بازدید 6655

تابستان‌های عادی در حال ناپدید شدن هستند

کد خبر: ۸۲۷۳۶۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 22 August 2018

تابستانهای عادی، آنطوری که تاکنون شناخته ایم رو به ناپدید شدن هستند.

به گزارش ایرنا، بر اساس یک سری تحقیقات اروپایی که در نشریات 'ارتباطات طبیعت' و 'گزارش های علمی' منتشر شده است، تابستان های عادی و کلاسیک رو به ناپدید شدن بوده و همواره بیشتر جای خود را به امواج شدید گرما، آتش سوزی ها و جاری شدن مداوم سیل ها می دهد.

محققان بر این عقیده اند که در شمال آمریکا، اروپا و بخشی از قاره آسیا، دوره های گرما همواره مداوم تر شده تاجاییکه منجر به حوادث وخیمی مانند امواج شدید گرما، سیل و آتش سوزی ها خواهد شد.

محققان با مطالعه تاثیرات گرمای ناشی از گازهای گلخانه ای تولید شده از سوخت های فسیلی بر قطب شمال، اعلام کردند که انسان در حال تغییر الگوهای گردش هوا در آسمان است که می تواند تاثیرات فاجعه باری مانند آنچه در سال 2016 در کاندا به وقوع پیوست، داشته باشد.

جریان های غول پیکر هوا کره زمین را در قسمت بالای 'تروپوسفر' می پوشاند. معمولا این جریان ها با حمل زنجیره های فشار بالا و پایین به سوی شرق، میان خط استوا و قطب شمال حرکت می کنند. اما ممکن است از سرعت آن کاسته شده و در منطقه ای خاص متوقف شود و آب و هوای آنرا مسدود کند. بدین ترتیب باران ها تبدیل به سیل ها و روزهای آفتابی نیز تبدیل به امواج گرما و خشکسالی و آتش سوزی خواهند شد.

محققان نسبت به گرم شدن قطب شمال بیش از سایر قسمت های نیمکره شمالی هشدار داده و اعلام کردند که پیامد آن، کاهش تفاوت دما میان قطب شمال و خط استوا است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل