بازدید 4395
مشكلات ستاره برزيلي در رئال بيشتر مي‌شود

كاكا زير تيغ انتقادات

قبل از پيوستن به رئال هر دو توپ طلاي اروپا و عنوان بهترين بازيكن جهان را كسب كرده‌اند و به جمع كهكشاني‌ها آمده‌اند تا تحولي در تيم ايجاد كنند‌. آنها هر دو در يك پست بازي مي‌كنند: هافبك بازيساز پشت سر مهاجمان كه آنها را با پاس‌هاي خوب خود روانه دروازه حريفان مي‌كنند و هر دو در اين زمينه تبحر خاصي دارند.
کد خبر: ۸۲۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۴ 23 January 2010
چند سال قبل از حضور كاكا در رئال‌مادريد او يكي از گزينه‌هاي اصلي براي حل مشكلات اين تيم بود و سران باشگاه بارها تلاش كردند تا اين ستاره برزيلي را به تركيب خود اضافه كنند.

به نوشته تهران امروز؛ پسر طلايي ميلان تمام آنچه كه در پايتخت اسپانيا نياز بود را داشت؛ خلاقيت و بازيسازي برزيلي، سرعت مناسب، قدرت حمل توپ و توانايي فريب دادن بازيكن مقابل و عبور از مدافعان كه به اين فهرست مي‌توان قدرت شوتزني بالا را نيز اضافه كرد. به نظر مي‌رسيد كاكا همان بازيكني است كه رئالي‌ها مدت‌ها به دنبال آن بودند و كاملا شايسته پيراهن سفيد مادريدي‌ها بود.


آرام و سربه‌زير
معمولا ورزشكاران حرفه‌اي با رفتار و كاراكتر خود، هواداران را به سوي خود جذب مي‌كنند اما كاكا از جمله حرفه‌اي‌هايي است كه كمتر به دنبال خودنمايي است. همانند رائول و ايكر كاسياس، آرام و سربه‌زير است. او نه تنها در مقابل دوربين‌هاي تلويزيوني بلكه حتي در زندگي عادي نيز خود را برتر از ديگران ندانسته و غرور و خودشيفتگي‌هاي بعضي بازيكنان بزرگ فوتبال را ندارد.

بيشتر اوقات تصور اينكه اين برزيلي سفيد پوست با لبخند كودكانه‌اش همان مردي است كه مدافعان پرقدرت فوتبال جهان را به راحتي پشت سر گذاشته و به سمت دروازه رقبا حمله مي‌كند، كمي سخت است.

كاكا سرانجام تابستان امسال با قراردادي كه او را به دومين بازيكن گرانقيمت فوتبال جهان تبديل كرد راهي برنابئو شد.

به نظر مي‌رسيد مادريدي‌ها پس از مدت‌ها توانسته‌اند جاي خالي زين‌الدين زيدان را پر كرده و يك هافبك مستعد و باهوش را به تركيب خود اضافه كنند. مرد فرانسوي در سال‌هاي حضورش در اسپانيا و رئال‌مادريد همه كاره خط مياني اين تيم بود و يك تنه مادريد را پيش مي‌برد اما پس از خداحافظي زودهنگامش از فوتبال پس از فينال جام‌جهاني 2006 هيچ‌كس نتوانست جاي خالي او را پر كند.

هواداران رئال، زيدان را به عنوان يكي از بهترين بازيكناني كه پيراهن سفيد تيم‌شان را به تن كرده مي‌دانستند كه حضورش در زمين مسابقه و نمايش فوق‌العاده‌اش در ميدان، تماشاگران را به وجود مي‌آورد و پاس‌هايش جادويي بود. كمتر هافبكي مثل زيدان فضايابي و جاگيري‌هاي مناسب در خط مياني را داشته به‌خصوص كه او هيچ‌گاه سريع‌ترين بازيكن حاضر در زمين نبوده است.

با اين وجود زيزو در شروع حضورش در برنابئو عملكرد خوبي نداشت. در ماه‌هاي نخست اين هافبك فرانسوي نتوانسته بود نمايش خوبي ارائه كند و اين موضوع سبب شد تا رسانه‌هاي اسپانيايي انتقادات زيادي را از فلورنتينو پرس، رئيس باشگاه بابت هزينه بالاي خريد او انجام داده و پرس را بابت درگيري كه براي آوردن او به برنابئو داشت سرزنش كنند. آنها معتقد بودند دوران درخشان زيزو به پايان رسيده است.

درست در پايان همان فصل بود، رئال با گل استثنايي زيدان در فينال ليگ قهرمانان اروپا بايرلوركوزن را شكست داد و قهرمان شد كه به عنوان يكي از گل‌هاي برتر تاريخ انتخاب شد.


شماره 8
حالا كاكا مي‌تواند بازيكني شبيه به زيدان باشد كه با اميدهاي فراوان راهي برنابئو شد اما هنوز نتوانسته تاثيرگذاري لازم را داشته باشد. مرد برزيلي پيراهن شماره 5 زيدان را قبول نكرد و ترجيح داد شماره 8 هميشگي خود را بپوشد. به هر حال اين دو هافبك شباهت‌هاي زيادي به هم دارند.

قبل از پيوستن به رئال هر دو توپ طلاي اروپا و عنوان بهترين بازيكن جهان را كسب كرده‌اند و به جمع كهكشاني‌ها آمده‌اند تا تحولي در تيم ايجاد كنند‌. آنها هر دو در يك پست بازي مي‌كنند: هافبك بازيساز پشت سر مهاجمان كه آنها را با پاس‌هاي خوب خود روانه دروازه حريفان مي‌كنند و هر دو در اين زمينه تبحر خاصي دارند.

تيم كنوني رئال مادريد فراز و نشيب‌هاي زيادي را در طول فصل جاري تجربه كرده است. آنها در بعضي مسابقات رقبا را كاملا تحت تاثير قرار داده و برتري خود را به حريف تحميل كرده‌اند اما در مقابل اين توانايي را نيز دارند كه برابر تيم دسته سومي الكوركان در جام حذفي چهار گل دريافت كرده و حذف شوند.

گاهي اوقات مارسلو به قدري خوب بازي مي‌كند كه در آستانه حضوري ثابت در تركيب تيم ملي برزيل قرار مي‌گيرد اما اين هميشگي نيست.

در ابتداي فصل و زماني كه كريس رونالدو مصدوم بود بار اصلي خط مياني رئال روي دوش كاكا بود و پس از آن بود كه انتقاداتي به بازي اين ستاره برزيلي وارد شد. با وجود هشت نفر جديد و سرمربي تازه در اين فصل طبيعي است كه مدتي طول بكشد تا رئال به تيمي كامل تبديل شود و نتايجي كه تا اينجاي فصل كسب كرده‌اند تا حدي قابل قبول است. آنها هم‌اكنون پنج امتياز با بارسلونايي فاصله دارند كه بازيكنانش حدود پنج سال است در كنار هم بازي مي‌كنند.


بازگشت به ميلان
پس از چند نمايش ضعيف كه با پايان مصدوميتش اتفاق افتاد رسانه‌هاي ايتاليايي و برخي رسانه‌هاي اسپانيايي بحث بر سر اين موضوع را آغاز كردند كه سرمايه‌گذاري پرس براي خريد اين فوق ستاره شكست خورده و احتمال دارد او به زودي به ميلان برگردد تا در كنار رونالدينيويي كه در دو بازي اخير تيمش پنج گل به ثمر رسانده و دوران درخشانش با پيراهن بارسلونا را تكرار مي‌كند دوباره بازي كند.

با اين حال خود كاكا مي‌گويد: مي‌خواهم يكي از بازيكنان مهم رئال باشم و پس از آنكه از بند مصدوميت رها شدم با سرعت هر چه تمام‌تر پيشرفت كنم. مي‌خواهم بيش از پيش بازي كنم و بتوانم به روز‌هاي آرماني‌ام باز‌گردم.

جالب اينكه او در ادامه درباره تيم سابقش گفت: ميلان هميشه در قلب من باقي خواهد ماند چرا كه دوستان زيادي در آنجا دارم. البته در حال حاضر من بازيكن رئال هستم و اين تنها چيزي است كه مي‌شود درباره‌اش صحبت كرد. من واقعا خوشحالم كه شانس اين را داشته‌ام در چنين باشگاه‌هاي بزرگي بازي مي‌كنم.

با تمام اين اوصاف هيچ‌كس در توانايي‌هاي كاكا شك ندارد؛ او يكي از بهترين بازيكنان فوتبال درجهان است و استعداد بالايي دارد. اگر او بتواند نمايش خوبش در جام كنفدراسيون‌هاي 2009 را تكرار كند؛ مي‌تواند به يكي از اسطوره‌هاي رئال تبديل شود اما بازيكني در اين حد كه يك فوق ستاره محسوب مي‌شود معمولا در تيم‌هاي خود فشار زيادي را متحمل مي‌شود و بايد ديد آيا كاكا مي‌تواند اين دوران را پشت سر بگذارد؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها