بازدید 26139
بسته خبری بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا ـ روز سوم؛

یک طلا، یک نقره و دو برنز در تکواندو، ووشو و کشتی فرنگی برای کاروان ایران/ اخراج چهار بسکتبالیست ژاپنی از دهکده بازیها بخاطر رابطه جنسی!/رکورد ملی شنای50مترشکست/ حذف دو دوچرخه سوار ایران باپنچری و پارگی زنجیر!+جدول مدالها و تصاویر

سومین روز بازی های آسیایی اندونزی که با سومین مدال نقره برای کاروان ایران توسط زهرا کیانی آغاز شد با طلای ناب رجبی در تکواندو ادامه یافت تا مجموع مدال های ایران تا عصر امروز به عدد 12 برسد و کاروان ایران به رده پنجم برگردد. اخراج چهار ورزشکار ژاپنی بخاطر پرداخت پول به کارگران جنسی در محله روسپی های جاکارتا در حالی که پیراهن تیم ملی این کشور را هم بر تن داشتند، حسابی خبرساز شده است.
کد خبر: ۸۲۷۱۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰ 21 August 2018

ورزشکاران ایران در سومین روز از بازی‌های آسیایی 2018 از بامداد امروز به وقت تهران در رشته‌های مختلف با حریفان هم قاره ای رقابت ها را آغاز کرده اند که نخستین مدال روز را زهرا کیانی در ووشو به ارمغان آورد.

به گزارش تابناک ورزشی، کاروان ورزش ایران با مدال ارزشمند و تاریخی زهرا کیانی و همچنین طلای رجبی در تکواندو حالا با جمع 12 مدال شامل چهار طلا ، سه نقره و پنج برنز در جایگاه پنجم ایستاده است. چینی ها همچنان در حال افزایش فاصله با رقبا هستند و در واقع بدون شک فاتح قطعی جدول پایانی خواهند بود. رقابت تنگاتنگ برسر کسب رتبه دوم بین کره جنوبی و ژاپن خواهند بود و بعد از این دو کشور پیشرفته، کشورهای اندونزی، کره شمالی، ایران و ازبکستان در کنار هند برای تصاحب عنوان چهارم تلاش می کنند.

یک طلا، یک نقره و دو برنز در تکواندو، ووشو و کشتی فرنگی برای کاروان ایران/ اخراج چهار بسکتبالیست ژاپنی از دهکده بازیها بخاطر رابطه جنسی!/رکورد ملی شنای50مترشکست/ حذف دو دوچرخه سوار ایران باپنچری و پارگی زنجیر!+جدول مدالها و تصاویر

آغاز طلاهای تکواندو با قهرمانی رجبی 

در پایان سومین روز از رقابت‌های تکواندوی هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی، سعید رجبی تکواندوکار وزن ۸۰+ کیلوگرم ایران با پیروزی در مبارزه فینال، به مدال طلای این مسابقات دست پیدا کرد. هوگوپوش سنگین وزن ایران که با شکست ۱۱ بر ۷ تکواندوکار قراقستان راهی مبارزه فینال شده بود، در این مرحله به مصاف "دمیتری شوکین" ازبکستانی رفت و با حساب ۲ بر ۱ در راند طلایی پیروز شده و به مدال طلا رسید. رجبی برای رسیدن به فینال وزن ۸۰+ کیلوگرم، تکواندوکارانی از کره‌جنوبی، چین و قزاقستان را از پیش رو برداشته بود. رجبی اولین طلایی تکواندو در بازیهای آسیایی است.

مهرداد مردانی نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم ایران و دارنده مدال طلای جوانان آسیا در دیدار رده‌بندی و برای کسب مدال برنز بازی های آسیایی به مصاف اسلام‌جون بهرام‌اف از ازبکستان رفت و در پایان با نتیجه ۸ بر صفر به برتری رسید و صاحب مدال برنز شد. مردانی پیش از این در دور نخست برابر کیم سئونگ هاک دارنده مدال برنز جهان از کره جنوبی با نتیجه ۷ بر ۳ به برتری رسید اما در دومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل شینیبو اوتا دارنده مدال نقره المپیک از ژاپن با نتیجه ۹ بر صفر شکست خورد و راهی گروه بازنده‌ها شد. وی در این مرحله نیز حریف خود از اندونزی را ۹ بر صفر برد و به رده بندی رسید.شینیبو اوتا از ژاپن در جریان گزینشی المپیک ریو و المپیک ریو نیز ۲ مرتبه موفق به شکست حمید سوریان شده بود. محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم دیگر نماینده ایران در روز نخست این رقابت‌هاست که برای کسب مدال برنز تا دقایقی دیگر به مصاف هونگ از چین تایپه می‌رود.

مهرداد مردانی

اخراج چهار بسکتبالیست ژاپنی از جاکارتا بدلیل ارتباط با روسپی ها

چهار بسکتبالیست ژاپنی به دلیل پرداخت پول به کارگران جنسی در جاکارتا از بازیهای آسیایی اخراج شدند. کمیته المپیک ژاپن در جاکارتا روز دوشنبه با تایید این خبر تاکید کرد چهار ورزشکار این کشور که در قالب تیم بسکتبال به اندونزی اعزام شده بودند به دلیل رابطه جنسی با تعدادی روسپی به کشور بازگردانده می شوند.

این کمیته تصریح کرده است که افراد یاد شده درحالی که پیراهن تیم ملی ژاپن را به تن داشتند نیمه شب چهارشنبه در یکی از محله های جرم خیز جاکارتا دیده شده اند. به گفته برگزار کنندگان پس از محرز شدن خطایی که این ورزشکاران انجام داده اند از آنها خواسته شده است که هر چه سریع تر خاک اندونزی را ترک کنند.

یاساهیرو یاماشیتا،  چهره افسانه ای ورزش ژاپن و مسئول کاروان ورزشی این کشور در بازیهای آسیایی جاکارتا در واکنش به این مساله گفت: «وقوع چنین رویدادی بسیار شرم آور است. لازم است که برای این مسئله پوزش و عذرخواهی کنیم. ما پس از این اتفاق توصیه های بیشتر و دقیق تری به ورزشکاران ژاپن ارائه خواهیم کرد.»

Image result for ‫اخراج چهار بسکتبالیست ژاپنی از جاکارتا‬‎

چهار بسکتبالیست ژاپنی چهارشنبه شب پس از ترک دهکده بازیهای آسیایی در مرکز جاکارتا به داخل شهر آمده و بعد از خوردن شام در رستوران، با تشویق چند رابط جنسی برای پیوستن به روسپی ها وارد هتل محل اسکان آنها شده بودند. یوکو میتسویا، رئیس فدراسیون بسکتبال ژاپن نیز پس از تایید و منتشر شدن این خبر در بیانیه ای اینگونه مراتب عذر خواهی خود را اعلام کرد: «بایست صادقانه برای وقوع چنین رویداد تاسف آوری از مردم، کمیته المپیک ژاپن و همه اهالی جامعه بسکتبال پوزش بخواهم و عذرخواهی کنم.» مسئول فدراسیون بسکتبال ژاپن در ادامه یادآور شد: «پس از مطلع شدن از جزئیات بیشتر این رویداد مجازات ها و تنبیه هایی متناسب برای افراد خاطی در نظر گرفته خواهد شد. باید از این پس دقت عمل بیشتری را به خرج دهیم تا دیگر شاهد وقوع چنین رسوایی هایی نباشیم.»

این چهار بسکتبالیست در حالی مجبور به ترک دهکده بازیهای آسیایی جاکارتا خواهند بود که در دوره پیشین این بازیها نیز یک شناگر ژاپنی به دلیل دزدی به کشور خود بازگردانده شد. نائویا تومیتا، شناگر تیم ملی ژاپن در بازیهای آسیایی اینچئون ۲۰۱۴ در حین دزدی دوربین عکاسی یک ژورنالیست شکار دوربین های ویدیویی شده بود.

نقره تاریخی؛ ارمغان زهرا کیانی برای کاروان ایران

دختر شایسته ووشوی ایران که روز یکشنبه در فرم «جین شو» با امتیاز 9،70 در رتبه دوم ایستاده بود، امروز در «چیانگ شو» به اجرای فرم پرداخت و با عملکردی ایده آل به امتیاز 9،71 رسید.

در نهایت «کیانی» در مجموع دو فرم جین شو و چیانگ شو با امتیاز 19،41 در رده دوم قرار گرفت و مدال نقره ارزشمند هجدهمین دوره بازی های آسیایی را برای ورزش کشورمان به ارمغان آورد. نماینده چین در مجموع با امتیاز 19،49 به مدال طلا رسید و تالوکار ویتنامی با 19،40 بر سکوی سوم ایستاد. با این اوصاف، او به نخستین بانوی تالوکار ایران تبدیل شد که در بازی های آسیایی موفق به کسب مدال می شود و نام خود را در تاریخ ووشوی ایران ثبت کرد.وی در مسابقات جهانی بزرگسالان به 2 مدال نقره و برنز و در پیکارهای جهانی رده های سنی نیز به چندین مدال طلا، نقره و برنز رسیده است و امروز توانست، کلکسیون افتخارات خود را در اوج جوانی تکمیل کند.

صعود مهسا جاور به فینال روئینگ

روئینگ تک نفره سنگین وزن: مجتبی شجاعی با ثبت زمان 8:2.94 در ماده تک نفره سنگین وزن مردان سوم شد و به فینال نرسید. کره جنوبی و قزاقستان به عنوان نفرات اول و دوم این گروه راهی فینال شدند و نمایندگان ایران، عربستان و مالزی به کار خود در این ماده پایان دادند.

شانس مجدد روئینگ تک نفره زنان- مهسا جاور: جاور با ثبت زمان 8:40.63 مجوز حضور در فینال رقابت‌ها را به دست آورد.

شانس مجدد روئینگ دو نفره جفت پاروی مردان- عادل حبیبیان و محسن شادی: تیم روئینگ سنگین وزن دو نفره مردان کشورمان در مرحله رپه شارژ با ثبت زمان 7:12.40 در رده سوم ایستاد و از راهیابی به فینال بازماند. تیم‌های ازبکستان و چین به عنوان تیم‌های اول و دوم راهی فینال شدند و ایران، چین تایپه و قزاقستان از صعود به فینال بازماندند.


کانو اسلالوم: محمدمهدی کنارنگ در کانوی مردان با رکورد 113.80 ثانیه در رده سیزدهم دور مقدماتی قرار گرفت و به نیمه نهایی صعود کرد.
 کانو اسلالوم: شقایق سید یوسفی
کایاک اسلالوم: رکسانا رزاقیان در کایاک بانوان با رکورد 112.26 ثانیه در رده هفتم دور مقدماتی قرار گرفت و به نیمه نهایی راه یافت.
کایاک اسلالوم: امیرمحمد فتاح‌پور

بدشانسی محض دوچرخه‌سواران ایران با پارکی تایر و زنجیر

کراس کانتری زنان:فرانک پرتوآذر ملی پوش دوچرخه سواری ایران که شانس مسلم کسب مدال محسوب می شد به دلیل پارگی زنجیر دوچرخه‌اش 5 دقیقه از رقبا عقب افتاد و در نهایت با تلاش کم نظیر و جبران عقب ماندگی به عنوان چهارمی این دوره از مسابقات دست یافت و از رفتن روی سکو محروم ماند. روز گذشته نیز حسین زنجانیان به دلیل پارگی تایر دوچرخه بخت کسب یک مدال دیگر را از دست داده بود تا دوچرخه سواری با بدشانسی محض مواجه شود.

یک برنز دیگر در تکواندو قطعی شد

در دومین روز از رقابت‌های کیوروگی تکواندو، پریسا جوادی در وزن منهای 57 کیلوگرم در برابر مرجان تولبرنجنوا قزاقستانی در سه راند مسابقه با نتیجه 15 بر 10 مغلوب و از دور مسابقات حذف شد. وی در مسابقه نخست خود، ابتدا در راند اول 2 بر0 بازنده شد و در همان ابتدای راند دوم 5 امتیاز از دست داد و در ادامه، راند دوم را 9 بر4 عقب افتاد تا در راند سوم با توجه به اینکه چیزی برای از دست دادن نداشت با تمام وجود مبارزه و امتیازات عقب مانده را جبران کند.

در پایان راند سوم پریسا جوادی نهایت تلاشش را برای جبران امتیازات عقب افتاده کرد ولی در نهایت با نتیجه  15بر10 مسابقه را واگذار و از دور رقابت‌ها حذف شد. در این وزن 20 تکواندو کار حضور دارند تا یکی از شلوغ ترین اوزان تکواندو باشد.رجبی در مرحله یک چهارم نهایی با برتری 5 بر 4 برابر سون هون جی از چین مدال برنز خود را قطعی کرد. او در مرحله نیمه نهایی با زاپاروف از قزاقستان مبارزه خواهد کرد.

همچنین در وزن مثبت 67 کیلوگرم بانوان، زهرا پوراسماعیل در دور نخست به مصاف "اسوت لانا" از ازبکستان رفت و  با شکست 6 بر 3 از دور مسابقات کنار رفت . در حالی که راند اول این دیدار با برتری 2 بر صفر جوادی در جریان بود، حریف ازبکستانی در راند دوم امتیازات عقب افتاده را جبران کرد  و در نهایت در راند سوم با کسب 4 امتیاز دیگر به برتری دست یافت. زهرا پوراسماعیل نیز با این باخت از جدول 15 نفره این رقابت‌ها کنار رفت. در وزن 80+ کیلوگرم آقایان،سعید رجبی در نخستین گام به مصاف نماینده کره‌جنوبی رفت و پس از تساوی 3-3 در سه راند قانونی مسابقه موفق به برتری در راند طلایی شد. رجبی پیش از این نیز یک بار دیگر در دیدار نهایی مسابقات دانشجویان جهان از سد حریف خود گذشته بود.

رکورد شنای ایران شکست
سینا غلامپور و بنیامین قره حسنلودو شناگر جوان تیم ملی ایران در ماده 50 متر آزاد با حریفان قدرتمند آسیایی خود به رقابت پرداختند. قره‌حسنلو در این مسابقات زمان 23:11 را ثبت کرد تا یک صدم ثانیه رکورد ملی ایران را در این ماده ارتقا بدهد. قره‌حسنلو با این نتیجه در مجموع در رده 19 قرار گرفت.
 سینا غلامپور نیز با زمان 23:54 در رتبه 23 دور مقدماتی قرار گرفت. در این ماده 51 شناگر به رقابت با یکدیگر پرداختند که تنها 8 نفر از آنان جواز حضور در فینال را یافتند. بهترین شناگر دور مقدماتی 50 متر "هکسین" از چین با زمان 22:21 بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۰
درود بر بانوان ایران که حق خود را گرفته و خواهند گرفت.
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
یعنی تعویض دوچرخه 5 دقیقه زمان میبره؟
احتمالا دوچرخه رو جای مطمنی نذاشتن یکی از رقبا اومده قبل مسابقه دستکاری کرده ،یا رقیب این خانم گفته تو بباز ما سه برابر چیزی که ایران بهت میده میدیم آخه خنده داره زنجیر دوچرخه پاره بشه من ده سال دوچرخه سوار میشدم یک بار هم زنجیرش پاره نشد دوچرخه من چینی بود دوچرخه های این ها که ساخت سوییس هست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
اقا بازم توهم تئوری توطئه. قوانین مسابقات همانند سایر مسابقه های دوچرخه سواری نیست. و در قسمت کوهستان در صورت خرابی در هر زمان نمی توان دوچرخه تعویص شود و فقط در مکان مشخصی تعویض صورت می گیره که از شانس هم وطن ما وی بد شانس بود و این مسافت را پیاده طی کرد تا دوچرخه را تعویض کنه.
سلام. آفرین دختر شایسته . ماشالله
زاپن بت ماست
ماشالله به ارمغان دست مریزاد
اين ژاپنيها هم ديگه ته اخلاق رو در آوردن... يارو تو ايران پول مردمو ميخوره و يه آب هم روش تازه طلبکار هم هست... اين 4 تا خلاف کردن خب اخراج شدن ديگه اينهمه عذرخواهي نداره که... زندگيمون ارزشش دو بار يک چهارم شده بازم يه نفر نمياد بگه ببخشيد...
اي کاش در ژاپن يا سوييس به دنيا اومده بودم
پاسخ ها
بنده خدا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
تابناک شلوغش کرده در این حد هم نبوده
چهار تا از بازیکنا رفتن شام بیرون وقتی برگشتن هتل چندتا زن هم همراهشون بودن.
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
مگه رابطه جنسی تو ژاپن جرمه؟ تجاوز که نکرده.
دقیقا مثلlمدیران ما !! با هر اتفاق بدی که هر روزدر کشور میفته ؛ جلوی دوربین سیمای میلی خم میشن و از مردم عذرخواهی میکنند .
ایران بود مسئولین یا کتمان میکردن یا میگفتن م . د با ی.خ و همراهی چ.م اینکار رو کردن!!!!

راستی دوستان توجه کنید ژاپنی ها هم بله!!! پس فکر نکنین همه کارهای بد فقط مال ما ایرانی هاست و اونا چون تو کشورشون آزادن و حجاب و .... نیست برا همین دیگه مشکل ندارن!!! در جواب اونا که میگن اگه در ایران آزاد بشه مشکلات حل میشه!!!
چرا تيوي مسابقه زنان را پخش نميکنه؟ چرا در زمان انتخابات با زنان کم حجاب مصاحبه ميکنه؟ ايا با پخش ورزش اسلام ب خطر ميافتد؟
قابل توجه خارجی پرستها
بروند و مضرات گشت ارشاد را به آنها بگويند و از منافع ماهواره در جلوگيرى از شهوت رانى.
ووشو و تالو که ورزش نیست قرتی بازیه.ورزشهای جنوب شرق ورزش نیستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
تو خوبی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
بی سواد
ناشناس
| Germany |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
تو رو باید به عنوان گلادیاتور بندازن جلوی یکی مثل خودت تا کلی ورزش کنی و بخندیم
ووشو و تالو که ورزش نیست قرتی بازیه.ورزشهای جنوب شرق ورزش نیستند
پاسخ ها
بنده خدا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
G.B :)))
ناشناس
| Germany |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
چقدر تفکر چندش اوری داری
درود بر شیر زنان ایران زمین
مزخرفترین نتیجه را فوتبال ایران مقابل میانمار گرفت ، هم از تیم گمنام میانمار دو گل خورد ، هم با نیرنگ عربستان باید در بازی حذفی به مصاف تیم قدرتمند کره جنوبی خواهد رفت
خوشا به حال امثال بذر پاش ها که در هر حال صاحب پست و مقامند ؟! طرف ۱۰ سال از من کوچکتره نصف من هم استعداد و توانایی نداره پله های ترقی رو اسانسور وار طی میکنه، مردم عادی باید نابود بشن تا ژنهای خوب خدایی کنند .
بعد از ۸ سال تازه تونستید پنجره های حصر باز بشه ، با این تفاصیل باید منتظر مرگ محصوران برای بازگشایی در حصر باشیم ؟؟!
هر چی فکر میکنم نمی دونم کار این ژاپنی چه اشکالی داشته است و واقعا چه ایرادی دارد یک ورزشگار برای این کار پول پرداخت کند این وسط تابناک هم همچین بولدش کرده یادشون رفته قبلا اتوبوس ایران نگه داشتن برای دزدی بچه تیم فوتبال و تازگی در تایید این خداداد نیز صحبت کرد.
حالا جدا از این موارد برای همچین چیز کوچکی از همه عذرخواهی کردند دیگه لازم نبود این ها را اخراج کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
واقعا که! یعنی پرداخت پول مشکلی نداشت!؟
شرم بر ژاپنی ها که آبروی ما را بردند ، یک روز صبر میکردند و بعد میرفتن الک دولک ، حالا ما چکار کنیم با این آبروریزی؟
عذرت خواهی رو از ژاپنی ها یاد بگیریم
ژاپنی ها که کافر هستند این گونه برخورد می کنند در این ایران ما کسی حرف بزند ده تا نخاله و سلبریتی و این اخرها یکی دو تا نماینده مجلس بسیار روشن فکرانه اعتراض می نمایند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل