبی باشند تا بتوانند در موقع لزوم از مردم دفاع کنند . من برای هر دو مورد غصه خوردم . هم حرکت بسیار زشت راننده و هم واکنش ضعیف پلیس در صحنه .
آقا اتفاقا به کسی که این فیلم رو گرفته باید جاییزه بدین. اگه این فیلم پخش نمی شد که معلوم نبود اصن دنبال قضیه رو بگیرین و با طرف برخورد کنین. طرف انقدر خیالش راحته و پشتش گرمه که اینطوری مامور پلیس رو میزنه. فساد سازمان یافته و رانت بی حد مرز اینجور هیولاهایی رو بوجود میاره که خدا رو بنده نیستن. حالا اگه فیلمش و پخش نمی شد قضیه ماستمالی می شد و می رفت.
باید همه لندکروز سوارای نو کیسه را آتش بزنیم باشد تا درس عبرتی باشد برای لکسوس سواران.
همین ارازل وقتی میره خارج، چنان قانون مدار میشه که نگو. چون میدونه جلوی پلیس از این غلطها بکنه، مثل ایران نیست، دو تا گلوله میزنن پول گلوله ها رو هم از اموالش یا خانواده اش میگیرن.
چند سال پیش یکی از نمایندگان مجلس در پارکینگ فرودگاه مهر اباد اقدام به ایراد ضرب وشتم یک مامور کرد .و متاسفانه با توجه به مصونیت نماینده بودن این شخص و حمایت مجلس اقدام قضایی در خور این تخلف صورت نپذیرفت.اگر اعتبار اشخاص مناسب با جایگاه اجتماعی انها توسط کسانی که در افکار عمومی جایگاه دارند مخدوش شود نتیجه این رفتارها برخورد های این چنینی میشود .
تا موقعي كه انسان صحت و سقم يك موضوعي را نميدونه و از دور با ديدن قسمتي از يك فيلم بدون صدا بخواهد قضاوت كند كار اشتباهي هست بالا خره دعوا كار خوبي نيست اين را هم بايد اضافه كنم كه هميشه مقصر مردم هستن و مظلومه پليس......
اگه این اتفاق در خارج آمریکا و اروپا افتاده بود الان بدن ضارب پلیس با اسلحه گرم سوراخ سوراخ شده بود . وظیفه پلیس اجرای قانون است حتی اگه قانون بد باشه . اگه کسی به پلیس حمله کنه سنگ رو سنگ بند نمی شه . اشد مجازات برای حمله کننده تا درس عبرتی باشه برای سایر وحوش
شلاق در ملا عام و حبس. باید در ملا عام شلاق بخوره
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی