بازدید 2750

مفقود شدن ۹ هزار میلیارد دلار صحت ندارد

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبی که هر از چندگاهی در خصوص مفقود شدن مقادیری دلار و از جمله در روزهای اخیر در خصوص 9 هزار میلیارد دلار منتشر شده، مبنا و جهت گیری درستی ندارد و صحیح نمی باشد..
کد خبر: ۸۲۴۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷ 11 August 2018

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبی که هر از چندگاهی در خصوص مفقود شدن مقادیری دلار و از جمله در روزهای اخیر در خصوص 9 هزار میلیارد دلار منتشر شده، مبنا و جهت گیری درستی ندارد و صحیح نمی باشد..

به گزارش ایرنا، داود محمدی روز شنبه درمراسم نکوداشت روز خبرنگار در استانداری قزوین افزود:وقتی به اصل بسیاری از این اخبار به عنوان کمیسیون اصل 90 ورود می کنیم می بینیم این اخبار یا از اساس صحت نداشته یا اعداد و ارقام اعلام شده درست نیست.

وی افزود: موضوع گم شدن 9 هزار میلیارد دلار از اساس صحت ندارد ولی شایعات زیادی در خصوص آن ایجاد شده است.

محمدی گفت: کمیسیون اصل 90 امروزه فعالتر از ادوار گذشته وظایف خود انجام می دهد و مسئولان ارشد و وزار در کمیسیون اصل 90 حضور یافته و به سوالات پاسخ می دهند.

وی افزود: برابر اصل 90 قانون اساسی اگرشکایتی از سه قوه به ما برسد می توانیم به آن وارد شده و آنها را مورد بررسی قرار دهیم اما کمیسیون اصل 90 سر خود نمی تواند بدون شکایت به مسئله وارد شود.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس افزود: کمیسیون اصل 90 بعد از رسیدگی به شکایات، سه کار بیشتر نمی تواند انجام دهد یا تذکر داده یا گزارش کار را در مجلس قرائت کند و یا متخلف را به قوه قضائیه معرفی نماید.

وی با اشاره به جلسه استیضاح وزیر کار گفت: متاسفانه روز بسیار بدی را در استیضاح وزیر کار داشتیم و موجب شد اعتماد مردم به مسئولان خدشه دار شود و نباید یک اتهام را به همه مسئولان تسری داد.

وی گفت:انصاف نیست که همه مسئولان را با یک دید نگاه کرد چون بسیاری از مسئولان از صبح تا شب در حال دوندگی برای خدمت رسانی هستند و نباید با سیاه نمایی مردم را از مسئولان ناامید ساخت.

محمدی اضافه کرد: سیاه نمایی در مورد همه مسئولان ظلم به مدیران خدوم و پاک دامن است چون ممکن است در هر قشری فردی مشکلی داشته و نباید همه را با یک دید نگاه کرد.

وی گفت:طرحی را آماده کرده ایم تا هر نماینده مجلس که به دیگران اتهام نابجا وارد کرده، مورد رسیدگی قرار گیرد و نتیجه آن در کمیسیون رسیدگی به عمکرد نمانیدگان قرائت شود.

این نمانیده مجلس افزود: نباید پمپاژ یاس و ناامیدی در جامعه صورت گیرد تا مردم به جایی برسند که فکر کنند مسئولان سرتاپا می خورند و اگر کسی تخلف کند به آن رسیدگی نمی شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز خبرنگار گفت: امروز در عصر ارتباطات نقش خبرنگاران در اطلاع رسانی برجسته و بی بدیل است و می توانند در ارتقاء فرهنگ عمومی بسیار موثر واقع شوند.

محمدی افزود: فرهنگ سازی به عنوان یک زیربنا می تواند در رشد و اعتلای یک جامعه موثر باشد که یکی از ارکان تحقق این مهم خبرنگاران هستند.

وی گفت: خبرنگاران بسیاری از مشکلات در زمینه مسکن، بیمه و نظیر آن را تحمل می کنند؛ اما با ایثار، فداکاری و عشق، برای اطلاع رسانی در جامعه تلاش می کنند که باید برای رفع مشکلات آنها با وزیر ارشاد جلسه ای را تشکیل داد.

محمد ادامه داد: رسالت خبرنگاران بسیار سنگین است و نقش آیینه را داشته و باید کاستی ها و ضعف ها را در بخش های مختلف اقتصادی،اجتماعی و سیاسی با راهکارهای دلسوزانه مطرح کنند.

وی ادامه داد: کشور در عرصه های دیگر مانند علم و فناوری وتوسعه و عمران وآبادانی پیشرفت داشته و در این 40 سال برخی از زمینه ها 700 برابر رشد داشته ایم که باید توسط رسانه ها بازگو شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی