بررسی اسناد مالی کوچکترین بانک کشورمان (از نظر تعداد شعبه) نشان می دهد این بانک نیز درگیر تخلفی شده و در اواخر سال گذشته یعنی 1396، یک سوء استفاده مالی در این بانک کشف شده است.
به گزارش صبحانه،با توجه به ذات و ماهیت شبکه بانکی که در آن حجم قابل توجهی پول جابجا شده و ورود و خروج این مبالغ، از نظر میزان و تعداد، ارقام بسیار زیادی را به خود اختصاص می دهد، وقوع تخلف و سوء استفاده امری اجتناب ناپذیر است و این موضوع نه فقط در کشورمان، بلکه در سایر کشورهای دیگر نیز همواره به وقوع می پیوندد.
البته در سالهای اخیر و با افزایش سامانه های آنلاین و دقیق نظارت و نیز توجه هرچه بیشتر نهادهای نظارتی و قضایی، خوشبختانه حجم تخلفات به شدت کاهش یافته یا اینکه به محض وقوع، به اطلاع آنها رسیده است که در این میان می توان بیانیه های مختلف دستگاههای مسئول در زمینه کشف تخلفات را مشاهده کرد.
بررسی اسناد مالی کوچکترین بانک کشورمان (از نظر تعداد شعبه) یعنی بانک خاورمیانه نشان می دهد این بانک نیز درگیر چنین تخلفی شده و در اواخر سال گذشته یعنی 1396، یک سوء استفاده مالی در این بانک کشف شده است.
بانک خاورمیانه ماهیت اصلی فعالیت خود را به عنوان یک بانک "عمده فروش"، تمرکز بر مشتریان و تسهیلات تخصصیدر نظر گرفته و به جای تمرکز بر توسعه فیزیکی و جغرافیایی شعب، بر استفاده از ابزارهای تخصصی و ارتباط سازمان یافته با مشتریان تاکید دارد. بانک خاورمیانه در جهت تسهیل ارایه خدمات به مشتریان و کاهش نیاز آنها به مراجعه به شعب بانک، رابطین مالییاAccount Officersرا برای اولین بار در کشور اجرایی کرده است.
طبق این گزارش که در صورت های مالی جدید این بانک درج شده، مبلغ 107 میلیارد ریال از مانده مطالبات از کارکنان بانک، بابت این سوء استفاده مالی کشف شده است که اقدامات لازم جهت تعیین تکلیف و وصول کامل مطالبات و اصلاح کنترل های داخلی مربوط به آن در جریان است و از این بابت ذخیره لازم نیز در حسابها منظور شده است.