بازدید 42361
بسته خبری بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا؛ روز هفتم

سهراب‌ رکوردیکضرب‌آسیاوجهان‌را‌یکجاشکست‌وطلاگرفت/خواستگاری بلافاصله بعدازگرفتن برنز/ طلای چهاردهم ایران توسط گنج‌ِکاراته/دخترگزارشگررادیو،ساعت3صبح آزاد و دیپورت شد/حریف فلسطینی مقابل ایران حاضرنشد!/ نقره‌ازدست‌کیانوش‌ خودمختار افتاد+جدول مدال وتصاویر

کاروان 34 مداله ورزش ایران در هفتمین روز بازی های آسیایی موفق به صید دو مدال طلا شد تا در جدول رده بندی کشورها، جایگاه چهارمی خود را تثبیت و فاصله با میزبان و کره شمالی را بیشتر کند. سهراب مرادی وزنه بردار رکورددار ایران در کنار گنج زاده شانس های اصلی برای تصاحب نشان زرین در مسابقات امروز بودند که هر دو طلایی شدند. کیانوش رستمی وزنه بردار خودسر ایران بار دیگر اوت کرد. طلای حمیده عباسعلی نیز برنز شد
کد خبر: ۸۲۸۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰ 25 August 2018

هفتمین روز از هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی در دو شهر پالمبانگ و جاکارتا پایتخت کشور اندونزی پیگیری می‌شود و ورزشکاران در رشته‌های مختلف رو در روی هم قرار می‌گیرند.

به گزارش تابناک ورزشی، سیزدهمین طلای ارزنده ایران در بازی های آسیایی 2018 با رکوردشکنی قهرمان ارزنده کشورمان یعنی سهرای مرادی همراه بود. سهراب سومین وزنه بردار تاریخ ایران است که بعد از نصیری و حسین رضازاده ، موفق به فتح هر سه سکوی قهرمانی آسیا، جهان و المپیک شد. فعلا اندونزی و کره شمالی نزدیک ترین تعقیب کنندگان ایران روی همان 9 طلای قبلی مانده اند.

سهراب‌ مرادی رکوردیکضرب‌آسیاوجهان‌را‌یکجاشکست‌وطلاگرفت/طلای چهاردهم ایران توسط گنج‌ِکاراته/دخترگزارشگررادیو،ساعت3صبح آزاد و دیپورت شد/حریف فلسطینی مقابل ایران حاضرنشد!/نقره‌ازدست‌کیانوش‌ افتاد و طلای عباسعلی برنزشد+جدول مدال وتصاویر

ماجرای خودخواهی کیانوش و طلای ابرقهرمانی بنام سهراب 

سهراب مرادی و کیانوش رستمی در دسته 94 کیلوگرم با حریفان رقابت کردند و در پایان حرکت یکضرب جایگاه های اول و دوم را به خود اختصاص دادند. رستمی، دارنده مدال طلای المپیک 2016 در دسته 85 کیلوگرم، در تلاش اولش همه را نگران کرد اما کابوس اوت کردن از اردوی ایران در دومبن حرکتش پاک شد.

سهراب مرادی، قهرمان المپیک 2016 رقابت خود را با انتخاب وزنه 182 کیلوگرمی آغاز کرد که توانست آن را آسان بالای سر نگه دارد. وی در بار دوم موفق به مهار وزنه 189 کیلوگرمی که رکورد آسیا، جهان و المپیک محسوب می شد، نشد. مرادی در تلاش سوم وزنه 189 کیلوگرمی را بالای سر برد و رکورد جهان را یک کیلوگرم ارتقا داد و در صدر حرکت یک‌ضرب این بازی‌ها ایستاد.

در همین دسته، رستمی دارنده مدال طلای المپیک 2016 در دسته 85کیلوگرم، در تلاش اولش وزنه 175کیلوگرمی را مهار نکرد اما در تلاش دوم همین وزنه را بالای سر برد. وی در بار سوم وزنه 185 کیلوگرمی را انتخاب کرد که نتوانست آن را مهار کند و در یک‌ضرب با رکورد 175 کیلوگرم به کار خود پایان داد و دوم شد.

مرادی در دوضرب ابتدا موفق به مهار وزنه 221 کیلوگرمی شد و با همین حرکت طلایش را قطعی کرد. او در دومین انتخابش با 234 کیلوگرم سراغ رکورد دوضرب و مجموع جهان رفت اما دو بار در قیچی نهایی ناکام بود و با همان رکورد قبلی طلا گرفت.

سهراب رکورد یکضرب آسیا، جهان و المپیک را یکجا شکست و طلا گرفت/ صعود سجاد گنج زاده به فینال کاراته/حریف فلسطینی مقابل ایران حاضر نشد!/کیانوش نقره ای شد

سهراب‌ مرادی رکوردیکضرب‌آسیا،جهان‌والمپیک‌را‌یکجاشکست‌وطلاگرفت/صعودسجادگنج‌زاده‌به‌فینال‌کاراته وشکست‌دخترطلایی‌ایران/حریف فلسطینی مقابل ایران حاضرنشد!/نقره ازدست کیانوش افتاد

نخستین مدال کاراته قطعی شد
سجاد گنج‌زاده در وزن 84+کیلوگرم در دور اول قرار بود به مصاف نماینده فلسطین برود، اما این حریف بدلایل نامعلوم به روی تاتامی نیامد تا گنج‌زاده بدون دردسر راهی مرحله بعدی شود هرچند درصورت حضور این فلسطینی هم گنج زاده به آسانی قادر به غلبه بر او بود. کاراته‌کای کشورمان در مرحله یک‌چهارم نهایی برابر «طارق علی حامدی» از عربستان، نفر اول امیدهای جهان با نتیجه 4 بر یک پیروز شد و گام به مرحله نیمه‌نهایی گذاشت. گنج‌زاده در نیمه نهایی با «آدیله شادیخانوف» از قرقیزستان مبارزه کرد و 2 بر یک پیروز شد تا راهی فینال شود.وی در فینال به مصاف «نگوئن فانگ مینه» از ویتنام خواهد رفت.

حمیده عباسعلی در وزن 68+ کیلوگرم برای تکرار طلای اینچئون به میدان رفت و در اولین مباره با نتیجه 7 بر صفر «آی‌بیبی اخمدوف» از ازبکستان را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد ولی در دیدار ماقبل فینال با «یوکوزا آیومی» از ژاپن مبارزه کرد و در کمال ناباوری 2 بر یک باخت تا شانس صعود به فینال را از دست بدهد. او در تلاش برای مدال برنز موفق بود و دومین نشان آسیایی اش را گرفت.

سهراب‌ مرادی رکوردیکضرب‌آسیاوجهان‌را‌یکجاشکست‌وطلاگرفت/طلای چهاردهم ایران توسط گنج‌ِکاراته/حریف فلسطینی مقابل ایران حاضرنشد!/نقره‌ازدست‌کیانوش‌ افتاد و طلای عباسعلی برنزشد+جدول مدال وتصاویر

رده های عجیب و غریب تیراندازان ایران
تیراندازان ایران در روز نخست ماده اسکیت همراه 28 تیرانداز دیگر در خط آتش قرار گرفتند که در پایان علی دوستی با 69 امتیاز در رده 21  ایستاد و رامتین بشارتی با امتیاز 65 در رده 25 قرار گرفت تا نشان دهد ورزش ایران در این رشته پرمدال هیچ برنامه پیشرفتی ندارد و همچنان درگیر تهیه مهمات تمرین ملی پوشان هستیم.

اسب سوارکار ایرانی از پرش امتناع کرد!
در دومین روز از مسابقات سه روزه سوارکاری،طوفان ترابی تنها نماینده کشورمان در قسمت کراس کانتری به مصاف حریفان خود رفت. در این مسابقه، اسب نماینده ایران از پرش مقابل یکی از موانع امتناع کرد و به این ترتیب ترابی از رقابت حذف شد. حذف از این رقابت، سبب شد که ترابی شانس مسابقه فردا را هم از دست بدهد.

برد بسکتبال 3 نفره مقابل عراقی ها
تیم بسکتبال سه نفره مردان ایران در سومین دیدار خود در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا موفق شد 19 بر 16 از سد تیم عراق عبور کند تا همچنان در این گروه بدون شکست بماند. علی الله وردی 7، نوید خواجه زاده 6، محمد یوسف وند 4 و امیرحسین آذری دو امتیاز در دیدار با عراق برای تیم ملی کسب کردند.

ناکامی بانوی صخره‌نورد ایران از رسیدن به فینال
سومین روز از مسابقات سنگ‌نوردی در بخش کامباین برگزار شد و دو شرکت‌کننده ایران از راه‌یابی به فینال بازماندند. این مسابقات طی سه روز و در سه ماده سرعت، بولدورینگ و لید برگزار شد که در این رقابت الناز رکابی و خسرو هاشم‌زاده به ترتیب با قرار گرفتن در رتبه‌های هفتم و پانزدهم شانس حضور در فینال را از دست دادند.

سهراب‌ مرادی رکوردیکضرب‌آسیا،جهان‌والمپیک‌را‌یکجاشکست‌وطلاگرفت/صعودسجادگنج‌زاده‌به‌فینال‌کاراته وشکست‌دخترطلایی‌ایران/حریف فلسطینی مقابل ایران حاضرنشد!/نقره ازدست کیانوش افتاد

شکست و حذف هرسه نماینده جوجیتسو
وزن 62- کیلوگرم بانوان: اولین ورزشکار ایران در روز هفتم نسیم محمدی بود که مقابل حریفی از تایلند قرار گرفت و با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد.

وزن 62- کیلوگرم مردان:احمدرضا عیدی در مبارزه نخست خود موفق شد با حساب 8 بر صفر رامادان از کشور اندونزی را شکست داده و راهی مرحله بعد شود. عیدی در مرحله یک‌هشتم نهایی برابر نماینده ترکمنستان شکست خورد و حذف شد.

وزن 94- کیلوگرم مردان: سعید جلیلوند در دور نخست حریفی از مغولستان را شکست داد، اما در مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل نماینده اردن مغلوب شد و از صعود به مرحله بعدی بازماند.

گزارشگر زن صداوسیما ساعت 3صبح آزادشد

گزارشگری که مورد بازداشت ماموران امنیتی جاکارتا حاضر در سالن مسابقات کبدی قرار گرفت، فرستاده یک شبکه رادیویی است که برخلاف مجوزهای رسمی مشغول تصویربرداری و ارسال گزارش تصویری به تهران بود! خانم مائده علاقمند شب گذشته تا ساعت 3 بامداد در بازداشت پلیس اندونزی به سر می برد و در نهایت با وساطت مسئولین سفارت ایران در اندونزی و تعهد آنها قرار شد وی تا روز دوشنبه خاک اندونزی را ترک کند.

این اتفاق بی سابقه در شرایطی است که صداوسیمای ایران با توجه به اقبال مردمی از پخش بازی های آسیایی می توانست با پرداخت حدود یک میلیون دلار رایت بازی های آسیایی را به دست بیاورد و بدون دردسر به پوشش این مسابقات بپردازد، مسابقاتی که ورزشکاران ایرانی کمتر توانستند صحنه های زیبای مدال آوری و افتخار آفرینی خود را با خانواده های خود به اشتراک بگذارند چراکه دوربین های صداوسیما در ایران قادر به پوشش مراسم توزیع جوایز و حاشیه های این بازی ها نیستد.

صعود تفتیان از مقدماتى دوی 100 متر
حسن تفتیان در گروه پنجم دوی 100 متر با زمان 10.35 ثانیه بعد از نمایندگان عربستان، عمان و بحرین چهارم شد و راهی مرحله بعدی مسابقات شد.نتایج سایر گروههای مقدماتی چنین است:
در گروه دوم دوندگان صد متر، چون هان یانگ از چین تایپه با 10.13ثانیه نفر اول شد و نفرات ژاپن، لائوس و تایلند هم راهی دور بعد شدند. محمد زهری از اندونزی با 10.27 در بخش سوم اول شد و نفرات چین، مالزی و کره جنوبی جواز حضور در دور بعد را به دست آوردند. در گروه چهارم، بینگ تیان سو رکورددار آسیا از چین، زمان 10.27 ثانیه را به دست آورد و در کنار نمایندگان مالزی، تایپه و هنگ کنگ به مرحله بعد صعود کرد. همه این رکوردها پایین تر از بهترین رکورد تفتیان هستند و اگر دونده سرشناس ایرانی رکورد خودش را تکرار کند به احتمال فراوان روی سکو خواهد رفت.

سهراب‌ مرادی رکوردیکضرب‌آسیاوجهان‌را‌یکجاشکست‌وطلاگرفت/طلای چهاردهم ایران توسط گنج‌ِکاراته/دخترگزارشگررادیو،ساعت3صبح آزاد و دیپورت شد/حریف فلسطینی مقابل ایران حاضرنشد!/نقره‌ازدست‌کیانوش‌ افتاد و طلای عباسعلی برنزشد+جدول مدال وتصاویر

خواستگاری بلافاصله بعد از کسب برنز

شمشیرباز تیم ملی هنگ‌کنگ پس از کسب مدال برنز امروز در بین هواداران و تماشاگران حاضر در سالن از دختر مورد علاقه‌اش درخواست ازدواج کرد. لام هین چانگ در تیم ملی سابر هنگ‌کنگ صاحب مدال برنز شد.هنگ‌کنگ با 20 مدال رنگارنگ در رده سیزدهم جدول توزیع مدال قرار دارد.

سهراب‌ مرادی رکوردیکضرب‌آسیاوجهان‌را‌یکجاشکست‌وطلاگرفت/طلای چهاردهم ایران توسط گنج‌ِکاراته/دخترگزارشگررادیو،ساعت3صبح آزاد و دیپورت شد/حریف فلسطینی مقابل ایران حاضرنشد!/نقره‌ازدست‌کیانوش‌ افتاد و طلای عباسعلی برنزشد+جدول مدال وتصاویر

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۹
چرا حریف فلسطینی حاضر نشد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
احتمالا به خاطر این بوده که بودجه کم فرستادیم واسه ورزش فلسطین اونم خواسته اعتراض کنه!!! منم بودم اعتراض می کردم چه وضع فلسطین داریه
جواب ناشناس ۱۵:۱۶
| France |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
عالی بود نظرت!ولی خب کاش اون ۱۸ملیون دلار اتحادیه اروپارو بگیم مستقیم بدن به فلسطینیا که اینقدر دلخور نباشن ازمون!انگار مارو به رسمیت نمیشناسن که مسابقه نمیدن باهامون!به نظرتون تو فلسطین ازش تقدیر میشه؟
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
برای اینکه ورزشکارای ما به خاطر فلسطین ، روبروی حریف اسرائیلی حاضر نمیشن.دکا دکا
مبارز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
چرا بدبین هستید...مثبت فکر کنید ... شاید اون بنده خدا خواسته ورزشکار ایرانی خسته نشه و با نیروی بیشتر به مبارزه حریفان اصلیش بره... میشه مثبت فکر .
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
تابناک مثل روز روشنه که مغرضانه تیتر زدی بدون هیچ توضیحی
عامیانه بگم مشخصه که کرم داری!
این کامنت های منفی راجع به فلسطین شرم آوره
و کاملا واضحه که تابناک اصلا طرفدار نظام و حتی کشور نیست
حالا اگه یه جو انصاف داری منتشر کن
بنده هر روز سایت شما رو می بینم و روزی چند کامنت میدارم اما دریغ از انتشار یکیشون
حریف فلسطینی حاضر به مسابقه با ایرانی نشد
مگه داریم مگه میشه ؟
یحتمل فلسطینیه فکر کرده حریفش اسرائیلیه یا
شاید هم رو حساب رفاقت میخاسته مدالو بدن به حریف ایرانی
بعد از بازیهای آسیایی، وزارت ورزش باید از فدراسیون های ناکارآمد توضیح بخواد، و توبیخ کنه، تو این وضعیت مملکت با پول بیت المال آقایون میرن اونجا به راحتی تو اولین مسابقه اوت میشن برمیگردن، به نظر من باید پول هزینه این نفرات را از خودشون بگیرن، وزنه برداری که حسابی خوش درخشید! سه ورزشکار اوتی، نوبره، مخصوصا مربی وزنه برداری نه تنها توبیخ بشه بلکه محاکمه هم بشه،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
آدم این کامنتها رو می بینه یاد اون زمانی می افته که می گفتند پسر صدام فوتبالیستهای عراقی را شکنجه می کرد اگر به ایران می باختند.
به کجا چنین شتابان؟ درسته باید توضیح خواست ، مشکلات را شناسایی و نیروهای ناکارآمد را برکنار کرد، اما محاکمه!؟
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
به جای خوشحالی این چه رفتار و برخوردیه. چهارم اسیا دیگه چی میخای. کل کشورهای عربی و ترکی هندی رویهم از کمتر از ایران تنها مدال دارن . مدال
سیاوش
| France |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
مسئولین راست میگن نباید به مردم آمار داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
کدوم کشور ترکی تو بازیهای آسیایی هست لطفا بدون اطلاع کافی نظر ندید
یک جوری نوشته حریف فلسطینی حاضر نشده ولی جزییات نگفته شاید مثل تیرانداز ما رفته بوده نهار بخوره!!
آقا....برداشت بد نکنید.احتمالا خاطرش مکدربوده!یا شایدم از افطارهایی که امسال بهشون دادیم زیادیش کرده دل درد گرفته.....یا میتونیم مثل همیشه به رومون نیاریم و بگیم انشااله گربه بود!!

پ.ن: رو که نیست سنگ پاست...فلسطینیه رو نمیگم خودمون رو میگم
پاسخ ها
احسان ر
| France |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
شایدم از کیفیت افطاری هایی که کمیته امداد بهشون میداد راضی نبوده خواسته اعتراض کنه ولی چون فارسی بلد نبوده اینطوری اعتراضشو نشون داده!
تقصیر احمدی نژاد است اش است..........دلار 10450 ............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
روحانی خیلی کار خاصی نکرد و اشتباه زیاد داشت ولی احمدی نژاد استارت نابودی رو زد
مساله فقط بازیکن های فلسطینی نیست. مگر اعضای تیم فوتبال سوریه در بازی برگشت مرحله مقدماتی جام جهانی که در تهران برگزار شد رفتار مناسبی داشتند!؟
یا چندین مورد مشابه دیگر.
اما مسأله مهمتر آرمان رهایی کامل قدس شریف و اقامه نماز توسط مسلمانان است. به امید آن روز انشاالله
پاسخ ها
1
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
برادرم بهر ازادی قدس از کربلا باید گذشت!
یه لقمه به برادر گرسنت و یا کودک کار کمک کن !100 تا ازادی قدس ثواب داره
سیاوش
| France |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
قدس همین اکنون هم آزاد هست
حتما فلسطین مارا به رسمیت نمیشناسد!!!یا تقاص اسرائیل را ازما گرفته!!!
از ماست که بر ماست.چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.کاسه داغتر از آش شدن آخر و عاقبتش همینه
فلسطین هم مثل لبنان و عراق همه جور آدمی داره. حالا مثل اون حیدر عبادی که تو بوق کرناش کردند ولی اینهمه صدای مخالف عبادی تو عراق رو بایکوت کردند اینم به پیراهن عثمان دیگه میکنند. بعد هم ایران به دولت محمود عباس کمک نمیکنه که اینجا از کمک‌های مالی حرف میزنید به همون حماس هم به خاطر محاصره زمینی و دریایی نمیشه کمک کرد چه برسه به دولت محمود عباس که اصلا با ایران رابطه خوبی نداره
حتی اگر به فرض هم اسرائیل منحل شود مطمئن باشید دولت فلسطین اجازه ورود ایرانیها را نخواهد داد چون در آن زمان مناسباتش با عربستان مهمتر خواهد بود
عزیزان ندیده نشنیده چرامطلب گذاشتید یک عنوان ناقص بدون توضیح درج شده است که گویای چیزی نیست درثانی دولت رسمی فلسطین باایران رابطه خوبی ندارد ارتباط وحمایت ایران ازمردم فلسطین است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
كيه كه اين مسأله خيلي ساده رو بفهمه؟خصوصا جماعت پر مدعاي غرغروي بي خاصيت
به نظر من چیز عجیبی نیست.
رابطه خوبي ندارهخب چه كرمي داريم ما...
جالبه که همه نظرات مربوط به حاضر نشدن ورزشکار فلسطینی در مسابقه مقابل ورزشکار ماست!!
یعنی هیچکس راجع به خبرهای ذکر شده دیگه نظر نداده؟؟؟؟؟؟؟؟
جالبه که همه نظرات مربوط به حاضر نشدن ورزشکار فلسطینی در مسابقه مقابل ورزشکار ماست!!
آخر و عاقبتمون میشه ونزوئلا
بنده از هم استانی های کیانوش رستمی هستم ، خیلی خوشحال شدم که غرور بیجا ، یکدندگی و خود خواهی های او برای دومین بار کار دستش داد ، امیدوارم تا هنوز جوان است بخودش بیاید و رفتار زشتش را اصلاح کند !
عجیبه
بنظرم رفته بوده ناهار بخوره
این به واقعیت نزدیکتره
مگه این فلسطینی‌ها نبودن که واسه صدام تشییع جنازه نمادین انجام دادن ؟
چرا باید ایران از مردمی حمایت کند و جبران خسارات ان کشور را بدهد در صورتی مردم خودمان نیازمند هستند
فلسطینیها هزار بار گفتند که آقای ایران! جان مادرت بیخیال ما باش
مگه اونا ایرانیها را قبول دارن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار