بازدید 6730

فلسطینی‌ها با دست خود خانه‌شان را خراب می‌کنند

کد خبر: ۸۲۴۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۱ 11 August 2018

خانواده «ابورمیله» یکی از ده ها خانواده فلسطینی در قدس اشغالی است که خانه خود را تخریب کرد. اما ماجرا چیست و چرا آنها این کار را کرده اند؟

به گزارش ایرنا، «سمیه» مادر این خانواده افزود: پیش از تخریب خانه مان، 12 سال با اشغالگران درگیر بودیم و برابر فشارهایشان برای تخلیه منزلمان و ترک منطقه مقاومت کردیم و از دو سال پیش شکایتمان را به تنها جایی که می شد، یعنی دادگاه رژیم صهیونیستی بردیم به این امید که حکم تخریب خانه مان را لغو کنیم.

وی ادامه داد: با وجود در دست داشتن اسناد و مدارکی که اثبات می کند مالکیت این زمین و خانه را داریم، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی، سرانجام پس از برگزاری سه جلسه، حکم را به نفع شهرک نشینان صادر کرد و این زمین را متعلق به آنان دانست.

سمیه گفت: اشغالگران حتی به وعده خود و حکم دادگاه هم که تا ابتدای ماه آینده به ما فرصت داده بود تا خانه مان را تخلیه کنیم، پایبند نماندند و آنقدر به ما فشار آوردند که خانه ای را که سالها با خون دل ساخته بودیم و در آن زندگی می کردیم و در آن فرزندان مان قد کشیدند، با دستان خود ویران کنیم.

به گفته او، صهیونیست ها، بارها و بارها تلاش کردند ما را با پرداخت پول راضی کنند که خانه مان را به آنها واگذار کنیم و منطقه را ترک کنیم؛ حتی حاضر بودند، پول تخریب منزل را هم به ما بدهند اما نمی توانستیم این پیشنهاد را بپذیریم، چرا که اینجا خانه و سرزمین ماست و با پرداخت هر میزان پولی قابل فروش نیست.

در خانه دو طبقه خانواده ابورمیله 15 نفر زندگی می کردند که حالا آواره شده اند و مجبورند در چادرهای صلیب سرخ جهانی ادامه عمر خود را در رنج و عذاب به سر ببرند.

حکایت خانواده ابورمیله را خانواده های دیگر فلسطینی ساکن قدس نیز دارند. در همان محله خانواده «جهاد شوامره» نیز پس از اینکه بیش از 20 سال در خانه شان زندگی کردند، مجبور شدند تا به قول خودشان سخت ترین گزینه ممکن را انتخاب کنند.

جهاد گفت: این آسان نیست که صاحب خانه، منزلی را که با زحمت تمام ساخته با دستان خود تخریب کند، اما این بهتر از آن است که یک مهاجر یهودی بیاید و خانه ات را چپاول کند.

از سوی دیگر صهیونیست ها، فلسطینیان را مجبور می کنند به عنوان هزینه تخریب خانه های خود پیش از کوچ اجباری، مبلغی حدود 25 هزار دلار بپردازند؛ ولی این مردم که همچنان پس از هفتاد سال رنج و آوارگی در دادگاه ها مدارک و اسناد اثبات کننده مالکیت شان پذیرفته نمی شود، ترجیح می دهند، با دستان خود خانه هایشان را تخریب کنند که هزینه کمتری (در حدود 2 هزار دلار) دارد.

اشغالگران، تنها در سال جاری میلادی، 15 خانه را تخریب و 30 خانواده فلسطینی را مجبور به ترک منازل خود کرده اند.
فلسطینی ها معتقدند که پس از شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به جای «تل آویو» از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، سیاست تخریب منازل و کوچاندن اجباری ساکنان اصلی قدس، به عنوان اهرم فشاری از سوی اشغالگران بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

این واقعیتی است که ملت فلسطین هفتاد سال با آن دست و پنجه نرم می کند و حالا آمریکا در طرحی شوم با عنوان «معامله قرن» قصد دارد در سکوت رژیم های مرتجع عرب، سرزمین آنها و حتی پایتخت و مقدسات شان را یک جا به اسرائیلی ها هدیه کند، اما این مردم همچنان ایستاده و مقاومت می کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار